Gå til innhold

Linker til hvorfor små barn ikke bør se på tv

Anbefalte innlegg

Gjest Mamma til ettåring
Skrevet

Er litt lei av å argumentere for hvorfor jeg vil at ungen min ikke skal sitte og glane på tv...hun er bare ett år.

Har lest et sted at barn under tre år ikke bør se på tv, film osv (så mye i hvertfall, fordi det kan forsinke utviklingen etc).

Og i tillegg kan de bli stressa, og det kan gå ut over søvnen. - Husker ikke hvor jeg har lest dette. Noen som har noen tips?

Blir så irritert; hvorfor skal noen blande seg inn i oppdragelsen av mine unger; si "hun må da få smake litt kake og sjokolade, hun må da få smake litt krem, hun må da få se på film...bla bla!"

Det burde da være nok at jeg sier; "nei, jeg vil at min unge skal vente med å spise godteri så lenge som mulig"; det er jo ikke noe savn for henne; hun vet jo ikke hva hun går glipp av enda! blir vel tidsnok nok sukkerspising! Eller "jeg vil heller at hun skal leke enn å sitte å glane på tv".

Jeg er ikke en hysterisk mor, synes bare det er unødvendig med visse ting når ungen bare er 1-2 år. Ihvertfall når det ikke er sunt.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Hvorfor lene seg på forskningsresultater? Kan du ikke bare si at du ønsker ungen skal utvikle sin egen fantasi og kreativitet gjennom lek og tanker, ikke få den innlært gjennom tv?

Gjest Gjest
Skrevet

http://www.med.umich.edu/1libr/yourchild/tv.htm

Der finner du endel informasjon om barn og tv i amerikanske forhold, men se kritisk på det du blir servert. En del studier blir konstruert med spesifikke mål for øyet. Men det er jo heller ikke så ulikt det du er på jakt etter - forskning som gir deg rett - så det er kanskje OK for din del.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...