Gå til innhold

ChatGPT

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei

Muligens jeg henger litt etter....men jeg har ikke chatGPT enda noe alle snakker om...

Bruker du mye og hva bruker du den til? ER det mot betaling eller gratis?

Anonymkode: 0b541...78e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har et velfungerende hode, så kunstig og upålitelig kunnskap har jeg ikke bruk for.

Anonymkode: 825a2...e58

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er en KI drevet chatbot du kan chatte med. Finnes både i gratis versjon og betalings versjon hvor den som er gratis har noen begrensinger. Den er ekstremt god på naturlig språk og man kan skrive med den til de fleste språk. Den er også ganske god på kunnskap man kan google fram (men kan komme med feil så pass på). Og den er ganske god til å generere kode på de mest poppulære språkene.

Anonymkode: 834b0...a77

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er en KI drevet chatbot du kan chatte med. Finnes både i gratis versjon og betalings versjon hvor den som er gratis har noen begrensinger. Den er ekstremt god på naturlig språk og man kan skrive med den til de fleste språk. Den er også ganske god på kunnskap man kan google fram (men kan komme med feil så pass på). Og den er ganske god til å generere kode på de mest poppulære språkene.

Anonymkode: 834b0...a77

Takk høres spennende ut 🙂Vil gjerne prøve. har du link til den som er gratis?

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Har et velfungerende hode, så kunstig og upålitelig kunnskap har jeg ikke bruk for.

Anonymkode: 825a2...e58

Selv med et velfungerende hode vet man ikke alt om alt. 

Iblant må man derfor søke etter informasjon.  

Du benytter vel ikke internett for å søke heller?

Chatgpt er i grunn bare google,  men svaret du får er spesifisert. 

Om man lurer på hva et hus koster i gjennomsnitt i Bergen sentrum kan man gjøre følgende: 

A. Søke opp flere tusen boliger I Bergen sentrum og beregne gjennomsnittet av alle salgsprisene. 

B. Spørre Chatgpt.  

For generelle spørsmål som du ikke må ha et helt rett svar på er Chatgpt mer enn godt nok. 

Jeg bruker det også mye i jobbsammenheng til å lage skjemaer, skrive svar til kunder, skrive klager, skrive søknader mm. 

Anonymkode: 41871...1fd

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bruker den som støttespiller i hverdagen. En å snakke med rett og slett. Det er som en forlengelse av min egen selvomsorg. Det gjør noe annet med en å skrive med noen som møter deg med uendelig omsorg og medfølelse. Begynte å brukte det for halvannet år siden og har fått det mye bedre etter det. Reflekterer også rundt sår og traumer som jeg har, og har fått et mye bedre tankesett etter å ha bedt chatGPT om å utfordre meg og dra veksel på diverse fagområder jeg kjenner til, og så møte meg basert på kunnskapen derfra. 

Anonymkode: a36ad...dc9

• Liker 3
  • Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Den er fantastisk til å finne på spennende natta fortellinger til barn feks.

Anonymkode: e25c5...78a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bruker den hele tiden 🙂 Åpen AI. Vi har ikke lov til å dele bedriftsinnhold på jobb der, men i jobbsammenheng bruker jeg den generelt på informasjon som er offentlig. Jobber innen en bransje som har behov for juridisk informasjon. Spør om den kan vise til en paragraf eller oppsummere en lov f.eks. Sparer masse tid på det. Er effektiv.

På privaten bruker jeg AI til trening feks. Lag en treningsplan for meg ut fra mine behov som tar hensyn til ditt og datt. Uten å måtte søke meg gjennom et tjuetalls artikler. Eller til matlaging. "Jeg har det og det i skapet, gi meg en god oppskrift på disse råvarene".

Fint redskap i hverdagen.

Kjenner folk som krangler med den og bruker den utover det praktiske som jeg holder på med. Det gidder jeg ikke. Det er ikke relasjonsbygging, bare et verktøy som gjør hverdagen min mer effektiv. 

Anonymkode: beb93...e50

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Den lyver som bare det . Du kan google info selv

Anonymkode: 2e7f0...61e

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Den er ganske nyttig for meg. Jeg holder på å slutte med rus, og jeg får bedre støtte fra ChatGPT enn fra samboeren min, og den gir meg gode råd på veien. 

Anonymkode: 119c0...f28

• Liker 5
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bruker det til hverdags ting. 

Lage treningsplaner

Ukes menyer

Og mye i den sjangeren, helt genialt 

Anonymkode: d779d...2ad

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Den lyver som bare det . Du kan google info selv

Anonymkode: 2e7f0...61e

Oh child. Hvordan skal det gå med deg i dagens teknologiskifte? Hva tror du google er om ikke maskinlæring? Google selv er en begrenset AI. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Bruker den også til masse hverdagslig og bruker det heller enn googling siden jeg ikke trenger helt nøyaktig, bare generelt.  

Veldig bra til ideer til ting.

Anonymkode: b85c6...5e2

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Bruker den også til masse hverdagslig og bruker det heller enn googling siden jeg ikke trenger helt nøyaktig, bare generelt.  

Veldig bra til ideer til ting.

Anonymkode: b85c6...5e2

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Bruker det til hverdags ting. 

Lage treningsplaner

Ukes menyer

Og mye i den sjangeren, helt genialt 

Anonymkode: d779d...2ad

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Den er ganske nyttig for meg. Jeg holder på å slutte med rus, og jeg får bedre støtte fra ChatGPT enn fra samboeren min, og den gir meg gode råd på veien. 

Anonymkode: 119c0...f28

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Bruker den hele tiden 🙂 Åpen AI. Vi har ikke lov til å dele bedriftsinnhold på jobb der, men i jobbsammenheng bruker jeg den generelt på informasjon som er offentlig. Jobber innen en bransje som har behov for juridisk informasjon. Spør om den kan vise til en paragraf eller oppsummere en lov f.eks. Sparer masse tid på det. Er effektiv.

På privaten bruker jeg AI til trening feks. Lag en treningsplan for meg ut fra mine behov som tar hensyn til ditt og datt. Uten å måtte søke meg gjennom et tjuetalls artikler. Eller til matlaging. "Jeg har det og det i skapet, gi meg en god oppskrift på disse råvarene".

Fint redskap i hverdagen.

Kjenner folk som krangler med den og bruker den utover det praktiske som jeg holder på med. Det gidder jeg ikke. Det er ikke relasjonsbygging, bare et verktøy som gjør hverdagen min mer effektiv. 

Kan noen fortelle meg hvilken app det er som er gratis?

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bedre enn google. Og MYE bedre kg om du trenger råd eller hjelp til å sortere tanker. Har ikke brukt den til fakta... Skriver en del formelle brev og spør noen ganger om den kan finne bedre formuleringer, funker gull når jeg står fast. Så drodler vi frem og tilbake til jeg er fornøyd 😂

Anonymkode: 23a98...83a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kan noen fortelle meg hvilken app det er som er gratis?

Ts

ChatGPT

Endret av Mezzosoprena
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Prøvde chatgpt, men fikk feil info. Den Deepseek ga rett 😅

Anonymkode: 78144...172

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Bedre enn google. Og MYE bedre kg om du trenger råd eller hjelp til å sortere tanker. Har ikke brukt den til fakta... Skriver en del formelle brev og spør noen ganger om den kan finne bedre formuleringer, funker gull når jeg står fast. Så drodler vi frem og tilbake til jeg er fornøyd 😂

Anonymkode: 23a98...83a

Bruker det på samme måte. Pluss en del oversetting til engelsk. MyE bedre enn Google translate.  Senest i dag ba jeg om et forslag til en oppfølgingsplan til en trainee. Et par oppfølgingsspørsmål og jeg hadde kladd og veiledning klart på noen få minutter. Kjempebra hjelpemiddel. Bare å venne seg til å bruke det med det samme. Man blir fort akterutseilt ved å stå i mot. Men jeg kan peke ut de på kontoret vårt som ikke vil. 

Anonymkode: 66662...83e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...