AnonymBruker Skrevet 29. januar #1 Del Skrevet 29. januar Norge skal vere eit utstillingsvindu for digitalisering, og ein møter stadig oftere overskriften "selvbetjening " i møte med skatteetaten, nav, helsenorge, banken, reiser m.m.. I distriktnorge er betaling med kort, kontanter, på bussen, hurtigbåten fortsatt nokså vanleg . Kommer ein til Oslo, Bergen og skal ta trikken, bybanen, bussen er ein snylter dersom ein ikkje på forhand har lastet ned en APP fra ruter.no eller skyss.no. Er ein uiskker på hvilken buss, trikk, eller bybane ein skal ta for å komme til bestemmlsestedet er det ingen å spørre Jeg vil ikke bo i en by hvor egoisme og selvopptatthet vokser seg sterkere enn viljen til å “bry seg” .Vårt inderlige ønske om å gjøre suksess og leve et materialistisk vellykket liv stimulerer nettopp vår egoisme og selvopptatthet. Det å vise at ein har utfordringer med å "henge med den digitaliserte" kvardagen føler mange som neverdigene Skal ein ringe NAV, skatteetaten etc å spørre om noe får ein beskjed om at ein er nr. 40 i køen, og blir minnet om digital korrespondanse. Kanskje er KG blitt eit vitnesbyrd om at mange ikkje har noen å spørre, og søker råd igjennom div. forum på KG. Anonymkode: ceebb...a08 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå