AnonymBruker Skrevet 29. januar #1 Skrevet 29. januar Møtt en som snuser I starten tenkte jeg ikke så voldsomt over det, fordi han var topp på alle andre måter. Men jeg merker at den snusen gjør meg fysisk uvel, det lukter vondt og ser lite pent ut, dessuten går snusen inn å ut med skittene fingre hvor, og når det måtte være. har nå også møtt ei venninne av han, hun også snuser og har skade på tennene, antagelig på grunn av snusing, noe som bare forsterker ytterligere den avskyen jeg føler mot snusen. vi er alt for tidlig i relasjonen til at jeg kan be han slutte, men er det tullete av meg å ha det som en reel dealbreaker, og eneste grunn til å avslutte kontakten med han ? Anonymkode: 5a4d1...f5a
AnonymBruker Skrevet 29. januar #2 Skrevet 29. januar Ja, det er ok. jeg snuser selv og har full forståelse for det. Andre jeg kjenner som snuser er også enig. Samtidig er det ganske mye ambivalens hos mange som snuser, som gjør at det kan være han ikke ville hatt utfordringer med å akseptere/ få motivasjon til å slutte å snuse, om du deler det som en utfordring for deg som hindrer deg i å gå videre med relasjonen. Anonymkode: ea3bb...842 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar #3 Skrevet 29. januar Selvfølgelig 😊 Du kan ha akkurat de dealbreakers du ønsker! Anonymkode: c9da6...329 7
AnonymBruker Skrevet 29. januar #4 Skrevet 29. januar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja, det er ok. jeg snuser selv og har full forståelse for det. Andre jeg kjenner som snuser er også enig. Samtidig er det ganske mye ambivalens hos mange som snuser, som gjør at det kan være han ikke ville hatt utfordringer med å akseptere/ få motivasjon til å slutte å snuse, om du deler det som en utfordring for deg som hindrer deg i å gå videre med relasjonen. Anonymkode: ea3bb...842 Det er jo faktisk litt oppløftende å høre. Jeg gikk hardt ut i hovedinnlegget ser jeg, men jeg syns jo egentlig og i utgangspunktet dette er en fjåsete sak å henge seg opp i, å noe jeg aldri ville trodd kom til å påvirke meg i denne grad, men så har det altså blitt sånn at det er avgjørende for mitt syn på hele mannen. har aldri tidligere brydd meg om venner og kollegaer som snuser, men ubeleilig som det er påvirker det meg plutselig nå. Anonymkode: 5a4d1...f5a
AnonymBruker Skrevet 29. januar #5 Skrevet 29. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er jo faktisk litt oppløftende å høre. Jeg gikk hardt ut i hovedinnlegget ser jeg, men jeg syns jo egentlig og i utgangspunktet dette er en fjåsete sak å henge seg opp i, å noe jeg aldri ville trodd kom til å påvirke meg i denne grad, men så har det altså blitt sånn at det er avgjørende for mitt syn på hele mannen. har aldri tidligere brydd meg om venner og kollegaer som snuser, men ubeleilig som det er påvirker det meg plutselig nå. Anonymkode: 5a4d1...f5a Jeg tror det er helt riktig, og ikke en overdrivelse. Anonymkode: ea3bb...842
-jk- Skrevet 29. januar #6 Skrevet 29. januar Det er helt ok. Jeg har få dealbreakere selv, men snusing er definitivt en av de. Røyking som god nr. 2.
AnonymBruker Skrevet 29. januar #7 Skrevet 29. januar Helt ok og normal dealbreaker tror jeg. Selv kunne jeg aldri vært sammen med noen som røyker eller snuser. Synes det er ekkelt, bortkastede penger å dårlig for helse/tenner Anonymkode: 75b97...5d1
AnonymBruker Skrevet 30. januar #8 Skrevet 30. januar Overskriften gir ingen mening Anonymkode: 10542...bde 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar #9 Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Overskriften gir ingen mening Anonymkode: 10542...bde Nei så jeg hadde glemt "som" inni der etter hvert, men får ikke redigert det etter innlegget er publisert. Anonymkode: 5a4d1...f5a
AnonymBruker Skrevet 30. januar #10 Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Overskriften gir ingen mening Anonymkode: 10542...bde Men heldigvis ser det ut til at de som har svart, også har forstått hva jeg mente så tar ikke så tungt på det 😉 Anonymkode: 5a4d1...f5a
AnonymBruker Skrevet 30. januar #11 Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): "vi er alt for tidlig i relasjonen til at jeg kan be han slutte," Anonymkode: 5a4d1...f5a Hvor langt ut i relasjonen mener du det er greit å be han slutte? Eller forandre han? Når kan du begynne å hakke på han for hans andre "uvaner" du ikke liker? Har du noe tidsperspektiv på det? Hadde vært greit, i hvertfall for meg, å vite hva som regnes som normalt for sånt. Anonymkode: 3dc4b...9cd 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar #12 Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvor langt ut i relasjonen mener du det er greit å be han slutte? Eller forandre han? Når kan du begynne å hakke på han for hans andre "uvaner" du ikke liker? Har du noe tidsperspektiv på det? Hadde vært greit, i hvertfall for meg, å vite hva som regnes som normalt for sånt. Anonymkode: 3dc4b...9cd Vi har datet siden november, er ikke kjærester men er i prosessen med å finne ut av ting . Har forøvrig ingen plan om å hakke på han for noe som helst, uansett hvor langt i relasjonen vi kommer . Derimot har jeg store problemer med snusingen hans, og utgangspunktet mitt, om du leser innlegget var om det var grunn for å avslutte relasjonen. Men etter et parr gode råd her i tråden tror jeg jaggu jeg skal "hakke" en gang på han allikevel, å fortelle at jeg ikke klarer å fortsette inn i et forhold, så lenge jeg også må forholde meg til snusinga. om han opplever det som hakking står han fritt til å fortsette med snusinga, helt uten ei "hakkekjæring" som meg Anonymkode: 5a4d1...f5a 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar #13 Skrevet 30. januar Hm, det var rart. Det kan da tydelig tolkes som at det er for tidlig å hakke på han? Da du selv skriver "det er for tidlig i relasjonen"? Men han blir nok veldig glad for at du nå velger etter gode råd her ( greit å ikke kunne tenke å vurdere selvstendig alltid ), å gjøre han oppmerksom på at det er slik du er. Det blir nok en god løsning for han 😊 Anonymkode: 3dc4b...9cd
AnonymBruker Skrevet 30. januar #14 Skrevet 30. januar Helt innafor. Har en kompis som har botox og kosmetiske kirurgiske inngrep som dealbreaker etter å ha vært sammen med tidenes bimbo. Om du ønsker alkohol som dealbreaker er det ingen som kan si noe på det, liksom Ditt liv, ditt forhold. Anonymkode: 0fb68...ce7 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar #15 Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hm, det var rart. Det kan da tydelig tolkes som at det er for tidlig å hakke på han? Da du selv skriver "det er for tidlig i relasjonen"? Men han blir nok veldig glad for at du nå velger etter gode råd her ( greit å ikke kunne tenke å vurdere selvstendig alltid ), å gjøre han oppmerksom på at det er slik du er. Det blir nok en god løsning for han 😊 Anonymkode: 3dc4b...9cd Ja, nei, da skal du tolke veldig bredt du, jeg kommer nok som sagt ikke til å hakke på han uansett hvor langt vi kommer i relasjonen. jeg kommer nok ikke til å hakke på han i det hele tatt. Vi er begge voksne mennesker som snakker med hverandre på en hyggelig og respektfull måte, å tro det eller ei, så er det mulig å uttrykke ting man føler på uten å hakke på noen. Jeg tror du burde fokusere mer på hvordan du kan innlede gode og positive relasjoner. Å relasjoner hvor man kan uttrykke behov og utfordringer på en hensiktsmessig og respektfull måte, fremfor når i en relasjon det er ok å begynne å hakke på partneren, for det er lite givende i lengden ☺️ om det var utfordrende å forstå ironien i mitt forrige svar, har jeg ikke tenkt å hakke på han nå heller, men ta opp en utfordring jeg kjenner på. Det er absolutt ikke redsel for at han skal ta det som hakking, eller første forsøk på å endre han at jeg stilte spørsmålet. å Jeg er faktisk ikke så redd for at han kommer til å oppleve det som ufint, for vi klarer å snakke sammen uten å bli ufine, heldigvis ❤️ Anonymkode: 5a4d1...f5a 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar #16 Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei så jeg hadde glemt "som" inni der etter hvert, men får ikke redigert det etter innlegget er publisert. Anonymkode: 5a4d1...f5a Hadde fortsatt ikke gikk noen mening. Er det så vanskelig å skrive morsmålet ditt. Anonymkode: 10542...bde 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar #17 Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hadde fortsatt ikke gikk noen mening. Er det så vanskelig å skrive morsmålet ditt. Anonymkode: 10542...bde Oj sann, ja tydeligvis, nå er morsmålet mitt finsk men 🤷♀️ jeg burde jo uansett klare å skrive forståelige setninger. Jeg trodde i utgangspunktet det burde være lett å forstå spørsmålet «ok å ha snusing som dealbreaker?», men da får jeg forbedre skrivingen til neste gang ☺️ er det setningsoppbyggingen du syns er for dårlig , evt. mangelen på "er det" i starten som gjør setningen dårlig. Eller er det fremmedordet "dealbreaker" som ødelegger? tar gjerne i mot tips, ønsker jo å skrive så alle forstår ☺️ Anonymkode: 5a4d1...f5a
AnonymBruker Skrevet 30. januar #18 Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Hadde fortsatt ikke gikk noen mening. Er det så vanskelig å skrive morsmålet ditt. Anonymkode: 10542...bde Men jeg ser nå at jeg har større problemer med norsk enn hva jeg var klar over. Jeg hadde nok tabbet meg skikkelig ut, og brukt "gitt", i stede for "gikk" om det var jeg som hadde skrevet første setning i kommentaren din. Så her må jeg bare gå i meg selv, og øve mer. Takk for beskjed😉 Anonymkode: 5a4d1...f5a 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar #19 Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg tror det er helt riktig, og ikke en overdrivelse. Anonymkode: ea3bb...842 Takk, jeg har etter et parr kommentarer forstått at det ikke er så merkelig dealbreaker som jeg frykta. jeg skal ta det opp med han. Ser for meg at han tar det bra, han er jo en fin mann og vi snakker godt sammen, men av en eller annen grunn, har det vært en ting jeg har følt litt på å skulle gi utrykk for at jeg opplever som en utfordring 😅 Anonymkode: 5a4d1...f5a 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar #20 Skrevet 30. januar Veldig dårlig utgangspunkt å starte et forhold med mål om å endre han. Anonymkode: b5090...252
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå