Gå til innhold

Er flau over mannen min sin hårfrisyre

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Dump han siden du ikke har klart å formen etter dine ønsker på de årene. 

Anonymkode: cfe27...8aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Er du virkelig så overfladisk?

Anonymkode: 7800e...949

Det er jo selvfølgelig kjipt at typen eller kona er STØGG på håret...

Anonymkode: 4aac8...191

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Vi har vært sammen i 15 år. Han var fin de første 10 årene, men fikk så for seg at han ville endre frisyre. Den nye frisyren er skikkelig harry, teit og gammeldags. Type hockeysveis. Jeg misliker den sterkt, og har gitt utrykk for dette. Likevel insisterer han på å som oftest klippe seg slik. 

Hva kan jeg gjøre for å få han på bedre tanker????

Anonymkode: 9cac1...d04

Du kan ikke det. Han er sitt eget, selvstendige menneske. Han har den frisyren han har valgt seg. 

Og vi vet begge at du ikke egentlig er flau over «frisyren». Du er flau over hvilken sosioøkonomisk sfære den plasserer din mann i. Og at denne plasseringen nå skjer ved første øyekast, på lang stand, og ikke etter en kost samtale, som tidligere.

Vi kler oss og friserer vårt hår av samme grunn som ungdommer. Om du passerer en gjeng 16-åringer på gata ser du umiddelbart hvem som er preppy, goth, alternative etc. Men som samfunn tier vi ofte stille om at det er slik også for voksne. Vi velger våre klær, vår sminke (eller fraværet av den) og vår hårstil for å passe inn i «gjengen vår». Du er ikke flau over håret (hår i seg selv har ingen egenverdi) - du er flau over gjengen.

Anonymkode: 4bde5...cfd

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For hans skyld:bryt forholdet! Hvis det tar fokuset vekk fra de gode sidene du liker så får du bare gå. Men ikke skyld på han,for dette ligger hos deg!

Man kan forandre seg selv, men ikke andre. 

Anonymkode: 8cfba...99c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så rar problemstilling.. her vil vi begge se bra ut for den andre... hadde en suuuuperkort frisyre vært viktig for meg så hadde vi snakket om det før jeg gjorde det. Kanskje hadde vi inngått et kompromiss. Selv om mannen elsker det lange lyse håret mitt vet jeg at han ut av kjærlighet hadde sagt at han støttet meg uansett. Og jeg ut av kjærlighet hadde latt håret vokse ut langt igjen.

Rar dynamikk dere har.

Anonymkode: b437d...4bb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis min samboer hadde lagt an til ekstremt langt skjegg eller langt hår så hadde jeg mistet lysten på han. Så overfladisk er jeg. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er jo en grunn til at han velger å ha denne frisyren. Han liker det, og føler seg vel med det. Såpass mye mer enn ellers at det trumfer dine følelser. 

Hvorfor skal ditt behov for å se en frisyre du synes er fin, veie mer enn mannens selvfølelse? 

Anonymkode: 2f392...d33

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fælt å si, men det er nesten godt å se at andre også kan synes det er vanskelig når partneren gjør overfladiske valg som man selv ikke kan fordra. Min mann har i all den tid lovprist mitt lange, lyse hår. Det betyr virkelig noe for ham hvordan håret mitt ser ut. Noe av det samme med klær, det har hendt en sjelden gang at han virkelig ikke liker et plagg - da skal det MYE til at jeg ikke tar det ut av sirkulasjon, evt. bare bruker det når han ikke er med. Vi har hatt mange, mange samtaler om at jeg synes langt hår på menn er absolutt forjævlig. Han må selfølgelig få gjøre som han vil, men da han anla det og nå fortsetter å insistere på at det er så lekkert atte, da blir jeg bare oppgitt. Og litt trist over at min mening virkelig ikke betyr noe. Han refererer naturligvis også til halvgamle rockere som ser "kule" ut med langt hår. Eh, nei...

Anonymkode: 8bb96...b3a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Dere som vil at mannen deres skal endre hårfrisyre:

Hvordan hadde dere reagert om deres mann ville at dere skulle endre en hårfrisyre dere har, som dere føler dere vel i?

Anonymkode: 1c45e...f81

Mannen min liker at jeg har langt hår, når jeg klippet håret til over skuldrene så han rett ut at jeg liker deg best med langt hår. Det såret ikke meg, jeg visste han liker langt hår på kvinner, likevel jeg gjør som jeg vil. 
Jeg liker at menn har hår, dessverre mister enormt mange håret og min mann er på god vei. Dette er jo genetisk og ikke noe han kan noe for, men må innrømme at det plager meg litt.  

Anonymkode: 0982a...0ef

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Du kan ikke det. Han er sitt eget, selvstendige menneske. Han har den frisyren han har valgt seg. 

Og vi vet begge at du ikke egentlig er flau over «frisyren». Du er flau over hvilken sosioøkonomisk sfære den plasserer din mann i. Og at denne plasseringen nå skjer ved første øyekast, på lang stand, og ikke etter en kost samtale, som tidligere.

Vi kler oss og friserer vårt hår av samme grunn som ungdommer. Om du passerer en gjeng 16-åringer på gata ser du umiddelbart hvem som er preppy, goth, alternative etc. Men som samfunn tier vi ofte stille om at det er slik også for voksne. Vi velger våre klær, vår sminke (eller fraværet av den) og vår hårstil for å passe inn i «gjengen vår». Du er ikke flau over håret (hår i seg selv har ingen egenverdi) - du er flau over gjengen.

Anonymkode: 4bde5...cfd

Gjengen?? Gjengen er jo meg og barna, hahaha.. så er ikke flau over oss nei. Det er ene og alene den hårfrisyren. 

-TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er jo en grunn til at han velger å ha denne frisyren. Han liker det, og føler seg vel med det. Såpass mye mer enn ellers at det trumfer dine følelser. 

Hvorfor skal ditt behov for å se en frisyre du synes er fin, veie mer enn mannens selvfølelse? 

Anonymkode: 2f392...d33

Mannens selvfølelse øker mer om jeg finner han attraktiv, enn alternativet. Derfor.

-TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

For hans skyld:bryt forholdet! Hvis det tar fokuset vekk fra de gode sidene du liker så får du bare gå. Men ikke skyld på han,for dette ligger hos deg!

Man kan forandre seg selv, men ikke andre. 

Anonymkode: 8cfba...99c

Jeg ba om tips til å få han til å endre frisyre. Du svarer overhodet ikke på det jeg ba om, men virker som du bare er negativ og ute etter å hakke på noen. Jeg har ikke sagt at jeg ikke setter pris på han. Viss du leser hele tråden ser du at han også har innvendinger på hvordan jeg skal kle meg, og kommer også med meninger på håret mitt. Å jeg setter pris på tilbakemeldingene, og kan fint kaste noen plagg som han finner uattraktive. Det handler om å holde seg attraktiv for partneren. Vi har et godt forhold og familieliv. Skulle bare ønske at håret var like deilig som resten av han.

-TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg blander meg ikke opp i hvordan samboer klipper seg/styler håret. Noen frisyrer liker jeg bedre enn andre, men jeg er like glad i ham uansett, og har null behov for å kontrollere hva han gjør med håret sitt. Alt annet blir feil i min bok.

Anonymkode: fe130...5e3

Da høres det ut som din partner bare ikke har vært fæl nok på håret enda. Om dem dagen kommer, vil du skjønne akkurat hva jeg mener.

-TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Så bytt han ut da. Hvor tiltaksløs er det mulig å være? 

Anonymkode: 8c1e0...fc6

Jeg vil anbefale deg å finne en hobby, og slutte å være så negativ.

-TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har ikke gode råd men ler høyt av de som sier det ikke spiller noen rolle eller at ts er dust. Selvsagt spiller det noen rolle. Uheldig sveis etter et frisørbesøk tåler alle, men at typen ønsker å så ut som en fjott er verre. Og dere må gjerne påstå at det hadde betydd null for dere, ingen tror på det likevel.

Anonymkode: 3a430...235

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Er dere trøndere? I så fall er det kanskje ingen katastrofe.

Men hockeysveis signaliserer ellers lavere sosiale lag. 

Anonymkode: 1ee41...c74

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Jeg vil anbefale deg å finne en hobby, og slutte å være så negativ.

-TS

Rette ræva som feis der.

Anonymkode: 4b881...f40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må godta sveisen hans. Folk skaffer seg ikke en sveis som andre vil de skal ha. Folk har den sveisen de selv liker😊

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...