Gå til innhold

Gavetips til gravide?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Søker tips og råd til alle dere som har vært eller er gravide, til hva i alle dager man skal gi i gave til dere? :)

Jeg sitter i den situasjonen at flere venninner og andre kvinner i familien er gravide, og jeg som ikke kan så mye, sitter og googler meg ihjel... Hva i alle dager ville dere satt pris på i gave? Sånn bortsett fra alt en baby trenger (Tenk at dette skal handle om MOR og ikke baby enn så lenge 🤗 ) 

Det er jo så mye å tenke på i henhold til mat og hudpleie gravide ikke tåler/skal ha... 

HJelp en rådløs kvinne? 

(Om dette er plasser feil, beklager og gjerne flytt, prøvde å søke og finne andre tråder først, til ingen nytte)

Anonymkode: 9f703...47b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Time hos fotpleier, gavekort på Kaffebrenneriet (perfekt i permisjonstiden), god hudkrem (kropp/hånd, eller bodyscrub eller dusjsåpe).

Anonymkode: 6e8e8...8c8

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker en ganske dyr olje for gravide mager kjøpt på apoteket. Lindrer kløe, motvirker strekkmerker etc. Noe sånt kan nok settes veldig pris på hos de fleste 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så fint at du vill gi noe til mor, føler alltid gravide drukner litt i alle gaver til barnet ❤️

Jeg har pleid å kjøpe et lite "kit" til mor for etter fødsel. Kjølebind, sånn flaske å vaske med når man er sår i underlivet. Behagelige pysjer, truser eller Spekeskinke om dem liker det, kjøpte nocco til en venninen som elsket det og hadde holdt seg unna i graviditeten. Tøfler/sokker er jo søtt 😊 Kommer jo ann på hva hun liker ellers.

Anonymkode: 8d697...260

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Behagelige pysjer, truser eller Spekeskinke om dem liker det,

Anonymkode: 8d697...260

Nå måtte jeg le godt. Truser eller spekeskinke 😂😂🤗

Anonymkode: 8b9c7...6bd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi bestilte matkasser fra Hello Fresh etter forrige fødsel, og kommer til å gjøre det samme denne gangen. En hyggelig gave hadde jo vært om noen sponset en uke med matkasser :) Eller bestilte frokost fra morgenlevering en dag eller to. 

Føler ikke jeg trengte (trenger) noe særlig som gravid og i barsel utenom det vanlige + greier til baby. Bortsett fra mat som kan tilberedes raskt 😛

vi satte også veldig pris på at våre foreldre kom hjem til oss og lagde middag, tok klesvask, ryddet og plantet i hagen. Det var kanskje den beste "gaven" vi fikk i barsel. Ting og tang har man liksom så mye av, og det kan man kjøpe selv. Men oppgaver man faktisk ikke rekker å gjøre selv er veldig hyggelig å få hjelp til. 

Anonymkode: b1ba9...ce8

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Anononyma skrev (På 29.1.2025 den 21.02):

Jeg bruker en ganske dyr olje for gravide mager kjøpt på apoteket. Lindrer kløe, motvirker strekkmerker etc. Noe sånt kan nok settes veldig pris på hos de fleste 😊

Hei! 
Vet du hva denne oljen heter?☺️

Anonymkode: f42e6...f31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Eh… folk gjennomgår som regel ikke noen dramatisk personlighetsforandring bare fordi man er gravid. Gravide er like ulike som alle andre. Noen liker bøker, andre liker sminke, noen har hobbyer som de er glade i. Alt trenger ikke å handle om graviditeten.

Anonymkode: 4b89f...b82

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hei! 
Vet du hva denne oljen heter?☺️

Anonymkode: f42e6...f31

De oljene fungerer ikke. Strekkmerker skjer så dypt i huden hvor oljer og kremer ikke går.

Anonymkode: f082f...f12

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 29.1.2025 den 19.57):

Hva i alle dager ville dere satt pris på i gave?

Hjemmelagd mat til å ha i fryseboksen som kan varmes opp i ovnen. Om det er rundstykker eller middag som lasagne, fiskegrateng og liknende. Det kommer jo selvsagt an på hva hun liker.

Også gode druer, de gir væske og litt næring. Men det bør gis etter fødsel selvsagt. Blir så sinnsykt tørst av å amme.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noe personlig som ikke handler om å være gravid, men noe som hjelper mor å finne seg selv etter fødsel. Hobbysaker, stort puslespill å legge i permisjonstiden etc. Gavekort på lunsj, kino, opplevelser med venninner, gavekort på barnevakt om dere er såpass nær slik at hun og mannen kan ha date night. Bare pass på at det er god dato på gavekortene. 

Anonymkode: ea2e2...fc6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en fin gavepose med forskjellig oppi til besteveninne som fikk baby. Hun ønsket seg ikke noe til babyen. Dette var da ting som jeg visste hun ville sette pris på: ullsinglet og forskjellig sjokolade som jeg vet hun liker + en bukett med roser. 

Anonymkode: d4e89...9b9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.1.2025 den 12.37):

De oljene fungerer ikke. Strekkmerker skjer så dypt i huden hvor oljer og kremer ikke går.

Sant. Så det slike oljer og feite kremer faktisk gjør, er å forebygge sårhet i strekkmerkene.

Anonymkode: b6e19...e51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøpe lanolin til brystvorter. Ammegenser. Fruktkurv. Hudpleie. Blomster. Gavekort på "venninnedate".  Ferdige middager, feks gryteretter. 

Anonymkode: b6e19...e51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra tanke at det skal handle litt om mor også, mange får ofte for mye av lignende babytøy etter min erfaring. Satte veldig pris på de 2 gavene jeg fikk som var til oss som foreldre. Ene var 2 flasker en limonade aktig på glassflaske og andre var en virkelig god eplemost. Passer godt til en god middag. Har ofte endel av det på Meny. Andre var gavekort på en bra restaurant og kino, kjempefint med en liten date før baby kommer. 

Anonymkode: 7e30d...0ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.1.2025 den 12.42):

Noe personlig som ikke handler om å være gravid, men noe som hjelper mor å finne seg selv etter fødsel. Hobbysaker, stort puslespill å legge i permisjonstiden etc. Gavekort på lunsj, kino, opplevelser med venninner, gavekort på barnevakt om dere er såpass nær slik at hun og mannen kan ha date night. Bare pass på at det er god dato på gavekortene. 

Anonymkode: ea2e2...fc6

Støtter dette - en gave til henne som person, ikke til funksjonen hennes som mor. 

Anonymkode: e99d1...bff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde satt pris på garn, da jeg elsker å strikke. Ellers ble jeg mest glad for gaver til baby, det var alt jeg tenkte på da jeg var gravid. 

Anonymkode: 4e4fe...cce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satte pris på de som stilte medbrakt servering, og hadde med så mye at jeg kunne spise rester dagen etter, og at huset ble vasket ned et par ganger (heftig bekkentrøbbel hele svangerskapet, så det ble mye arbeid på samboeren min) av min mor og en nær venninne. Hadde dog ikke likt vaskehjelp av noen mer perifær.

Anonymkode: 109b8...f2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...