Gå til innhold

Velge gave til babyshower

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal arrangere babyshower til våren, og vurderer disse to som gave. Hva hadde du kjøpt? Er de tingene i eska til mor must haves og veldig nyttig, eller er det overflødig? Jeg har ikke barn selv. I så fall går jeg for den eska som er til baby da jeg likte det fine og varierte innholdet.

Et siste spørsmål som er litt på siden, er om 600kr er dyrt for babyshower. Det er til min nærmeste venninne fra barndommen. Jeg kommer ikke til å gi barselgave, men ta med en blomsterkvast ved første babybesøk.

https://www.boozt.com/no/no/done-by-deer/play-time-goodie-box_30841424/224867685?localLanguage=1&volume=5&st=699&cq_src=google_ads&cq_cmp=22029681738&cq_con=172199488493&cq_term=&cq_med=pla&cq_plac=&cq_net=g&cq_pos=&cq_plt=gp&gad_source=1&gclid=Cj0KCQiAwOe8BhCCARIsAGKeD572Th2hnkTwSd-HHfkp9LMBBkJtRdHNl6ygFCUprTA-8Z3t_G2ErH4aAoQQEALw_wcB

https://www.farmasiet.no/catalog/intim-og-underliv/intimpleie/fodebagen-barselpakke-basic,5106064?gad_source=1&gclid=Cj0KCQiAwOe8BhCCARIsAGKeD55f7DwPrXeDW-bmDnepcRdZBw30mRSbSO_CtyRb1LYUFe6DUq1WkVkaAkhXEALw_wcB

Anonymkode: 19d5c...5db

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så kleint... 

Anonymkode: 5cf6c...710

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så kleint... 

hvorfor er det kleint å kjøpe barselgave?

Skrevet

Ville ikke kjøpt den barselpakken, fordi jeg tenker at de tingene er overflødig, bare unødig forbruk.
Man kan bruke en tomflaske eller dusjen for å skylle, isbind kan man lage selv, barseltruser får man på sykehuset. Etter det kan man bruke vanlige truser. Man kan bruke vanlige vårservietter. Ser ikke behovet for våtservietter heller

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

600 er en raus gave. Men de pakkene der er bare nødvendig. 
Om du vil gi noe til mor: gavekort på fotpleie eller massasje. 
Eller kjøp noe skikkelig til barnet: servise/bestikk, Lillelam-klær, Ullpledd…

Anonymkode: fce30...5d2

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Så kleint... 

Hva er kleint???

Anonymkode: 196c0...923

AnonymBruker
Skrevet

De gavene lukter, "Bare dro noe med meg i farta, gadd ikke tenke noe særlig over det". 

Anonymkode: 486d2...c78

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

De gavene lukter, "Bare dro noe med meg i farta, gadd ikke tenke noe særlig over det". 

Enig i denne.  Ville heller kjøpt noe fint fra LilleLam eller Nøstebarn, og lagt med en fin koseklut. Syntes ikke bamsen eller kosekluten var fine eller søte. Da er Tinka og Jellycat sine bamser og koser finere .

Anonymkode: c86d0...ba6

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Enig i denne.  Ville heller kjøpt noe fint fra LilleLam eller Nøstebarn, og lagt med en fin koseklut. Syntes ikke bamsen eller kosekluten var fine eller søte. Da er Tinka og Jellycat sine bamser og koser finere .

Anonymkode: c86d0...ba6

Jeg har tenkt så sinnsykt mye over det, og scrollet nettbutikk opp og ned. Så da dropper jeg de der da om det er det mottaker sitter igjen med. Takk for råd. Finner noe annet, og sjekker gjerne ut Tinka og Jellycat.

ts.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo bedre å gi en barselgave, når barnet faktisk er født? Må du gi noe på babydusjen, så gå for noe mor kan kose seg med før fødsel, f eks. Men kjøp en gave til barnet som er født, når du vet om alt har gått bra, om det er stort eller kanskje prematurt (for klær), noe som er til det lille mennesket som er kommet til verden…

Anonymkode: b9c32...ebb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Enig i at du heller kan kjøpe noe fra Lillelam, Voksi e.l. En ulldress i str 62 f.eks.

Det jeg har pleid å gi i barselgave, er en pose med bleier, våtservietter, tørre servietter, flerbruks stelleunderlag og kanskje en babysåpe eller olje. Har også lagt ved noe småtteri som en søt body, tøfler, drikkeflaske e.l. 

Anonymkode: 295ed...ee5

AnonymBruker
Skrevet

Synes heller ikke at disse  gavene var supre.

Min tanke er at begge to var overpriset. Gaven til mor er overflødig dessverre. Gaven til baby er noe som fort blir borte og glemt. (Men enig i at det var søtt) Til den prisen ville jeg kjøpt noe annet 😊 F.eks. ett pledd til vogna eller en hjemmestrikket genser

Hilsen ei som aldri har vært på babyshower og som er mamma til tre stk, hvor alle er over 18 år! (Så mulig ting har endret seg siden sist) 😊

Anonymkode: 7e971...b3e

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes den til baby var kjempefin! Spørs jo veldig på omgangskretsen også da, vi fikk lillelam til vår yngste, brukte det aldri (både jeg og bestevenninna mi strikker, og vi har fire eldre søsken, så klær var bare helt unødvendig), men hen fikk ikke en eneste egen leke eller rangle, det hadde vært superkoselig å få.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
solsolsol skrev (7 minutter siden):

Jeg synes den til baby var kjempefin! Spørs jo veldig på omgangskretsen også da, vi fikk lillelam til vår yngste, brukte det aldri (både jeg og bestevenninna mi strikker, og vi har fire eldre søsken, så klær var bare helt unødvendig), men hen fikk ikke en eneste egen leke eller rangle, det hadde vært superkoselig å få.

Jeg tror ikke klær er noe for meg å kjøpe denne gangen. Er ikke god på størrelser, hva som kommer til å passe til rett temp/årstid osv. Fint å høre at du hadde satt pris på å få leker, har veldig lyst til å kjøpe det. 

ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er totalt uenig med alle som kommenterer tydeligvis 😅 Jeg kjøpte selv «barselpakken» og brukte alt i den og syntes det var helt genialt. Skylleflasken har jeg fortsatt, to år etter fødsel 😅 jeg hadde blitt kjempeglad for barselpakken! Kjølebindene reddet meg!

Anonymkode: 92127...f3c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Synes heller ikke at disse  gavene var supre.

Min tanke er at begge to var overpriset. Gaven til mor er overflødig dessverre. Gaven til baby er noe som fort blir borte og glemt. (Men enig i at det var søtt) Til den prisen ville jeg kjøpt noe annet 😊 F.eks. ett pledd til vogna eller en hjemmestrikket genser

Hilsen ei som aldri har vært på babyshower og som er mamma til tre stk, hvor alle er over 18 år! (Så mulig ting har endret seg siden sist) 😊

Anonymkode: 7e971...b3e

For alt i verden dropp pledd! «Alle» gir det. Vi fikk 9 pledd til førstefødte😅

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er totalt uenig med alle som kommenterer tydeligvis 😅 Jeg kjøpte selv «barselpakken» og brukte alt i den og syntes det var helt genialt. Skylleflasken har jeg fortsatt, to år etter fødsel 😅 jeg hadde blitt kjempeglad for barselpakken! Kjølebindene reddet meg!

Jeg fikk inspirasjon til den fra Eirin Kristiansen, da hun var avhengig av både flaksa og kjølebind. Tenkte den var fin fordi den inneholdt de tingene pluss litt til. Men her inne var det plutselig skivebom! 
ts. 

Skrevet (endret)

Jeg liker den fra Done by Deer og hadde blitt glad for å få den. 

Edit: jeg hadde ikke brukt for spyleflaske eller kjølebind. Det anbefales ikke å bruke sånn flaske.

Endret av Olive_North
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Beste barselgaven jeg fikk var et lammeskinn til babyen. Det ble MYE brukt og var en superfin, og nyttig, gave 😀

Anonymkode: 19a61...0f9

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg fikk inspirasjon til den fra Eirin Kristiansen, da hun var avhengig av både flaksa og kjølebind. Tenkte den var fin fordi den inneholdt de tingene pluss litt til. Men her inne var det plutselig skivebom! 
ts. 

Jeg hadde i hvert fall blitt kjempeglad 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...