AnonymBruker Skrevet 29. januar #1 Del Skrevet 29. januar I går reiste vi til dyrlegen med vår lille skatt som ikke klarte å bevege bakbeina. Veterinæren tok røntgen, og det viste seg å være forkalkning i midt ryggen. Vi fikk med oss smertestillende, som vi skal gi 1/2 hver dag i 6 dager. Disse har ikke hjulpet noe. Og hunden min kviner om natta og viser utrykk for å ha smerter og er rastløs. Hun er veldig renslig, og liker ikke å gjøre fra seg andre steder enn ute. Når vi skulle prøve å lufte henne gjorde hun fra seg nr.2 når vi bæret henne. Det er så trist å se hunden min være deprimert og har lyst til alt annet enn å ligge i ro. Noen som har vært i same situasjon? Anonymkode: dad74...a09 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #2 Del Skrevet 30. januar Nå er jeg streng, men hvis smertestillende og librela ikke hjelper er det faktisk best å la henne slippe. Anonymkode: b0198...e35 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arx Skrevet 30. januar #3 Del Skrevet 30. januar Hva sier dyrlegen om prognoser da? Høres ikke ut som noe godt hundeliv desverre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #4 Del Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (På 29.1.2025 den 13.55): I går reiste vi til dyrlegen med vår lille skatt som ikke klarte å bevege bakbeina. Veterinæren tok røntgen, og det viste seg å være forkalkning i midt ryggen. Vi fikk med oss smertestillende, som vi skal gi 1/2 hver dag i 6 dager. Disse har ikke hjulpet noe. Og hunden min kviner om natta og viser utrykk for å ha smerter og er rastløs. Hun er veldig renslig, og liker ikke å gjøre fra seg andre steder enn ute. Når vi skulle prøve å lufte henne gjorde hun fra seg nr.2 når vi bæret henne. Det er så trist å se hunden min være deprimert og har lyst til alt annet enn å ligge i ro. Noen som har vært i same situasjon? Anonymkode: dad74...a09 Hvilken smertestillende får hun? Jeg har stor tro på å søke hjelp av noen som har kompetanse på rasen. Vi fikk god hjelp av laser og fysioterapi, og har nå en hund som kun går på smertestillende når det er kaldt. Kan nå gå relativt lange turer igjen, og fungerer ganske så normalt. Anonymkode: a17ad...c6d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #5 Del Skrevet 30. januar Rart at hun får så lite smertestillende i en akuttsituasjon. Vår fikk 2 typer betennelsesdempende/ smertestillende. Skal prøve å huske navnet. Anonymkode: a17ad...c6d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #6 Del Skrevet 30. januar Neurontin gikk den på. Anonymkode: a17ad...c6d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #7 Del Skrevet 30. januar Hun fikk metacam. Vi har snakket med flere dyrleger og de mener på at vi kan gi dette sammen med Paracet. Hun virker ikke mye smerte påvirket nå, og sover mye. Men får enda ikke bevegd bakbeina. Vi prøver å masere bakbeina inni mellom for å øke blodsirkulasjonen. Hun fikk faktisk litt rykkninger i beina, men kan ikke gå på de enda. Anonymkode: dad74...a09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #8 Del Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Rart at hun får så lite smertestillende i en akuttsituasjon. Vår fikk 2 typer betennelsesdempende/ smertestillende. Skal prøve å huske navnet. Anonymkode: a17ad...c6d Kunne den gå igjen etter det? Anonymkode: dad74...a09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #9 Del Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kunne den gå igjen etter det? Anonymkode: dad74...a09 Vi var heldige. Etter to dager gikk hunden igjen, og var allerede på småturer etter et døgn. Denne neurotinen er jo hard, og må trappes sakte ned igjen. Mener hunden fikk neurotin 2 eller flere ganger om dagen, og metacam 2 ganger om dagen. (Ca 10 kg). Vi var helt innstilt på avlivning, da det så ille ut. Men én fantastisk dyrlege mente det var håp, og sendte oss til dyresykehuset for oppfølging i etterkant. Nå lever egentlig hunden ganske normalt, og har omtrent vært uren smertestillende siste året. (Gir ved symptom). For oss er laser og fysioterapi en liten pris å betale. Ca 500 kroner behandlingen, og forsikringsselskapet tar det første to årene. Men vær obs på kulde. Anonymkode: a17ad...c6d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #10 Del Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Hun fikk metacam. Vi har snakket med flere dyrleger og de mener på at vi kan gi dette sammen med Paracet. Hun virker ikke mye smerte påvirket nå, og sover mye. Men får enda ikke bevegd bakbeina. Vi prøver å masere bakbeina inni mellom for å øke blodsirkulasjonen. Hun fikk faktisk litt rykkninger i beina, men kan ikke gå på de enda. Anonymkode: dad74...a09 Hmmm. Metacam er jo betennelsesdempende, men er hun veldig liten? Med tanke på dosering? Lykke til! Håper dere er heldige Anonymkode: a17ad...c6d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annonymbruker00 Skrevet 31. januar #11 Del Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hmmm. Metacam er jo betennelsesdempende, men er hun veldig liten? Med tanke på dosering? Lykke til! Håper dere er heldige Anonymkode: a17ad...c6d Hun veier ca 13 kg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #12 Del Skrevet 31. januar Hvilken rase er dette? Er foreldrene HD røntgtet/tatt bilder av ryggen på? jeg hadde nok latt henne slippe. Høres ikke ut som ett verdig hundeliv å leve med forkalkninger i ryggen. Det blir bare verre og verre. Anonymkode: 7dead...931 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #13 Del Skrevet 31. januar Er hunden kjøpt av oppdretter? Da har de kanskje opplevd lignende før og har gode råd til dere ❤️ Anonymkode: 628c2...bf9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viktualia Skrevet 31. januar #14 Del Skrevet 31. januar annonymbruker00 skrev (21 minutter siden): Hun veier ca 13 kg Jeg opplevde en gang at dosen vet. hadde beregnet var helt feil, slik at hunden vår ikke fikk tilstrekkelig smertelindring. Du kan sjekke i pakningsvedlegget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #15 Del Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Er hunden kjøpt av oppdretter? Da har de kanskje opplevd lignende før og har gode råd til dere ❤️ Anonymkode: 628c2...bf9 Ja. Mammaen fikk akkurat det samme, men den måtte dessverre avlives. Nå har vi begynt med laser behandling, så håper dette hjelper🥹🤞🏼. Virker som hun har god effekt av smertestillende etter at vi økte. Vi maserer hun også noen ganger daglig❤️ Anonymkode: dad74...a09 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #16 Del Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Ja. Mammaen fikk akkurat det samme, men den måtte dessverre avlives. Nå har vi begynt med laser behandling, så håper dette hjelper🥹🤞🏼. Virker som hun har god effekt av smertestillende etter at vi økte. Vi maserer hun også noen ganger daglig❤️ Anonymkode: dad74...a09 Hei igjen! Meg som var tidlig inne med forslag om laser og dyresykehus. Nå logget jeg på, bare for å se om det går bra med hunden. Så bra hun viser bedring. Ser flere her skriver at hun bør slippe. Tror at de færreste ville tenkt at hunden min var skadet/ plaget, selv om de var sammen med henne en uke. Og nå har vi egentlig problem med å roe henne ned. Så moren hadde også samme problem? I så fall bør dere ta en runde med oppdretter, for det er så trist når det blir avlet på "skadde individ". Man blir jo så glad i hunden, og noen lider store deler av livet. Er det en frenchie? Anonymkode: a17ad...c6d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå