Lawyer Skrevet 29. januar #21 Del Skrevet 29. januar Ikke mye glad kokk nei. Har også tenkt at det er mangel på alkohol som gjør det siden jeg har sett han feste endel på sosiale medier med Oscar westerlin blant annet. Da er han jo riktig så glad. Rotete fyr. Og for ikke å snakke om den snekringa🫣 Kan godt hende maten er god, men hygiene er viktig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flareon Skrevet 30. januar #22 Del Skrevet 30. januar veslemy2006 skrev (11 timer siden): Du har kanskje rett. Vet ikke. Følger han ikke. Men jeg som kokk blir flau over at han kaller seg kokk. Er det noe vi som driver med mat er nøye på og er en viktig faktor er hygienen. Hadde Aldri ansatt han på mitt kjøkken etter sett han på farmen. Vill påstå at man trenger ikke så mye opplæring i normal mathygiene heller. De andre som ikke er kokker der inne skjønner det jo. Jeg forstår hva du mener. Og er enig. Har jobbet på noen kjøkken selv. Og uansett arbeidsplass har dette med mattrygghet og hygiene vært viktig og høyt prioritert. Jobbet nesten 4år med takeaway før jeg kom videre til en annen arbeidsplass med mat. Der oppdaget jeg noe viktig mtp at det ofte var yngre ansatte, gjerne på sin første arbeidsplass. Jentene forsto hygiene og mattrygghet fort. De så om noe var skittent eller rent. De forsto hva man ikke kan gjøre av seg selv. De hadde dette mehjemmefra. Guttene derimot...de kunne bli flinke med tiden, men noen var håpløse tilfeller samme hvor mye det ble snakket om, terpet og lært opp. Av rundt 20 gutter i opplæring på disse årene forsto én eneste hygiene fra starten. Uten omfattende opplæring på området. Så tenker jeg gladkokken da som egentlig bare har holdt på hjemme på eget kjøkken, er selvlært, og kona rydder etter han til den dag idag. Så han har nok aldri lært om mattrygghet. Og er så gammel at interessen for å endre noe når han har det så behagelig nå er minimal. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå