Gå til innhold

Trenger råd etter «mislykket» keratinbehandling

Lizzie74

Anbefalte innlegg

Jeg har halvlangt nordisk fint hår. Jeg  tok for mange år siden keratinbehandling for at det da overbehandlede håret skulle se friskere ut. Jeg ble veldig fornøyd.
Nå fikk jeg lyst til å gjøre det igjen, selv om håret nå er ubehandlet og mye friskere, men med en del frizz.
Denne gangen er jeg skikkelig misfornøyd. Behandlingen har nok gjort alt den lovet, men mitt hår ble så flatt og tynt at det ser ikke ut som jeg har hår. 🫣

Jeg har vasket det én gang, håret har absolutt null volum og ligger helt flatt og klistret til hodet mitt, og kler meg overhodet ikke. Det er jo mulig at jeg har fått tynnere hår med årene, det vet jeg ikke, men dette var et fælt resultat. 🙈

Spørsmål:

1. Kommer dette til å gå seg til etter noen dager eller en uke med vask - blir det da litt mer liv i håret, eller kommer det til å være like flatt det neste halvåret? 😳

2. Jeg vet at man bare skal bruke sulfat-frie produkter etter behandling for å bevare effekten. Betyr det at jeg hvis jeg bruker shampo med sulfater når jeg vasker håret nå, så blir jeg kvitt dette glatte, slette, tynne håret?
Og hvor lang tid går det før håret blir «normalt» igjen?

Noen som vet eller har råd? 😢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg opplevde det samme og da jeg begynte å vaske med vanlig sjampo tok det vel et par uker før det ble litt mer volum/fall i håret. 

Anonymkode: 6e5e4...564

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...