AnonymBruker Skrevet i går, 14:20 #21 Del Skrevet i går, 14:20 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Takk for svar. Har vurdert Drammen før ja, men pga elven der og en del annet i enkelte områder har vi slått det fra oss! Er det greit med kollektivt tilbud der? Nesodden. og aktiviteter,butikker osv? båt til oslo? Anonymkode: 32846...7a6 Bare nysgjerrig, men hva er gæli med Drammenselva? Ellers er mitt råd å bare satse et sted, for ut fra svarene dine virker dere ikke å ha helt retning... Book på airbnb midt inni ulike steder dere tenker at er aktuelle og tilbring en helg der f.eks. Anonymkode: f9020...15e 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet i går, 14:22 #22 Del Skrevet i går, 14:22 Du ber om noe umulig her, for problemer kan man få overalt. Dess mer de kjeder seg, dess verre. Jeg flytter ikkr dit selv, men med ditt budsjett kan du glemme endel «velrenommert». Men endel liker Ski/Oppegård virker det som. Nesodden er dyrt, da? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:28 #23 Del Skrevet i går, 14:28 Skjønner ikke dette helt. Hvorfor avskriver man Drammen delvis fordi det renner en elv gjennom byen? Hvis man ikke vil til Kongsberg fordi det er varmere langs kysten, hvorfor var da Hønefoss førstevalget? Hvis man ikke vil til Bærum, fordi man mener det hverken er en "ok plass" eller bor "vanlige folk" der, hvorfor sier man da selv at man vurderer området rundt Sandvika storsenter? Det er jo administrasjonssenteret i Bærum? Uansett tenker jeg også at Kongsberg forsåvidt er et ålreit sted ut fra kriteriene. Fem millioner er piss i havet i større østlandsbyer, og Kongsberg er sånn sett ikke billig til å være på den størrelsen byen er, men man får for all del noe brukbart der for fem millioner. Anonymkode: b2f38...e5a 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:30 #24 Del Skrevet i går, 14:30 Vil slå et slag for Moss! Passe sentralt, har alt man trenger. Badeliv på sommeren (Oslofjorden og Vansjø), kan gå på ski i marka på vinteren, fotturer året rundt. Attraktiv by for barn (bra lekeplass og skøytebane i sentrum bl a) og ganske godt kulturtilbud. Mange kjøpesentre, barn/ungdom kan ferdes rundt. Kort vei til lege/sykehus, bor man f eks i Drøbak er nærmeste legevakt i Ski såvidt jeg vet.. sånn er det nok flere steder. Kort vei til Oslo med tog nå. Anonymkode: 147c1...d08 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet i går, 14:30 #25 Del Skrevet i går, 14:30 (endret) Skedsmokorset Lillestrøm God offentlig buss kommunikasjon. I og for seg tog, men det kan være et sjansespill. God shopping, fx på Strømmen Storsenter. Gode skoler. Endret i går, 14:32 av Stor pike 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:32 #26 Del Skrevet i går, 14:32 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Tja, hva med Horten, Tønsberg, Sandefjord etc ? Supert på sommeren, E18 rett i nærheten, togstasjoner lett tilgjengelig, flyplass (Torp) med avganger rundt om i hele verden etc. Finner lett et hus til under fem mill. litt i utkanten av alle disse byene. Anonymkode: 89a32...c52 Støtter dette. Ville mye heller bodd i Vestfold enn Østfold, og der er også Torp som et viktig lokkemiddel. Kan ikke garantere ingen mobbing, for jeg føler det er mobbing "overalt". Tønsberg er bare 1 time med tog til Oslo, og kort vei til Torp. Larvik 1,5 time til Oslo, veldig flott natur og mye skog og mark. Men kjedelig sentrum. Sandefjord vet jeg ikke hvordan det er å være innflytter til, kan gå begge veier. Men desidert den fineste av Vestfoldbyene. I Sandefjord får man rekkehus med god standard til 3,5 + mill, i Tønsberg må man legge på prisen en del. Anonymkode: 611cc...1dd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:32 #27 Del Skrevet i går, 14:32 Bor i Drammen med 4 barn. Veldig greit,stortrives☺️ Anonymkode: a2822...3b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lønnesirup01 Skrevet i går, 14:32 #28 Del Skrevet i går, 14:32 Stort sett så er jo prisene avhengig av nærhet til Oslo og/eller hvor lett kommunikasjon. Ser du på områdene der det bor pendlere til Oslo, så er prisnivået betraktelig høyere. Sekundært er jo sjønære områder dyrere, naturlig nok. Så spørsmålet er hva som er prioriteringene deres. Har dere en jobb dere skal til, eller skal dere søke jobb der dere flytter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:33 #29 Del Skrevet i går, 14:33 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Hold deg unna Nannestad og Jessheim! Mye dritt som foregår der! Nannestad er jo ganske isolert, men aldri vært borti mer mobbing enn der.. samme gjelder Drammen og omegn.. Nesodden er fint ❤️ Anonymkode: 7c57c...91b Jeg har ikke opplevd mobbing i Drammen med mine barn. Anonymkode: a2822...3b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:39 #30 Del Skrevet i går, 14:39 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvor er det trygt og fint å bo med barn og ungdom? Der de trygt kan ferdes ute, på buss/tog/butikken/senter/skole uten galskap? Hvor det er lite/ingen mobbing/våpen/narkotika på ungdomskolenet/vgs? Anonymkode: 32846...7a6 Østlandet er som en krigssone. FN forbereder å sende inn fredsbevarende styrker på grunn av all elendigheten. Det er nok best at du blir værende der du er. For barnas skyld. Anonymkode: 5d114...4e9 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:04 #31 Del Skrevet i går, 15:04 AnonymBruker skrev (1 time siden): Helst ikke Bærum.. Vil bo en ok plass med vanlige folk! Anonymkode: 32846...7a6 Ta en realitetssjekk. På barneskolen til dattera mi, i Bærum, er det 70 nasjonaliteter. Noen fattige, noen rike. Bærum er ikke så homogent "rikt" som alle skal ha det til. Anonymkode: 2c3cf...0bc 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:07 #32 Del Skrevet i går, 15:07 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kongsberg er bra. Vokste opp der, og trivdes veldig godt. Passe størrelse, fin natur, gode kulturtilbud (og Oslo er innen rekkevidde), og lite bråk. Etter noen år i Oslo har jeg flyttet tilbake nå, og har samme inntrykk. Har ingen barn, men er lærer, og jeg tror barn og unge stort sett har det bra Anonymkode: 57436...c47 Takk, godt å høre! Det viktigste for oss er ett sted barna har det bra og slipper å bosette oss i tunge miljøer og masse tull Anonymkode: 32846...7a6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:14 #33 Del Skrevet i går, 15:14 Takk for svar alle! Vi liker sjø og fjell, derav langs kysten. Ikke så glad i mye snø feks. Og liker godt å ta tog framfor å kjøre om vi kan! Vi har 5mill vi kan bruke på bolig UTEN å ta lån, men vi kan jo selvsagt låne mye mer, men kan vi klare oss for det vil vi holde oss der, lever greit uten gjeld! Har brukt mange år på å betale ned og det er deilig å være gjeldfri! Og ha litt peng å rutte med! Det viktigste er at det er trygt og fint for barna og ungdommene og vokse opp der (miljø osv)! Ergo betaler vi selvsagt mer om det må til! Vi har jobber og skal ikke skaffe oss nye jobber nei! Det med 2timer til flyplassen tok jeg godt i da, men var ett eksempel. Noen som kan si noe om de forskjellige miljøene rundt om? Skolene? Osv Ts Anonymkode: 32846...7a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:32 #34 Del Skrevet i går, 15:32 AnonymBruker skrev (1 time siden): Helst ikke Bærum.. Vil bo en ok plass med vanlige folk! Anonymkode: 32846...7a6 Hva betyr det? Hva folk er det i Bærum? Anonymkode: 2a6aa...991 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:41 #35 Del Skrevet i går, 15:41 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Takk for svar alle! Vi liker sjø og fjell, derav langs kysten. Ikke så glad i mye snø feks. Og liker godt å ta tog framfor å kjøre om vi kan! Vi har 5mill vi kan bruke på bolig UTEN å ta lån, men vi kan jo selvsagt låne mye mer, men kan vi klare oss for det vil vi holde oss der, lever greit uten gjeld! Har brukt mange år på å betale ned og det er deilig å være gjeldfri! Og ha litt peng å rutte med! Det viktigste er at det er trygt og fint for barna og ungdommene og vokse opp der (miljø osv)! Ergo betaler vi selvsagt mer om det må til! Vi har jobber og skal ikke skaffe oss nye jobber nei! Det med 2timer til flyplassen tok jeg godt i da, men var ett eksempel. Noen som kan si noe om de forskjellige miljøene rundt om? Skolene? Osv Ts Anonymkode: 32846...7a6 Mye snø kan det komme uansett hvor. Men oftest mer snø på f.eks Kongsberg enn i Sandefjord/Tønsberg/Larvik, som er helt ved skjærgård/sjø. Jeg ville først pekt meg ut en by, og heller se på miljø/områdene innenfor byen når det er gjort. Vestfold har fjell i "nærhet". Skrim er ca 1 time kjøring litt avhengig av hvor man bor, og Lifjell ca 2 timer. Hvis dere foretrekke måkeskrik og sjø, så er det jo greit å eliminere steder som Kongsberg og Hønefoss med en gang. Vestfoldbanen går til Oslo hver time, så relativt praktisk. Anonymkode: 611cc...1dd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:44 #36 Del Skrevet i går, 15:44 Hadde valgt Drammen fremfor alt i Østfold. Kort vei til by, tog og strandliv. Hadde aldri bosatt meg lenger sør enn Vestby på østsiden av fjorden. Sjekk idrettslag, haller, baner, buss/togavganger og hvor store skoler det er. I Asker ville jeg ikke dratt lenger sør enn Vollen langs kysten, buss hvert 10 min til Oslo, men litt avstand til tog. Eventuelt vurdert Hyggen- veldig tett miljø på bsrneskolen. I Drammen/Lier er Gullhaug/Lahell/Lierstranda fint og nærme sjøen, ok avstand til Drammen og Lier stasjon. Her får du 3 roms hus til under 5 mill Anonymkode: 4ecd2...863 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjugur Skrevet i går, 15:49 #37 Del Skrevet i går, 15:49 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Pris helst under 5mill for å slippe lån, men vet at en del av disse plassene er dyrere! Helst ikke mye merkepress og drikkepress.. Anonymkode: 32846...7a6 Under 5 mill så begrenser det seg selv. Sjekk priser på Finn, så ser du hvilke områder som er overkommelige i pris for dere (Asker, selv Lier og Røyken, Bærum, Hole/Hønefoss og Nesodden og er utelukket, det er kun de områdene jeg VET det koster mer). Men lettere å spørre seg for når en vet hvilke områder som er realistiske for dere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:49 #38 Del Skrevet i går, 15:49 Vi bor i Son, og både vi og barna trives godt. Det er imidlertid ikke mulig å finne bolig til fem millioner, og det er ganske mye merkepress. Jeg ville valgt Moss fremfor Vestby, for eksempel på Ekholt eller de finere delene av Kambo. Anonymkode: 9ea47...33d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:53 #39 Del Skrevet i går, 15:53 Vi bor i Oslo med tenåringer og opplever at vi har alt du ønsker deg. Vi har det trygt og godt. Men du får svært lite bolig for 5 mill her. Da blir det bare en mindre leilighet. Anonymkode: 7cf0b...5ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:55 #40 Del Skrevet i går, 15:55 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi bor i Oslo med tenåringer og opplever at vi har alt du ønsker deg. Vi har det trygt og godt. Men du får svært lite bolig for 5 mill her. Da blir det bare en mindre leilighet. Anonymkode: 7cf0b...5ed Jeg er ikke ts. Men lurer på hvor i Oslo dere bor? Dere har det trygt og godt. Vi som ikke er fra Oslo hører jo om knivstikkinger på kjøpesentre og skoler. Er det Oslo vest man må bo da? Anonymkode: 2a6aa...991 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå