Gå til innhold

Flere som allerede har brukt mange sykt barn dager? 😟

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi har hatt to runder med sykdom, nesten på rad.. Er så frustrert, men nå har vi omgangssyke, og da er det i alle fall vanskelig å få barnevakt.. Jeg har sluppet unna, enn så lenge, men får det sikkert jeg og. Veldig frustrerende.. Har to barn, og jeg og mannen har allerede tatt ut 8 dager, og en av oss må være hjemme i morgen også

Anonymkode: 073ca...bd0

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nå ha jeg kun 1 barn igjen som jeg må være hjemme ved med sykdom, men vi har hatt flere år der sykt barn dagene var brukt opp i mars pga vannkopper, influensa osv. Hjemmekontor som ble vanlig etter covid løste problemet for oss, for da kan vi jobbe litt spredt utover dagen og slippe å bruke opp sykt barn dager så fort. Har du den muligheten i din jobb så vil det trolig hjelpe litt.

Anonymkode: ab701...8ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ifjor var vi gjennom vannkopper, mykoplasma, omgangssyke og forkjølelse. Dagene holdt ikke her heller. Ble hjemmekontor med fri flyt av skjerm.

Anonymkode: 2151d...58a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Æsj gruer meg til babyen min begynner i bhg og jeg i ny jobb. Får man omsorgsdager pr år altså for 2025 ikke fra 1.dag syk? 

Anonymkode: a8413...1fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Greit for dere som har hjemmekontor, men hva gjør de som ikke har den muligheten? Er det permisjon uten lønn som gjenstår, eller tar noen ut feriedager? Har ikke barn selv, derfor jeg spør. Og hjemmekontor når sykt barn-dager er oppbrukt er ikke mulig for alle. 

Anonymkode: 39dcd...201

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Greit for dere som har hjemmekontor, men hva gjør de som ikke har den muligheten? Er det permisjon uten lønn som gjenstår, eller tar noen ut feriedager? Har ikke barn selv, derfor jeg spør. Og hjemmekontor når sykt barn-dager er oppbrukt er ikke mulig for alle. 

Anonymkode: 39dcd...201

Permisjon uten lønn. Ferien må brukes til de 3 ukene i sommer når barna må ha sommerferie, også er det 5 planleggingsdager i året… også er det greit å ha noen dager å ta ut i jul og påske. 

Anonymkode: c101f...37b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Æsj gruer meg til babyen min begynner i bhg og jeg i ny jobb. Får man omsorgsdager pr år altså for 2025 ikke fra 1.dag syk? 

Anonymkode: a8413...1fa

Omsorgsdager følger kalenderåret. Altså 10 omsorgsdager i året, som starter på nytt 1.1 

Anonymkode: 0cb81...9c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jada… Skjønner ikke logikken med at det er 10 dager for barn nr 1, og fremdeles 10 dager når man har to barn 🤨

Anonymkode: e6891...3aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jada… Skjønner ikke logikken med at det er 10 dager for barn nr 1, og fremdeles 10 dager når man har to barn 🤨

Hjelper ikke mye med 15 når man har flere enn tre heller. De blir ikke syke samtidig 

Anonymkode: 21343...778

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei, den gir ikke mye mening...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hjelper ikke mye med 15 når man har flere enn tre heller. De blir ikke syke samtidig 

Anonymkode: 21343...778

Nettopp! Og de lurer på hvorfor vi ikke får flere barn 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...