AnonymBruker Skrevet 30. januar #1 Skrevet 30. januar Jeg lurer på om sykepleiestudiene har vært vanskelig for de som er ferdig med det, holder på med det eller noen gang har prøvd (i så fall hvorfor sluttet du?) Anonymkode: 3067d...b67
AnonymBruker Skrevet 30. januar #2 Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg lurer på om sykepleiestudiene har vært vanskelig for de som er ferdig med det, holder på med det eller noen gang har prøvd (i så fall hvorfor sluttet du?) Anonymkode: 3067d...b67 De må altså ha vært overkommelige hvis vedkommende er ferdige med dem? Jeg sluttet fordi jeg innså under første praksisperioden at arbeidsoppgavene ikke var noe for meg. Alle de andre emnene første studiåret var helt ålreite, og jeg fikk toppkarakterer selv om jeg ikke jobbet like så mye med dem som de andre på kullet. Praksisperiodene i studiet er definitivt de vanskeligste, fordi man må kombinere ubetalt arbeid OG oppgaveskriving i 8-10 uker. Anonymkode: 265a2...07b
AnonymBruker Skrevet 30. januar #3 Skrevet 30. januar Første året vurderte jeg å slutte flere ganger, mest pga akademisk skriving🙈 Jeg knakk koden og har fullført utdanningen og tatt en master i ettertid😄 Praksisperodene var tøffe fordi det var noen kontaktsykepleiere som regelrett hatet studenter😬 hadde heldigvis gode lærere som både pushet og støttet underveis👍🏼 Anonymkode: dd980...34f
AnonymBruker Skrevet 30. januar #4 Skrevet 30. januar Hvor krevende studiet er vil jeg påstå er veldig individuelt. Studiet er blitt veldig "akademisert" de siste årene (ialefall på den skolen jeg gikk). Det betydde flere lange oppgaver (typ 3-5000 ords lengde + bacheloren) + endel noe krevende fag. Mange sliter med Anatomien første året (men om du jobber noenlunde jevnt med faget er det overkommelig). Sykdomslære og legemiddelregning er også fag endel sliter med. Alt i alt vil jeg påstå sykepleiestudiet nok er mer krevende enn det "folk flest" tror. Men om du er noenlunde oppegående klarer du fint komme gjennom fagene. (Men vet om flere som har måttet bruke lenger enn normert tid fordi de har strøket i noen av de overnevnte fagene 2 ganger eller mer). Spesielt legemiddelregning er et stort hinder for mange, selv om matten ikke er veldig avansert er regelverket med 0 feil (dvs 0 feil i hele utregningen, ikke bare at svarene må være 100% riktige) såpass krevende at mange stryker flere ganger. Praksisene kan også være krevende til tider. De fleste består praksisene uten nevneverdige problemer, men noen er uheldige med veileder eller begår feil i løpet av periodene som gjør at de stryker. På min skole var det mange som droppet ut og mange av disse gjorde det fordi de enten strøk praksiser eller fag, bare på sykdomslære og medikamentregningen var det over 150stk som strøk mer enn 1 gang og dermed måtte ta permisjon 1 år før de kunne fortsette med 3 forsøk, så det er på ingen måte et studie man kan "cruise" gjennom som flere tror. Anonymkode: 09264...4ad
AnonymBruker Skrevet 30. januar #5 Skrevet 30. januar Må signere dem som skriver at praksisene var det vanskeligste. Fagene i seg selv var greie, til og med den beryktede anatomieksamen. Men å gå 7-9 uker i en praksis jeg hadde 0 interesse av, være 100% på hele tiden og i tillegg ikke få betalt ei krone? Nei takk, det var fælt. Men bedre ble det ikke etter jeg ble ferdig heller. For å være en typisk klagende sykepleier: jeg søker meg bort fra yrket etter 2 år. Anonymkode: 49993...41d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå