AnonymBruker Skrevet 30. januar #1 Skrevet 30. januar Hei! Jeg har 2 barn, en baby på snart 1 år og ett barn på snart 4 år. Her i hus er enda det meste nytt bortsett fra babytiden, så jeg har ett spm jeg håper noen kan bidra med noe til. Hvis man for eksempel sier tidlig på dagen at barnet ditt skal få lov til å se en halvtime tv med kveldsmaten, men ikke på dagtid, tar man bort den muligheten om barnet ikke oppfører seg ila dagen? Eller slutter man å si slike ting som kan bli -trukket tilbake-? jeg synes dette er litt tricky av og til.. for av og til så kan man jo finne på å si "hvis du er flink til dette så får du dette" osv.. hva gjør dere? Anonymkode: b645e...c66
AnonymBruker Skrevet 30. januar #2 Skrevet 30. januar Jeg har aldri brukt den med å ta vekk goder langt frem i tid. Føler det blir litt abstrakt for barna å forstå, og det er ofte ting man kanskje ikke kan holde. Feks å ta vekk lørdagsgodt på en mandag. Ville man husket det på lørdagen? Jeg hadde ikke det, og da blir barnet straffet lenge. Her blir straffen/konsekvensen tatt der og da og det må henge sammen med det de gjør. Feks sparker de ball inne og det blir vilt, så mister de ballen, men de får sjansen til å ta med ballen ut. Anonymkode: d74b5...9b9 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar #3 Skrevet 30. januar Jeg pleier ikke love noe. Jeg er en «vi får se»-mamma, som frustrerer barn men ofte gjør at de forventer lite og blir positivt overrasket. Anonymkode: 9222f...617
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå