Gå til innhold

Ha matvarene i en handlenett under flyturen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei reiser med to barn og tenker å ha en matboks med pasta oppi og litt frukt. En pakke med kjeks og kanelgifflar osv. Kan jeg ja alt dette oppi en handlenett?  Jeg syns det er mer praktisk å ha i en handlenett da er alt lett tilgjengelig. Mens har jeg det oppi en ryggsekk må den hele tida tas av og på. Og barna klarer jo ikke bestemme hva de skal ha osv.🤣 så føler det er lett å holde det i hånda. Og så på flyet må ryggsekken settes i flyhatten da blir det et ork å stå opp hele tida. Handlenettet kan jeg bare ha i føttene eller i den lommen på seten foran

Anonymkode: bb426...3f6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Selvfølgelig kan du det. 

Anonymkode: 1571b...c8f

Tenkte bare  på de i sikkerhets kontrollen ikke sier noe..

Ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ts

Sikkerhetskontrollen bryr seg ikke om du har med deg maten i sekk, pose eller i hånda.

Det er ulovlig ting å ha med under flyturen de ser etter. Ikke hva du har eplene til barna i.

Anonymkode: ad7f9...c98

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ts

til hva da?

Tror det knapt er noe jeg ikke har hatt med meg gjennom sikkerhetskontrollen etterhvert. Så lenge det ikke er flytende/smørbart, for stort, eller skarpt. 

Anonymkode: 2dec5...888

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Erfaringsmessig er det greit med noe som kan lukkes, og stå av seg selv. Et handlenett kan fort ramle sammen, og du risikerer at epler og boller triller nedover til setet foran deg 😅

Anonymkode: 4ac94...ad2

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har gått på fly med en plastpose i hånda flere ganger. Går helt fint så lenge du kan knytte nettet skikkelig sammen når du sender det gjennom scannemaskinen, sånn at ting ikke faller ut i sikkerhetskontrollen. 

Anonymkode: 3affa...8d1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har gått på fly med en plastpose i hånda flere ganger. Går helt fint så lenge du kan knytte nettet skikkelig sammen når du sender det gjennom scannemaskinen, sånn at ting ikke faller ut i sikkerhetskontrollen. 

Alt slikt legges jo i bokser. Kommer ikke på en flytur jeg har hatt der ting legges fritt på båndet, selv om det er en trillekoffert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Alt slikt legges jo i bokser. Kommer ikke på en flytur jeg har hatt der ting legges fritt på båndet, selv om det er en trillekoffert. 

Ja, men noen av de som jobber der, er skummelt strenge og jeg har blitt irettesagt nok ganger. Så jeg prøver så godt jeg kan å gjøre det riktig (raskt). For noen av de går det aldri kjapt nok da...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Hei reiser med to barn og tenker å ha en matboks med pasta oppi og litt frukt. En pakke med kjeks og kanelgifflar osv. Kan jeg ja alt dette oppi en handlenett?  Jeg syns det er mer praktisk å ha i en handlenett da er alt lett tilgjengelig. Mens har jeg det oppi en ryggsekk må den hele tida tas av og på. Og barna klarer jo ikke bestemme hva de skal ha osv.🤣 så føler det er lett å holde det i hånda. Og så på flyet må ryggsekken settes i flyhatten da blir det et ork å stå opp hele tida. Handlenettet kan jeg bare ha i føttene eller i den lommen på seten foran

"Flyhatten" - fantastisk nyord! 

Hvorfor mener du at en ryggsekk må settes i hattehylla og ikke kan stå mellom bena dine på gulvet? 
Jeg har reist med ryggsekk som håndbagasje mange ganger, og den har stort sett alltid blitt plassert pent under setet foran. 

Jeg ser ikke helt at det er noe forskjell på om du har handlenett, veske eller ryggsekk. Alt kan åpnes, holdes åpent og lukkes igjen. 

Jeg vil anta at du bør knyte igjen handlenettet ved take-off og landing, så det ikke sklir matboks eller kanlegiflar rundt på gulvet inne i flyet. 

Anonymkode: 53be0...4a3

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, men noen av de som jobber der, er skummelt strenge og jeg har blitt irettesagt nok ganger. Så jeg prøver så godt jeg kan å gjøre det riktig (raskt). For noen av de går det aldri kjapt nok da...

Ja de er morsomme på Gardermoen noen ganger. Har reist verden rundt flere ganger og det er bare Gardermoen som finner på ekstra ting.

Skal selv reise nå veldig langt alene med to, og det er samme hvordan vi pakker maten bare vi ikke overgår kolli til håndbagasje. Så spørs det jo hvor dere skal. Vi reiser til land som ikke tar inn mat noen ganger. Andre ganger sted hvor håndbagasjen må stemples på ethvert kolli, så der må vi planlegge nøye før man lander eller mellomlander. Lykke til! Føler med deg! Går akkurat og detaljplanlegger i hodet nå dette med sekker og bagger og hvordan få med alt alene ❤️ 

Anonymkode: c1f02...9b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

"Flyhatten" - fantastisk nyord! 

Hvorfor mener du at en ryggsekk må settes i hattehylla og ikke kan stå mellom bena dine på gulvet? 
Jeg har reist med ryggsekk som håndbagasje mange ganger, og den har stort sett alltid blitt plassert pent under setet foran. 

Jeg ser ikke helt at det er noe forskjell på om du har handlenett, veske eller ryggsekk. Alt kan åpnes, holdes åpent og lukkes igjen. 

Jeg vil anta at du bør knyte igjen handlenettet ved take-off og landing, så det ikke sklir matboks eller kanlegiflar rundt på gulvet inne i flyet. 

Heter det ikke flyhatten🤣🤣🤣🤣

Reiser mye med Emirates og Qatar og te tillater ikke å ha noe mellom bena. De er strenge på det😫

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Går sikkert fint med pose. Men synes selv ryggsekk er mer praktisk da jeg kan ha armene fri. Noe som er greit med unger. Kan fint ha det oversiktlig med en sekk? Det er bare å ta den opp på fanget og åpne glidelåsen helt, så kan barna se om de vil ha eple eller skive.

Anonymkode: f85b4...869

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Reiser mye med Emirates og Qatar og te tillater ikke å ha noe mellom bena. De er strenge på det😫

Ts

Tipper det gjelder under take off og landing. Etter at setebeltet-skiltet er slukket kan du hente sekken fra «flyhatten» (utrolig søtt ord, forresten) og ha den mellom bena. 

Anonymkode: e4f30...ca2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ts

OK, men om de er så strenge på det, så vil jeg jo tro at det gjelder for bæreposer også. Og at det gjelder ved take-off og landing. 

Mitt tips ville vært å hatt en bærepose i en sekk, og så bare tatt ut bæreposen av sekken på hattehylla etter take-off, og så putte den opp igjen før landing.
Da har du også mulighet til å ha de tingene du egentlig ikke tror du trenger, i sekken, og så har du kun det du tenker dere skal ha lett tilgjengelig i bæreposen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Pass på å ikke sitte ved nødutgang og første rad. Da kan du ha bagasje under setet. 

Anonymkode: 64273...85a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ts

Haha, flyhatt 😂😂

Det er kanskje hattehylle du tenker på, kanskje det het det fra gammelt av? Bagasjehylle er vel det vanlige å kalle det nå :)

Det er lov å ha noe mellom bena - eller strengt tatt under setet foran deg - på alle fly jeg har vært på (aldri flytt med Emirates eller Qatar da, men 50 andre selskap). Eneste er ved nødutganger, da må det opp i bagasjehyllen under take-off og landing. Men så kan du ta den ned igjen mens man er i luften. 

Du kan bruke pose, handlenett, designerveske, gymbag, koffert, pappeske, kurv.. så lenge det er innenfor visse mål. 

Det eneste jeg tenker på med handlenett, er at det er veldig upraktisk at det ikke er glidelås på. Når du skal legge den under setet foran deg for eksempel, og flyet letter og alle appelsinene triller ut 😛 Du må knyte det sammen isåfall.

Hvis det er så mye mas med de ungene så ville jeg pakket et handlenett med mat, oppi for eksempel en ryggsekk eller hva man nå foretrekker. Så når man har satt seg så kan man enkelt ta ut posen med mat til dem.

Anonymkode: a7268...f8f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har handlenett oppi ryggsekken. Så tar jeg nettet med alt jeg trenger ut og lar sekken ligge i bagasjehyllen.

Anonymkode: d82d4...871

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg har gått på fly med en plastpose i hånda flere ganger.

Det har vel alle, ca alle har vel taxfreeposer e.l. med.

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Men du kan jo ha det under setet foran. Og bortsett fra under takeoff og landing kan du ha det i fanget om du så vil.

Cabin Baggage Placement

All cabin baggage must fit either under the seat in front of you or in one of the overhead lockers. Baggage may not be placed behind your legs, in the aisles or in front of emergency exits.

Anonymkode: 36e18...f6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...