Gå til innhold

Har du noen å spørre om praktiske råd, og hjelp i kvardagen ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Norge skal vere eit utstillingsvindu for digitalisering, og ein møter stadig oftere  overskriften "selvbetjening " i  møte med skatteetaten, nav, helsenorge,  banken, reiser m.m..  

I distriktnorge er  betaling  med kort, kontanter, på bussen, hurtigbåten fortsatt nokså vanleg . Kommer  ein til Oslo, Bergen og skal  ta trikken, bybanen, bussen  er ein snylter dersom ein ikkje på forhand har lastet ned en APP fra  ruter.no eller skyss.no.  Er ein uiskker på hvilken buss, trikk, eller bybane ein skal  ta for å komme til bestemmlsestedet  er det ingen å spørre  Jeg vil ikke bo i en by hvor egoisme og selvopptatthet vokser seg sterkere enn viljen til å “bry seg” .Vårt inderlige ønske om å gjøre suksess og leve et materialistisk vellykket liv stimulerer nettopp vår egoisme og selvopptatthet. Det å vise at ein har utfordringer med å "henge med den digitaliserte" kvardagen føler mange som neverdigene 

Skal ein ringe NAV, skatteetaten etc   å spørre om noe får ein beskjed om at ein er nr. 40 i køen, og blir minnet om digital korrespondanse. 

 Kanskje er KG   blitt  eit  vitnesbyrd om at mange ikkje har noen å spørre, og søker råd igjennom div. forum på KG. 

 

 

 

Anonymkode: ceebb...a08

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...