Gå til innhold

Apple eller ikke?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Moderator får flyte til forbrukerforumet hvis det passer bedre der. Jeg skal kjøpe ny tlf. Og på sikt bytte ut pad og pc også. Vill dere gått for apple hele veien eller noe annet. Jeg er veldig opptatt av å kunne ha synkronisert notater og kalender gjerne bilder også men notater og kalender er viktigst.  Ville dere brukt apple og synkronisert apple notes eller gått for andre merker ( såfall hvilket merke) også brukt app til å synkronisere selv om dette er apper som  må betales for pr måned hvert fall med de datamengdene jeg produserer. 

Anonymkode: afbbd...be1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Med tanke på hvor begrenset iOS, MacOS og iPadOS er så hadde jeg ikke gått for Apple. Å støtte Tim Cook osv er jo heller ikke så voldsomt appetittlig. 

Anonymkode: ed902...f4e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du vil velge apple til slutt uansett. "Det er det man velger i Norge" 

Anonymkode: dfc44...c4e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ikke Apple-produkter og har aldri gjort det. For all del, Apple har veldig bra produkter, men de er kanskje litt overpriset, og det finnes veldig gode alternativer. Det som er viktig for deg med synkronisering av bilder, kalender og notater, finnes de også gode tredjeparts verktøy for som fungerer godt på tvers av ulike merker, enten du har Apple eller Android eller Microsoft eller hva du har. Det er ikke nødvendig å låse seg inn i Apple-universet for å få ting til å fungere.

Selv bruker jeg Android-telefon og PC med Microsoft Windows. Bildesynkronisering tar Microsoft OneDrive seg av slik at bildene synkroniseres til PC, og dokumenter jeg har på PC er tilgjengelige på Android-telefonen, når jeg trenger det.

Til kalender, kontaktlister og e-post bruker jeg Microsoft Outlook som fungerer utmerket både på PC, nettbrett og telefon og er alltid synkronisert.

Til notater bruker jeg Microsoft OneNote. Det er et notatverktøy jeg har blitt veldig glad i og bruker til det meste, fra å notere servicer på bilene, til farge brukt på husveggene og til handleliste. Her kan man supplere notater med bilder, tabeller, håndskrift og legge inn filvedlegg. Handlelistenotatet er delt med kone og barn og alle kan gå inn på lista og legge til ting som må kjøpes inn. OneNote fungerer like fra for meg med Android, som for ungene med Apple-telefon.

Om jeg skulle være et sted uten tilgang til mine enheter, kan jeg når som helst finne meg en hvilken som helst enhet med internettforbindelse, logge meg på Microsoft og få tilgang til alt jeg har av kontakter, kalender, e-post, bilder, dokumenter og notater rett i nettleseren og jeg er dermed sikret tilgang til alt jeg trenger selv om jeg skulle miste telefonen eller om huset brenner ned.

Ja, jeg er glad i Microsoft, men ønsker du ikke det, kan du få til alt dette også med Google-tjenester som også fungerer uavhengig av hva slags enhet du bruker.

Jeg velger tredjeparts verktøy fordi jeg liker friheten det gir meg til å velge fritt hvilken elektroniske duppedings jeg vil bruke.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva liker du selv best da, apple eller android? Det er jo en smakssak og vil tippe begge deler fungerer.

Selv ville jeg uten tvil valgt Apple da jeg synes det fungerer best for meg.

Anonymkode: 9002e...8a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...