Gå til innhold

God venninne forsvant helt i et forhold og nå er det slutt

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Denne tråden handler ikke om å være ekstrovert/introvert, men om en venninne som kuttet kontakten da hun fikk kjæreste, og vil møtes først nå når det trolig blir slutt. Det virker kynisk og kalkulerende, og de fleste har full forståelse for at dette er vondt for TS. Man føler seg fort brukt. 

Anonymkode: 46bb0...249

Og vi vet ikke grunnen til at hun sluttet å ta kontakt. Som da kan handle om at hun er introvert. TS har ikke spurt hvorfor hun har vært stille. Å synes at noe virker kalkulerende og kynisk sier mest om deg, merkelig å synes sånt om venner. 

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Da min aller nærmeste venninne fikk kjæreste ble kontakten mellom oss brått mindre, naturlig nok det.
Etter noen måneder ble jeg singel og jeg har aldri vært mer skuffet over et menneske som jeg trodde var en nær og god venninne. Ikke en telefon, melding eller spørsmål om hvordan jeg hadde det, om jeg hadde behov for å snakke etc. For meg viste hun virkelig sitt sanne ego her og jeg kommer aldri til å tilgi henne for dette. Det og sitte i en så sårbar situasjon og kun motta overfladiske snapper om hennes liv og ikke minst x antall snapchats ila en dag om den fantastiske, flotte og  (den langtfra) morsomme kjæresten hennes var langt ifra hyggelig. 

Dette vennskapet kan ikke repareres fra min side. Er på hils men ikke så mye mer enn det. 

Et ekte og godt vennskap tåler noen måneder uten kontakt. Bare sørg for å ikke bli en hun trenger når ting i hennes liv/forhold er vanskelig. Si gjerne ifra og sett grenser for deg selv ❤️

Anonymkode: c83d5...0c3

Så du satt på din kant og kjente behov for støtte og en prat, og i stedet for å si fra og be om det, veltet du deg i skuffelse og tanken om at det var et svik? 

Venner tror godt om hverandre. Venner lar tvilen komme den andre til gode. Om noen av mine venner oppfører seg på en måte som gjør at jeg reagerer, så spør jeg hvorfor. Jeg sitter ikke og koker i hop en selvmedlidende trøst i eget hode om at de «viser sitt sanne jeg». 

Anonymkode: b411d...baf

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 30.1.2025 den 9.36):

Bare så det er sagt, det var i starten at jeg fikk snakka og kommunisert med henne et par ganger i måneden, ikke de siste månedene, det har endret seg til omtrent null kontakt i mange måneder 

Anonymkode: 3e667...a54

Når det er snakk om måneder og ikke år ville jeg møtt henne, og ikke avskrevet vennskapet. Jeg synes det blir altfor kort tid til å avslutte relasjonen. 

Anonymkode: dd9dd...e7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...