Gå til innhold

Middager når man teller kalorier, hva spiser dere?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ser etter noe som er mettende og godt, men som er enkelt å telle. Kylling, ris og brokkoli blir kjedelig i lengden.. 

Anonymkode: 51472...086

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kokt torsk med ertestuing, potet og gulrøtter. Bacon er jo godt tilbehør men kaloririkt. Spiser du lavkarbo kan du nesten droppe potet og gulrøtter, og ha kun bacon og ertestuing til.

Stekt laks eller ørret

Tunfisk blandet med grønsaker og egg

Svinekjøtt 

Anonymkode: 5061b...9c9

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er glad i sprøbakte fiskefileter fra Findus, også har jeg litt ris og grønnsaker som tilbehør, og gjerne med litt soyasaus på toppen.

Karbonader med kålrabi, og med ketchup på toppen.

Kyllingsalat (kylling, salat, agurk, mais og litt fetaost).

Anonymkode: c5820...012

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvilken som helst Fjordland med 500 gr grønsaker til.

Anonymkode: 70548...400

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fjordland. Wok med kylling eller svinekjøtt. Laks med sånn frossen blanding av poteter og grønnsaker. Fiskeboller i karrisaus eller stekt fiskepudding med poteter og gulerøtter. 

Anonymkode: fb20b...1e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ulike varianter av supper. Fiskesuppe, gulrotsuppe, soppsuppe med lett matfløte eller lettrømme. Ha litt brød tiil å dyppe i suppen ved siden av. Chili sin carne er kjempegodt med litt ris til. Stekt torskeloin, ertepure, rødløk  og et par skiver stekt bacon på toppen. Stikkord er mengde, men det er så mye god mat du kan få selv om du teller kalorier. 

Anonymkode: d261f...db8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Ser etter noe som er mettende og godt, men som er enkelt å telle. Kylling, ris og brokkoli blir kjedelig i lengden.. 

Suppe, lapskaus eller lignende. Lag en diger porsjon, la ett eller tre av dagens måltider være dette. Enkelt å varme opp, enkelt å ta med. Og typisk 3-400 kcal per rause porsjon (uten brød til).

Hvor har du fått for deg at ris og kylling er spesielt lavkalori? Både ris, nudler og brød er høykalori.

Det betyr ikke at du ikke skal spise ris, brød og nudler/pasta. Det betyr bare at du skal vite at det er høykalori matvarer. Slik du skal vite at grønnsaker er lavkalori, poteter inkludert. La 4/5 av ethvert måltid være grønnsaker. Det er super-enkelt å telle: grønnsaker kan du spise tilnærmet endeløse mengder av. 

La oss ta kylling og brokkoli. Enkelt men kjedelig. Hva med å lage wok og tilføye vårløk, kål og gulrøtter for å øke mengden næring? En stk brokkoli, en halv pakke vårløk, 1/4 kål og en liten pakke kylling, helst lårfilet (fordi kyllingbryst er tørre som døden). Husk saus på. Spis for seg selv eller oppå nudler for mer kalorier eller potet for mindre kalorier (potet under wok er en ting flere steder i verden).

Anonymkode: 756f3...7be

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Fisk og grønnsaker, supper, kylling med diverse grønnsaker/wok, 

Anonymkode: c4144...810

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fjordland. Da slipper jeg å tenke så mye på de ulike komponentene. Er det for lite mat, sper jeg på med ekstra grønnssaker.

Anonymkode: 5d526...d67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

panert torsk stekt i ovnen med grønnsaker til, fish nuggets, kylling med grønnsaker og eller bygg, supper og salater spiser jeg til jeg er stappmett av, eller noe mer kaloririkt i mindre mengde. Holder meg som regel på under 600 pr middag. 

Anonymkode: 23046...a90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sparer mye kalorier på å droppe ris/pasta og sauser. Så det er i hovedsak der jeg sparer.

Bruker grønnsaker som tilbehør istedenfor (men selvfølgelig spiser jeg både pasta og ris innimellom, i dag skal jeg spise sushi og til helga blir det pasta! snakker om sånn "flest av dager")

Anonymkode: 64024...0af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg spiser alt jeg vil innenfor kaloribudsjettet mitt. Synes ikke noe er vanskeligere å telle, bortsett fra om man er på resturant eller spiser takeaway fra et sted uten kcal-tabell. Driver dessuten med cyckling og går ikke bare etter dag, men ukesmengde. Måtehold og balanse med en små utskeielser i spesielle anledninger mao. 

Mandag spiste jeg fleskepannekaker med ertesuppe, tirsdag spiste jeg fiskekaker med poteter og kokt gulerot, i går ble det hjemmelaget pizza pockets, i dag blir det noe lettvint ute for vi er ikke hjemme før veldig sent, i morgen blir det bakt potet, på lørdag skal vi i bursdag, og søndagen er ikke planlagt enda. 

Anonymkode: 6456b...daa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Spis pasta av linser eller erter fra allergihyllen i butikken.

Mye mer protein og mindre karbohydrater enn vanlig pasta laget av hvetemel 

Anonymkode: 5061b...9c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Spiser absolutt alt jeg har lyst på. Bare jeg holder meg til kaloriene mine og med minst mulig karbohydrater. Blir veldig mett av proteinrike måltider.  Trenger ikke å spise kjedelig bare fordi man slanker seg. Man bør bare spise det man liker og  pleier å spise, slik at man kan fortsette med å ha ett normalt kosthold for resten av livet .Har gått ned 14 kg siden november. Og har ikke endret så mye på menyen min. 

Anonymkode: 8ea07...daf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser det jeg vil, så lenge jeg holder meg innen kaloribudsjettet mitt(med enkelte unntak). Prøver å tenke litt på kalorimengde når jeg velger mat, men det er bare for å slippe og være sulten senere på dagen. Før spiste jeg mye frysepizza, men nå som jeg slanker meg spiser jeg lite av det. I dag spiste jeg faktisk mc donalds(1068 kalorier) til lunsj/middag, og det betyr at jeg mest sannsynlig kommer til å være litt sulten i kveld😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser akkurat det samme som alltid men legger inn hva jeg spiser i lifesum appen og så ser jeg der hvor mange kalorier jeg har til rådighet. Spiser ofte mindre kalorier tidligere eller litt seinere slik at middag kan få en del ekstra kalorier. Da tar jeg gjerne knekkebrød med magert pålegg til frokost/lunsj eller kvelds

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...