AnonymBruker Skrevet 30. januar #1 Skrevet 30. januar Vært sammen et år. Han ble skilt 1 år før, de har tenåringsbarn, det har jeg og. Min familie har tatt godt imot han. Jeg blir aldri tatt med til hans folk. Eksen hans hater meg fordi hun mener vi flørtet før det ble slutt der, noe som ikke stemmer. Hun har igjen fått barna hans til å hate meg. Jeg har fått beskjed om å ikke legge ut noe om oss på some fordi de blir så sinte pga dette med oss. Vi har en liten gjeng vi omgås sammen, i offentligheten virker det som han trekker seg unna. Kanskje jeg er paranoid. Han drar på besøk, middager, slektstreff, bursdager osv, inviterer aldri meg. Han blir alltid invitert med når jeg skal noe, og av og til blir han med. Han ringer meg flere ganger om dagen og viser tydelig at han elsker meg og vil ha meg når vi er sammen, som er stortsett hver dag. Men vi er aldri sammen så lenge i gangen før han må noe annet, vi sover sjeldent sammen, og treffes nesten ikke når han har barna. Når han er med andre svarer han ikke når jeg ringer, eller svarer i en formell tone med at han ringer meg tilbake. Han sier at alle vet om oss, men hvorfor oppfører han seg slik da? Anonymkode: ed32f...ae2
AnonymBruker Skrevet 30. januar #2 Skrevet 30. januar Høres ut som han sliter litt med å få dette til å fungere ift hans barn, familie, venner, siden situasjonen med ex er såpass betent. Han ønsker ikke å gå for fort fram, for det vil bare eskalere situasjoen. Hvis en del mennesker han bryr seg om får deg smurt opp i trynet sitt ufrivillig vil de bare gi mer og mer motstand mot hele forholdet. Så han prøver å unngå for mange sånne konflikter. Kan godt hende han elsker deg men synes situasjonen er litt vanskelig. Kanskje ikke det var for tidlig for han å gå inn i forholdet, men det var for tidlig for alle andre rundt ham. Noen vil sikkert si at du bare er en "rebound" og han leker med deg. Men min magefølelse basert på det du skriver er ikke det. Men "rebound" er bare noe man er dersom det blir slutt.... Anonymkode: 7d00a...752 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar #3 Skrevet 30. januar Han/dere har gått for fort fram. Samlivsbrudd mellom foreldrene, kan ta flere år å venne seg til for ungene. Deretter må man bruke tid på å venne seg til eventuell nye kjærester/bonusforeldrer Et år mellom samlivsbrudd og at dere offisielt ble i sammen er alt for kort tid etter min mening. Litt avhengig av hvordan barna takler det, så vil jeg si at 3-5 år er mye mer riktig og realistisk tidsperspektiv for ungenes del. Ham har gått for fort frem etter sitt samlivsbrudd. Verken han selv, ungene eller omgivelsene ser ut til å være klare. Anonymkode: 6fdeb...c27 1 3
AnonymBruker Skrevet 30. januar #4 Skrevet 30. januar Kommunikasjon kommunikasjon kommunikasjon. 💕 Anonymkode: 129c9...453
exictence Skrevet 30. januar #5 Skrevet 30. januar Dere har sikkert snakket om dette. Hva begrunner han det med? Siden dere har vært sammen i et år, synes jeg jo det er fint at dere presenteres for venner og familie. Har du møtt dem? Hadde min kjæreste sagt til meg at han skulle i bursdag til en i hans familie, ville jeg vel spurt om det var sånn at det var bare han som fikk en invitasjon til å komme alene? Det er jo ganske vanlig å bli bedt ammen med kjæresten sin. Men det kan være at hans familie syness det er vanskelig å akseptere en ny kjæreste inn i bildet. Kanskje hans barn og barnas mor også ofte er involvert. Jeg tror jeg ville vist forståelse for kjæresten som sikkert er i en konflikt /dilemma situasjon. Etter det du beskriver synes han dette er vanskelig i forhold til vennene sine også? Kanskje vennene likte hans x veldig godt, og var vant med henne. Har du spurt ham om dette? Kanskje barna hans synes dette er vanskelig med å fordøye at pappa allerede har en ny kjæreste. Jeg tror jeg forstår din kjæreste med hensyn til det, i hvert fall. At dine barn tar det annerledes, kan jo godt være.
AnonymBruker Skrevet 30. januar #6 Skrevet 30. januar Det har bare gått et år. Jeg skjønner han godt og hadde gjort det samme etter samlivsbrudd med barn. Det haster ikke å innvolvere familien og han viser deg jo ellers hver dag at han liker deg? Det sitter langt inne å innvolvere barn/familien for min del, men det betyr ikke at jeg er seriøs når jeg møter noen. Det tar også ofte lang tid før man er ferdig med et brudd der det er barn inni bilde selv om man er gått videre har jeg iallefall brukt flere år for å bearbeide ting. Anonymkode: e7796...606
Pippi Lotta Skrevet 30. januar #7 Skrevet 30. januar Introduserte han deg for barna med en gang dere ble sammen? Og det bare et år etter skilsmisen? I såfal er det ikke rart de sliter med å akseptere deg! Jeg tenker man bør være sammen minst et år før man introduserer barna. Så du har overset noen røde flag her. Er det mulig at dere inviterer de voksne i familien hans på midag eller noe? At du hilser på de uten barna til stede? Det at dere introduserte barna for tidelig, trenger jo ikke ødelege for resten av familien hans. Selv om barna har forståelige grunder for å mislike deg, betyr jo ikke det at du må bli værende i forholdet. Om han ikke lar deg hilse på noen i familien sin, så er det kansje på tide å revurdere forholdet? Det er ikke sundt å være sammen med noen man føker "gjemer" forholde for verden. 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar #8 Skrevet 30. januar Dette er en feig mann som velger de enkleste utveiene alltid i alle situasjoner. Du kan spørre han om hvor mye han er villig til å tape for å kunne stå i dette vakuumet han sjøl har skapt ? Noen lærer ikke før grunnmuren de står på blir revet bort under beina på dem. Anonymkode: 6c1ca...5e1 1
Maleficenta Skrevet 30. januar #9 Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (5 timer siden): Vært sammen et år. Han ble skilt 1 år før, de har tenåringsbarn, det har jeg og. Min familie har tatt godt imot han. Jeg blir aldri tatt med til hans folk. Eksen hans hater meg fordi hun mener vi flørtet før det ble slutt der, noe som ikke stemmer. Hun har igjen fått barna hans til å hate meg. Jeg har fått beskjed om å ikke legge ut noe om oss på some fordi de blir så sinte pga dette med oss. Vi har en liten gjeng vi omgås sammen, i offentligheten virker det som han trekker seg unna. Kanskje jeg er paranoid. Han drar på besøk, middager, slektstreff, bursdager osv, inviterer aldri meg. Han blir alltid invitert med når jeg skal noe, og av og til blir han med. Han ringer meg flere ganger om dagen og viser tydelig at han elsker meg og vil ha meg når vi er sammen, som er stortsett hver dag. Men vi er aldri sammen så lenge i gangen før han må noe annet, vi sover sjeldent sammen, og treffes nesten ikke når han har barna. Når han er med andre svarer han ikke når jeg ringer, eller svarer i en formell tone med at han ringer meg tilbake. Han sier at alle vet om oss, men hvorfor oppfører han seg slik da? Anonymkode: ed32f...ae2 Dette hadde jeg ikke giddet 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar #10 Skrevet 30. januar Slik kan det går når man venter til barna er tenåringer. Og når han har psyko x itilleg, blir dette et vepsebol. Han må slutte å ha felles samvær, og slutte å adlyde sin x! Anonymkode: 11114...cd4
PM75 Skrevet 30. januar #11 Skrevet 30. januar Hvis jeg var deg, ville jeg sterkt vurdert om dette er drama du vil ha i livet ditt. Det med eks og barn vil for alltid henge over dere. Og hans måte å takle det på gjør ikke underverker for forholdet og din tillit til ha . 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar #12 Skrevet 31. januar Hvis det er to år siden han ble skilt, så synes jeg egentlig at han kunne presentert deg for familien og venner. Det høres ut som om det ligger noe bak her, at du kjente både han og konen hans tidligere? Går ut fra at det er dette som gjør at hun tror dere hadde noe på gang? Det er ofte sånn at når menn bryter ut, så har de noen i kulissene. Kanskje grunner for at hun tror akkurat det. Du ser jo mannen regelmessig, men det kan hende at du er mer investert i dette enn han er. Kanskje du er grei å ha til han finner noe annet, ikke godt å si. Rart at han omtrent avviser deg når du tar kontakt og han er sammen med alle på sin side, som visst ikke skal vite om deg... Jeg ville ha lurt på om jeg bare var en han hadde her og nå, og at det var derfor jeg skulle være så hemmelig. Anonymkode: 9d3b1...ea4
AnonymBruker Skrevet 31. januar #13 Skrevet 31. januar PM75 skrev (1 time siden): Hvis jeg var deg, ville jeg sterkt vurdert om dette er drama du vil ha i livet ditt. Det med eks og barn vil for alltid henge over dere. Og hans måte å takle det på gjør ikke underverker for forholdet og din tillit til ha . Når barna er tenåringer nå, trenger han egentlig ikke å ha så mye med eksen å gjøre. Det er mest når det er små barn. Det som ikke er så greit, er den fiendtlige innstillingen til tenåringene. De tror åpenbart også at faren og TS har hatt et forhold, og at dette kanskje ledet til skilsmissen. Sånt kan føre til at TS aldri blir ordentlig godtatt. Kan selvsagt ta en skikkelig prat med dem, men det virker ikke som at kjæresten til TS/faren deres er så interessert i akkurat det. Anonymkode: 9d3b1...ea4
AnonymBruker Skrevet 31. januar #14 Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (På 30.1.2025 den 9.29): Han/dere har gått for fort fram. Samlivsbrudd mellom foreldrene, kan ta flere år å venne seg til for ungene. Deretter må man bruke tid på å venne seg til eventuell nye kjærester/bonusforeldrer Et år mellom samlivsbrudd og at dere offisielt ble i sammen er alt for kort tid etter min mening. Litt avhengig av hvordan barna takler det, så vil jeg si at 3-5 år er mye mer riktig og realistisk tidsperspektiv for ungenes del. Ham har gått for fort frem etter sitt samlivsbrudd. Verken han selv, ungene eller omgivelsene ser ut til å være klare. Anonymkode: 6fdeb...c27 Ett år er for lite? Mener du seriøst at man ikke skal kunne få seg en ny kjæreste før det har gått 3-5 år for at barna skal venne seg til det? Om du mener flytte sammen så er jeg enig med deg. Men for å ha et privatliv som voksen trenger man ikke å vente i 3-5 år. Anonymkode: b039f...b63 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå