AnonymBruker Skrevet 29. januar #1 Del Skrevet 29. januar 40? 50? Anonymkode: 9a003...e74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar #2 Del Skrevet 29. januar Har passert både 40 og 50 og 60, men har enda ikke merket at hukommelsen har svikta. Anonymkode: da0f5...84e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar #3 Del Skrevet 29. januar Det er en myte at alder svekker hukommelse. Det er demens/alzheimer som svekker hukommelse, og den kommer som regel med alder. Men det er altså ikke alder i seg selv som svekker hukommelse. Eldre mennesker kan på populasjonsnivå få dårlig arbeidsminne, men bedre langtidshukommelse. Altså kan de glemme i farten hvor de har lagt bilnøklene, men husker lett alt som stod i bilens instruksjonsbok de leste for 4 år siden. Hva er mest nyttig og viktigst? Denne myten om at hukommelsen svekkes med alderen er farlig og er med på å gjøre at arbeidsmarkedet for eldre blir unødvendig vanskelig. Hukommelsen kan endres i sammensetning med alder, men den blir ikke dårligere. Snarere tvert i mot. Anonymkode: 28a46...986 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #4 Del Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er en myte at alder svekker hukommelse. Det er demens/alzheimer som svekker hukommelse, og den kommer som regel med alder. Men det er altså ikke alder i seg selv som svekker hukommelse. Eldre mennesker kan på populasjonsnivå få dårlig arbeidsminne, men bedre langtidshukommelse. Altså kan de glemme i farten hvor de har lagt bilnøklene, men husker lett alt som stod i bilens instruksjonsbok de leste for 4 år siden. Hva er mest nyttig og viktigst? Denne myten om at hukommelsen svekkes med alderen er farlig og er med på å gjøre at arbeidsmarkedet for eldre blir unødvendig vanskelig. Hukommelsen kan endres i sammensetning med alder, men den blir ikke dårligere. Snarere tvert i mot. Anonymkode: 28a46...986 Tull. Hjernen eldes den også og er ikke like sprek som i ungdommen. Dårlig husk er ingen skam, helt naturlig Anonymkode: 4c4b9...768 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #5 Del Skrevet 30. januar Det er individuelt. De som har god helse beholder hukommelsen lenge. Jeg merker jeg glemmer ord, det kom med overgangsalderen samt jeg er kroniker med mange diagnoser. Anonymkode: 61fc5...d5c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #6 Del Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (5 timer siden): Tull. Hjernen eldes den også og er ikke like sprek som i ungdommen. Dårlig husk er ingen skam, helt naturlig Anonymkode: 4c4b9...768 Merker du stor forskjell? Anonymkode: 9a003...e74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 30. januar #7 Del Skrevet 30. januar (endret) 60. Jeg kan begynne på en setning, men glemmer hva jeg skulle si. Endret lørdag kl 15:10 av Honey Dew Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beloved Skrevet 30. januar #8 Del Skrevet 30. januar Fra rundt 75, er min erfaring (med familie og naboer). Har medarbeidere på 65-70 år og ingen av dem har problemer med hukommelsen (iallefall ikke problemer som vi merker noe til - de håndterer oppgavene sine godt og klarer fint å sette seg inn i nye systemer og rutiner). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #9 Del Skrevet 30. januar Ser på hjernen som en harddisk. Når du er 20, så har du masser av plass til å lagre alt. Når du har passert 50, så må du slette noe for å få plass til ting. Anonymkode: f750c...714 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 30. januar #10 Del Skrevet 30. januar Det er viktig å holde hjernen vedlike i form av hjernetrim. Noen løser sudoku, kryssord o.l. Jeg synes flørting og ordfabuleringer er veldig gøy. Det gjør meg veldig godt, så er jeg sosial samtidig og har muligheten til å få gode relasjoner. For meg er det gull verdt. Og mitt inntrykk er at dette er en sjeldenhet at folk kan. Humor kan de fleste, dog har jeg bare vært i kontakt med en som er skikkelig god på det. Så er det gøy å øve. Øvelse gjør mester. Sier som Pippi Dette har jeg aldri gjort før så dette får jeg sikkert til. Grunnen til at jeg skriver det slik er for at hvert eneste menneskemøte er helt unikt og spesielt. Jeg går rett og slett på skattejakt i mitt indre bokstavelig talt 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monican94 Skrevet 30. januar #11 Del Skrevet 30. januar ingen alder svekker hukommelsen, sykdom/alkoholforbruk/lite hjernetrim derimot kan svekke. min besta på 94 husker bedre enn meg 😂😂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #12 Del Skrevet 30. januar monican94 skrev (1 minutt siden): ingen alder svekker hukommelsen, sykdom/alkoholforbruk/lite hjernetrim derimot kan svekke. min besta på 94 husker bedre enn meg 😂😂 Og stress! Det er nok hukommelsen sin største fiende. Anonymkode: 3650e...300 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 30. januar #13 Del Skrevet 30. januar monican94 skrev (4 minutter siden): ingen alder svekker hukommelsen, sykdom/alkoholforbruk/lite hjernetrim derimot kan svekke. min besta på 94 husker bedre enn meg 😂😂 Fantastisk 🤩 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå