AnonymBruker Skrevet 29. januar #41 Del Skrevet 29. januar AnonymBruker skrev (39 minutter siden):Vi har jobber og skal ikke skaffe oss nye jobber nei! Så det spiller ingen rolle hvor på østlandet dere bosetter dere i forhold til jobb? Hvor er jobbene deres? Fint å vite om vi skal kunne hjelpe best mulig 😊 Anonymkode: 8f684...fd8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar #42 Del Skrevet 29. januar Med de kriteriene du har, tenker jeg hus i skogen og hjemmeskole. Det du beskriver finnes overalt, men det fleste klarer seg helt fint allikevel. Mange av utfordringene er Kullbasert. Det er noen utfordringer som gjerne følger trinnet, mens andre trinn er problemfritt. Ser noen nevner Jessheim og Nannestad. Møter mange som aldri har vært borti tulle eller mobbing, også fra disse stedene. Noen opplever at Hønefoss er et høl, mens andre trives svært godt. Det er veldig individuelt og de aller fleste trives vel der vi bor, ellers hadde vi vel flyttet. Anonymkode: e97db...6b2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar #43 Del Skrevet 29. januar AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg er ikke ts. Men lurer på hvor i Oslo dere bor? Dere har det trygt og godt. Vi som ikke er fra Oslo hører jo om knivstikkinger på kjøpesentre og skoler. Er det Oslo vest man må bo da? Anonymkode: 2a6aa...991 Dette er noe av det jeg lurer på. Har vært en del i Oslo og sett mye rart. Og leser nyhetene. Men og erfaringer her inne. Anonymkode: 32846...7a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar #44 Del Skrevet 29. januar Sigdal- trygt og godt. Gode skoler. Mange fritidsaktiviteter. Ingen overprisa hus. Gode leger. Kort vei til byer som Hønefoss, Kongsberg og Drammen. Anonymkode: afd89...fb0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar #45 Del Skrevet 29. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Takk for svar. Så bra! Går det ferge hele året til Oslo fra Nesodden? Anonymkode: 32846...7a6 Fergen går hele året og den korresponderer med bussene på Nesodden. Det er ekstremt sjeldent båten ikke er i rute. Anonymkode: 7fe39...5be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar #46 Del Skrevet 29. januar Hole❤️ Anonymkode: 6315f...ecb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar #47 Del Skrevet 29. januar AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg er ikke ts. Men lurer på hvor i Oslo dere bor? Dere har det trygt og godt. Vi som ikke er fra Oslo hører jo om knivstikkinger på kjøpesentre og skoler. Er det Oslo vest man må bo da? Anonymkode: 2a6aa...991 Bare å unngå steder med mye leiligheter/blokker. Velger du område med eneboliger får du en mer homogen gruppe, og det er det flere steder i byen. Anonymkode: 4ecd2...863 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar #48 Del Skrevet 29. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Bare å unngå steder med mye leiligheter/blokker. Velger du område med eneboliger får du en mer homogen gruppe, og det er det flere steder i byen. Anonymkode: 4ecd2...863 Ok. Takk. 🙂 Blir jo bekymret av Vipps ran og sånn også. Er dere ikke bekymret for ungdommene. Hvordan håndterer dere det? Anonymkode: 2a6aa...991 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar #49 Del Skrevet 29. januar AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Sigdal- trygt og godt. Gode skoler. Mange fritidsaktiviteter. Ingen overprisa hus. Gode leger. Kort vei til byer som Hønefoss, Kongsberg og Drammen. Anonymkode: afd89...fb0 Kort vei er relativt.. Her anser jeg at Sigdal er langt unna alt og har lite annet enn masse snø å tilby… Alt over 20 minutter med bil er langt unna. Er det mer enn 5-10 min å gå til tog/buss er det for langt unna. Anonymkode: 4ecd2...863 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar #50 Del Skrevet 29. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ok. Takk. 🙂 Blir jo bekymret av Vipps ran og sånn også. Er dere ikke bekymret for ungdommene. Hvordan håndterer dere det? Anonymkode: 2a6aa...991 Ikke er ved bussterminalen, togstasjon, ute ved kjøpesentre på kveldstid.. Anonymkode: 4ecd2...863 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar #51 Del Skrevet 29. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ikke er ved bussterminalen, togstasjon, ute ved kjøpesentre på kveldstid.. Anonymkode: 4ecd2...863 Ok. Takk. 🙂 Anonymkode: 2a6aa...991 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar #52 Del Skrevet 29. januar Slike tråder er egentlig helt ubrukelige. Det person 1 sier er en bra plass har person 2 traumatiske opplevelser fra. Så jeg ville aldri latt en pussig gjeng fra KG hatt noe ord med i laget hvor jeg skulle bosette meg hvertfall! Anonymkode: 395ef...8a7 8 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar #53 Del Skrevet 29. januar Hva med Hamarområdet? Her er det enkelt og raskt å pendle til Gardermoen og Oslo. Hamar by er overraskende innholdsrik og urban. Mange koselige steder en kan bosette seg i og rundt Hamar. Ikke så verst pris på boliger heller. Vi trives veldig godt - både barnet som går i barnehagen og mannen som pendler til Oslo. Anonymkode: 14501...7c4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar #54 Del Skrevet 29. januar AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Slike tråder er egentlig helt ubrukelige. Det person 1 sier er en bra plass har person 2 traumatiske opplevelser fra. Så jeg ville aldri latt en pussig gjeng fra KG hatt noe ord med i laget hvor jeg skulle bosette meg hvertfall! Anonymkode: 395ef...8a7 Helt enig. Også er det store svinginger bare fra årstrinn til årstrinn på de ulike skolene. Her i byen jeg bor er det 4 ungdomsskoler som rullerer på å være den «beste» og den «verste». Slik har det vært hvertfall de siste 30 årene og sikkert før det også. Så man kan flytte til byen og høre så mye fint om nabolaget tilknyttet en skolekrets, men så havner barna sine i noen tøffe årskull også er man like langt. Noen røffe nabolag er det selvsagt på Østlandet, men jevnt over så har man flaks eller uflaks - umulig å vite på forhånd. Anonymkode: cea40...bc4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar #55 Del Skrevet 29. januar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Under 5 mill må du holde deg unna Fornebu og asker hvertfall. Kongsberg kanskje? De har tog direkte til gardermoen. Anonymkode: 36368...e0b Kongsberg er ikke stedet for barn/ungdom, det er ganske dårlig ungdomsmiljø. Bare les på nett med antallet selvmord blant unge. Det er også ganske ille ift narkotika og man kan virkelig slite med å finne et godt miljø. Anonymkode: ff1d4...57f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar #56 Del Skrevet 29. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Takk for svar. Har vurdert Drammen før ja, men pga elven der og en del annet i enkelte områder har vi slått det fra oss! Er det greit med kollektivt tilbud der? Nesodden. og aktiviteter,butikker osv? båt til oslo? Anonymkode: 32846...7a6 Jeg bor 5 min unna Drammen. Og det er så trygt og godt. Gode skoler, gode naboer, godt område for barn. Men enig Drammen og Mjøndalen er det mye tull i. Vi bo i Solbergelva mellom Drammen og Mjøndalen og her er det utrolig «kjedelig» i forhold til byen. 2matbutikker, et apotek, 3 frisører, osv. men bussen stopper og går rett utenfor døra. Togstasjon 10 min unna. Så sjekk det gjerne ut. Er rimeligere enn flere steder også. Anonymkode: ca12f...e6f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar #57 Del Skrevet 29. januar Hadeland ❤️ Anonymkode: fc796...88f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar #58 Del Skrevet 29. januar Nes kan dere også se på. Toglinje og busser til Oslo eller Lillestrøm-området, hvor man også finner jobber. Anonymkode: 8f684...fd8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar #59 Del Skrevet 29. januar Du får ikke ordentlige svar i en sånn tråd, det er mange som har fordommer mot byer og strøk, du har tydeligvis noen selv mot Bærum. Bor i Drammen og det er helt topp. prisene er ok, du får hus til 5 millioner+ her. Alt av tilbud for barn, sommer som vinter. Rikt kulturliv, bibliotek, Svømmehall og egen Høgskole/Universitet og snart flunkende nyt sykehus. Du må ikke ta alt som du leser om ungdomsmiljø så bokstavelig ts, det sier seg selv at der det bor mange ungdommer vil det skje mer ting. Jeg har to barn i Drammenskolen som ikke har vært borti noe som helst problemer, ikke opplevd mobbing, og de kjenner folk fra alle sosiale lag og kulturer. For meg er det beste med byen kort vei (pendleavstand) til 10 østlandsbyer, inkludert Oslo. Kongsberg er en mindre by med mer snø som du sier, lengre til kysten og et mer ensrettet ungdomsmiljø. Liker du alpint er det topp der. Kongsberg har internasjonal skole og et teknologimiljø. Hønefoss er og en mindre østlandsby med mer "alle kjenner alle" mentalitet. Sikker fint å bo der og. Bosetter du deg mer på bygda, Hole, Sigdal, Hurum, så får du lengre vei til sentra men selvsagt et roligere boligmiljø. Nesodden er familievennlig og båten går til Oslo hele tiden. men på Nesodden må du like å ta båt for det å kjøre rundt er langt. Jeg personlig er alt for glad i å kjøre til ting jeg skal. Vestfoldbyene er fine, og særlig fine i sommerhalvåret. Der er det ulikheter mellom Horten, Sandefjord og Tønsberg, men om du ønsker sjø og båtliv er det sikkert topp. Det er mange steder på østlandet som er helt topp, men alle steder hvor det bor mange vil det skje ting som når nyhetene, men for de aller fleste er det trygt og godt der de bor. Anonymkode: d9d48...bfb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar #60 Del Skrevet 29. januar AnonymBruker skrev (7 timer siden): Helst ikke Bærum.. Vil bo en ok plass med vanlige folk! Anonymkode: 32846...7a6 Sandvika og Fornebu er midt i Bærum Anonymkode: 81c0b...3aa 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå