AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #1 Del Skrevet 8 timer siden Leverte en del barneting på den lokale gjenvinningen tidligere i uka, nå ligger flere av møblene og leker ute på den lokale salgsgruppa på FB. Det er definitivt tingene vi satte der pga noen distinkte merker og slitasje. Jeg satte de der i stedet for å selge, ikke at det var så mye verdi men med litt oppussing kunne noen fått et nytt barnerom nesten gratis. Kjenner ikke vedkommende som skal selge men synes det er litt feil…? Anonymkode: 65a97...645 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #2 Del Skrevet 8 timer siden Nei hvorfor er det feil? Jeg gidder ikke å selge noe. Derfor jeg leverer det inn. Hvis noen andre gidder å selge det så må dem for all del gjør det. Forstår ikke problemstillingen. Anonymkode: b7aa3...13d 22 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #3 Del Skrevet 8 timer siden Nei det er ikke feil. Det er kanskje litt surt for deg, spesielt om det blir solgt, en helt normal ok følelse, men ingen andre har gjort noe galt. Med mindre de har stjålet det. Anonymkode: 11352...642 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #4 Del Skrevet 8 timer siden Det er jo gjenbruk, og helt supert! Anonymkode: 02660...5e6 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #5 Del Skrevet 8 timer siden Ja, kjempe fælt at de kan bli mer brukt istedet for å bli kastet...... Bruk/kast samfunnet er helt på bærtur, og det er kjempebra at det ble tatt fra fjenvinningsstasjonen og forsøkt solgt / brukt igjen. Kom igjen..... Anonymkode: c14a1...518 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #6 Del Skrevet 8 timer siden At noen tar jobben med å selge det på finn går helt greit for meg. En del ting leverer jeg til gjenvinning fordi jeg ikke gidder å styre med finn selv, og da gjør det ingenting for meg om andre tjener penger på mitt søppel. Anonymkode: 1d9bb...850 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #7 Del Skrevet 8 timer siden Syns det er trist når mennesker som ikke trenger det utnytter. Det skulle selvfølgelig gått til noen som virkelig trengte det. Sleipe folk kan man ikke unngå desverre. Forstår du er skuffet. Anonymkode: 10b2a...89d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #8 Del Skrevet 8 timer siden Med mindre man tar imot noe og det er spesifisert at «jeg ønsker å gi bort for å hjelpe noen i en vanskelig økonomisk situasjon» er det helt innafor å selge, ja! Anonymkode: 526a9...bf0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #9 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Syns det er trist når mennesker som ikke trenger det utnytter. Det skulle selvfølgelig gått til noen som virkelig trengte det. Sleipe folk kan man ikke unngå desverre. Forstår du er skuffet. Anonymkode: 10b2a...89d Det går jo til noen som trenger det. De som henter ting på gjenvinningsstasjon for så å selge det, trenger helt sikkert pengene. Man blir liksom ikke rik av det. Og tingene blir vel uansett kjøpt av noen som vil ha de, så da blir det egentlig bare flere som får noe ut av disse tingene ts har kastet. Anonymkode: 88e77...dea 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #10 Del Skrevet 8 timer siden Om de gidder bryet med å legge det ut for salg, så får de gjerne gjøre det. Spiller ingen rolle for meg når jeg selv ikke gadd det og ville bli kvitt det. Anonymkode: 8eea6...192 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #11 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Ja, kjempe fælt at de kan bli mer brukt istedet for å bli kastet..... Ikke kastet men satt i en hall hvor man kan sette ting som er «for fine» til å kastes Anonymkode: 65a97...645 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #12 Del Skrevet 7 timer siden Jeg synes ikke det er greit. Nettopp fordi at ting blir satt på Gjenbruken så er det meningen at noen finner det der gratis. Ikke at noen skal måtte betale for det, da kunne man jo solgt det sjæl Anonymkode: 7ed95...3bc 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristin70 Skrevet 7 timer siden #13 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Syns det er trist når mennesker som ikke trenger det utnytter. Det skulle selvfølgelig gått til noen som virkelig trengte det. Sleipe folk kan man ikke unngå desverre. Forstår du er skuffet. Anonymkode: 10b2a...89d Da får du gi det bort selv og vurdere om de som tar kontakt er "verdige trengende". 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #14 Del Skrevet 6 timer siden Jeg synes det er frekt. Er med i en del arvegrupper på Facebook, der det er veldig strenge regler for at ting som gis bort i gruppa IKKE skal selges videre. Blir det oppdaget blir man kastet ut. Nå er ikke dette helt sammenlignbart, men jeg synes absolutt ikke det er innafor. Anonymkode: 72f5d...353 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #15 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): At noen tar jobben med å selge det på finn går helt greit for meg. En del ting leverer jeg til gjenvinning fordi jeg ikke gidder å styre med finn selv, og da gjør det ingenting for meg om andre tjener penger på mitt søppel. Anonymkode: 1d9bb...850 Enig. Det å selge (eller få levert ut til kjøpere) er en skikkelig kjedelig jobb. Leker selger ikke veldig godt her i hvert fall. Anonymkode: a2e73...5a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #16 Del Skrevet 6 timer siden Jeg synes det er en uting at noen skal tjene på det når noen som virkelig trenger det kunne ha hentet det og brukt det. Anonymkode: 8b9c6...85e 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 6 timer siden #17 Del Skrevet 6 timer siden Synes det er veldig fint om noen pusser opp noen av de gamle tingene de finner på gjenbruk og selger det 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illuminatum Skrevet 6 timer siden #18 Del Skrevet 6 timer siden Helt innafor 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #19 Del Skrevet 6 timer siden exictence skrev (3 minutter siden): Synes det er veldig fint om noen pusser opp noen av de gamle tingene de finner på gjenbruk og selger det Men disse er ikke det. Anonymkode: 65a97...645 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 6 timer siden #20 Del Skrevet 6 timer siden Nei, men om de velger å selge det som det er, er det vel helt ok hvis de tar en billig penge for det. Synes ikke det er ok å selge dyrt noe brukt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå