AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #1 Del Skrevet 20 timer siden Hva gjør man når man er så langt nede mentalt at man ikke vet hva man skal gjør? ikke får man komme til offentlig psykolog, ikke ser jeg noe håp for å komme meg ut av det her på egen hånd. Føler jeg bare går å surrer i min egen boble av elendighet og finner ikke noe lysglimt eller glede ved ting jeg gjor tidligere. Alt er blytung. Nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre for jeg vil ikke ha det slik som det her.. Å ja da, åpenbare valget er å reise til fastlegen, men ser ikke poenget i det når eneste han gjør er å henvise meg til en plass hvor avslaget kommer i posten før jeg rekker å komme hjem. Lite nød skrik fra meg om hjelp/råd/tips.. Anonymkode: e28f7...3fc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #2 Del Skrevet 20 timer siden Hvor lenge har du hatt det slik? Fastlegen kan være vits, fordi du kan ha blitt verre siden sist og da er sjansene bedre for å ikke få avslag denne gangen. Kanskje det er på tide for deg å prøve medisiner? Prøvd kommunens lavterskeltilbud? Jeg har veldig god erfaring med dette selv. Det er gratis og du burde kunne få time på relativt kort tid. Anonymkode: 18ddc...2ba 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #3 Del Skrevet 20 timer siden Det er absolutt vits å dra til fastlege! Det finnes for eksempel kommunale tilbud. Hvis du har et nettverk og en familie - bruk det. Fortell hvordan du har det og be om støtte og hjelp. Anonymkode: 2cabc...c56 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #4 Del Skrevet 20 timer siden Har kommunen din "rask psykisk helsehjelp"? Jeg har akkurat meldt meg på et kortvarig kurs for deretter enesamtale. Anonymkode: bda13...6a9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #5 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Hvor lenge har du hatt det slik? Fastlegen kan være vits, fordi du kan ha blitt verre siden sist og da er sjansene bedre for å ikke få avslag denne gangen. Kanskje det er på tide for deg å prøve medisiner? Prøvd kommunens lavterskeltilbud? Jeg har veldig god erfaring med dette selv. Det er gratis og du burde kunne få time på relativt kort tid. Anonymkode: 18ddc...2ba Har hatt det i bølger siste 6 mnd kanskje, men vært ganske ille etter jul. Har slitt tidligere og vært med kommunens rask psykisk helse hjelp (som ikke hjalp særlig), men det er mye verre nå enn da. ts Anonymkode: e28f7...3fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #6 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Det er absolutt vits å dra til fastlege! Det finnes for eksempel kommunale tilbud. Hvis du har et nettverk og en familie - bruk det. Fortell hvordan du har det og be om støtte og hjelp. Anonymkode: 2cabc...c56 Har vært igjennom kommunen sitt tilbud før, men fant lite hjelp i dette. Sliter veldig med å si ifra/be om hjelp så klarer ikke helt det heller- å fortelle hvor ille jeg har det. ts Anonymkode: e28f7...3fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #7 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Har vært igjennom kommunen sitt tilbud før, men fant lite hjelp i dette. Sliter veldig med å si ifra/be om hjelp så klarer ikke helt det heller- å fortelle hvor ille jeg har det. ts Anonymkode: e28f7...3fc Okei, nå er jeg litt streng her, men du har en del unnskyldninger. Du må ta tak i dette. Forslag: Bestill time hos legen. Skriv et brev hvor du forteller hvordan du har det. Hvis du ikke orker å lese det selv, så gir du det til legen. At du opplever en tydelig forverring, kan gjøre at du kommer inn på DPS. Anonymkode: 2cabc...c56 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #8 Del Skrevet 16 timer siden Jeg gikk til fastlegen. Vi hadde dobbelttimer annenhver uke i et par måneder, før han valgte å henvise til offentlig psykolog. Da hadde vi kommet til at han hadde fått et godt grunnlag og jeg hadde ikke blitt bedre på den tiden. Henvisningen ble innvilget og kom til psykolog etter en måned. Anonymkode: 4e802...2fa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #9 Del Skrevet 15 timer siden Hvis du skal oppsøke behandling på nytt (noe jeg absolutt synes du skal!) så går det ikke at du ikke skal fortelle hvor ille du har det. Du vil ikke ha det slik, da må du virkelig satse alt, være ærlig om hvordan du har det og akkurat hvor ille det er. Ellers blir det bare noe halvveise greier og mislykkede forsøk, det hjelper deg ikke. Da får du avslag på DPS på helt feil grunnlag eller du får ikke riktig eller nok behandling. Anonymkode: 18ddc...2ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå