Gå til innhold

Økt angst hele dagen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg får økt angst hele dagen etter om jeg ikke sover mange timer om natta. Blir veldig dårlig. Er dette vanlig? Tar medisiner så vet ikke om det er derfor heller. Jeg har generell angst så har alltid angst men hvis jeg ikke sover om natta så blir angsten tre ganger så sterk. Hjelper ikke å sove om dagen.

Anonymkode: 2fd48...cd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg vet ikke om det er vanlig eller ikke, men har det sånn jeg og. Jeg er rett og slett helt handicappet av angst når jeg sover 5 timer eller mindre. Noe som er hyppig da jeg sliter med søvnen og. 

Anonymkode: 5f594...9d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Søvn er veldig viktig for mental helse. Når du er i dårlig form fra før vil du merke det mye lettere og ja, god søvn vil bli enda viktigere. Å få et godt søvnmønster og nok søvn er en viktig del av behandlingen når man blir innlagt på sykehus med psykiske plager, nettopp på grunn av dette. Du bør ikke overdrive og sove halve døgnet, men sikte på en god og normal søvnrytme.

Anonymkode: c4ffb...166

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvilke medisiner tar du?

Angstanfallene her er nesten helt borte etter at jeg begynte å klare å få sove 6-8 timer om natten (fra 2-4 timer maks tidligere). I tillegg til å få i meg mye d-vit og b-vit i de periodene jeg sliter mest med angst. Gå/jogge hver dag, spise faste måltider osv.
Men, og det høres så vanskelig ut jeg vet, det viktigste har vært - kombinert med søvn, å ta så lite sovemedisin og angstdempende som mulig. Fra å måtte bruke sobril/stilnoct jevnlig, tar jeg nå nesten aldri noe. Sobril spesielt har egentlig vist seg å bare "utsette" anfallet. Det fungerer akutt, men hvis jeg da ikke sovner og får sove hele natten, blir det verre etterpå. Ikke sikkert det er slik for deg altså, men prioriter absolutt søvn, å ha nok vitaminer osv på tanken, litt luft og dagslys og aktivitet:)

Anonymkode: 0cd68...5a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...