Gå til innhold

Jeg har blitt sååååå sliten av ungen som ikke vasker hendene

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er pissss leiiii av ungen min som ikke vasker hendene sine etter dobesøk. Han ble ferdig med bleier da han var 2 år gammel. Siden da har vi lært ham å vaske hendene etter at han har tisset eller bæsjet selvom det er mamma eller pappa som pleide å tørke i begynnelsen men for å gjøre dette til en rutine så ba vi han alltid vaske hendene. Men vi har alltid følt at han bare løper fra det. Han vil bare ikke. Orker bare ikke...osv

I dag er han 7 år gammel og har samme problem. Jeg har flere ganger lagt merke til at han ikke vasker hendene etter dobesøk. Hvis han vet at nå har mamma øye på meg da vasker han men ikke ellers. 

Tro meg jeg har blitt sååååå sliten av å ta denne kampen!! Jeg orker ikke mer.

7 år gammelt barn er ikke en liten unge som ikke forstår dette. Hjelp meg dere! Hva skal jeg gjøre for pugge dette i han at hendene må vaskes!!! Noen ganger blir jeg så lei av å snakke om samme ting gang på gang at jeg begynner å grine

Anonymkode: e79c8...fc5

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vi måtte kjøre kontroller en stund, kom å vis hendene dine etter at du har vært på do. Og så kjøpte vi sånn musikksåpe fra Normal som lillesøsteren syntes var supergøy, og det smittet litt på storebror også. Da ble det bittelitt mer lystbetont å vaske hender.

Anonymkode: 0189c...53c

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skryt som bare faen når ungen har gjort det. 

Anonymkode: 9a860...c44

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Belønningssystem. Kjør på med stjerner eller noe hverken gang han vasker hendene, også er det en premie i enden. Ikke legg listen for høyt, selv om han egentlig "burde" klare det. Feks ti stjerner, så en premie. Da får han raskt premien, og det kan motivere til en ny runde. Til slutt er det (forhåpentligvis) automatisert. 

Anonymkode: b9826...658

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her vasker vi hender før mat, tenker det får være greit. Og at vi har snakket om at bæsjbakterier er skikkelig udelikat. 

Og min 6-åring ikke alltid vasker hendene etter tissing gjør jeg ikke til en stor sak. Det kommer seg nok 

Anonymkode: e9a32...1e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Belønningssystem. Kjør på med stjerner eller noe hverken gang han vasker hendene, også er det en premie i enden. Ikke legg listen for høyt, selv om han egentlig "burde" klare det. Feks ti stjerner, så en premie. Da får han raskt premien, og det kan motivere til en ny runde. Til slutt er det (forhåpentligvis) automatisert. 

Smart  dette må jeg prøve 🥳

Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi måtte kjøre kontroller en stund, kom å vis hendene dine etter at du har vært på do. Og så kjøpte vi sånn musikksåpe fra Normal som lillesøsteren syntes var supergøy, og det smittet litt på storebror også. Da ble det bittelitt mer lystbetont å vaske hender.

Anonymkode: 0189c...53c

Kontroller har vi hatt lenge. Men det er ikke alltid jeg får kontollert hvis jeg er opptatt med noe. Og den musikksåpen har vi også kjøpt flere ganger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hehe. Dette minner meg om en barndomsvenninne av meg som slurvet med håndvasken. Husker godt faren hennes sa at han ble mobbet av de andre barna fordi det luktet bæsj av han. "Er det det du vil? Lukte bæsj?" Husker ikke om det hjalp.

Det pedagogiske er vel gjerne at man skal rose barn etter at de har vært flinke, men jeg tenker det ikke trenger gjøre noe skade å fortelle dem hvilke konsekvenser det kan få og hvor dumme de vil føle seg hvis andre fikk vite at man han bæsjefingre. Såpass må de tåle.

Anonymkode: dc5e8...ff3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Dette! Vi har også såpe med god lukt nå  og nå har ungen selv blitt kjempe opptatt av å vaske hendene for da lukter de godt etterpå 😅

Anonymkode: 444e0...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er pissss leiiii av ungen min som ikke vasker hendene sine etter dobesøk. Han ble ferdig med bleier da han var 2 år gammel. Siden da har vi lært ham å vaske hendene etter at han har tisset eller bæsjet selvom det er mamma eller pappa som pleide å tørke i begynnelsen men for å gjøre dette til en rutine så ba vi han alltid vaske hendene. Men vi har alltid følt at han bare løper fra det. Han vil bare ikke. Orker bare ikke...osv

I dag er han 7 år gammel og har samme problem. Jeg har flere ganger lagt merke til at han ikke vasker hendene etter dobesøk. Hvis han vet at nå har mamma øye på meg da vasker han men ikke ellers. 

Tro meg jeg har blitt sååååå sliten av å ta denne kampen!! Jeg orker ikke mer.

7 år gammelt barn er ikke en liten unge som ikke forstår dette. Hjelp meg dere! Hva skal jeg gjøre for pugge dette i han at hendene må vaskes!!! Noen ganger blir jeg så lei av å snakke om samme ting gang på gang at jeg begynner å grine

Du er såååååå sliten, begynner nesten å grine, orker ikke lenger å ta kampen? Og dette over en 7-åring som ikke alltid vasker hendene etter do-besøk? Foreslår at du skaffer deg noen perspektiver.

Anonymkode: 42561...22b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...