Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym nå..
Skrevet

:tristbla:

Er det ingenting man kan gjøre når man har voksne narkomane i familien? Er så fortvilt. Ser at mine foreldre blir syke av dette. De har gjort "alt" for denne personen, betalt for behandling. Stiller opp med hus og mat, og støtte. Denne personen er en nydelig person, men forvandler seg til et "familie monster" når personen er på dop. Det er ikke snakk om heroin. Det er snakk om amfetamin, hasj og kanskje tabletter. Personen er 34 år, er så vannvittig trist å se på at mennesker ødelegger seg selv. Vi var så nær hverandre når vi var barn, sloss selvfølgelig som hund og katt også... Det siste som har skjedd nå er at bilen personen lånte hos mine foreldre er kræsja, den bærbare datamaskinen og brenneren er borte (kanskje den bare er lånt uten lov). Tenker på foreldrene mine, hva kan de gjøre? Det er jo deres barn, hvor harde kan de være. Hvor snille skal de være? Er så fælt å se at personen mister tenner, ser det når h*n flirer. Svarten å h.....!!!! Hvorfor??? Jeg HATER stoff!!!!!!!!!!!!!!!!

Hva kan man gjøre?

Videoannonse
Annonse
Gjest GreenSky
Skrevet

Jeg har og narkomane i familien. Jeg ga opp og kuttet kontakten med vedkommende. Ja, det er en sykdom, men jeg ble lei av at personen stjal og løyv. Etterhvert følte jeg at jeg ikke kjente vedkommende lenger.

Gjest Piper
Skrevet

jeg tror ikke man kommer noen vei med å være snill, for en bør egentlig sette hardt mot hardt. Sikkert utrolig vanskelig når det er snakk om sitt eget barn, men jeg tror man kommer lengre med det.

Det finnes jo støtteforeninger for pårørende, og kanskje de kan få noen tips der til hva de kan gjøre.

Skrevet

Det er vankelig å tvinge noen til å bli rusfri men det kan være lurt å kontakte diverse avrusningsintitusjoner slik at personen slipper å vente 3-6 mnd på en plass om dere klarer å overtale h*n til å prøve.

Ellers så finnes det flere støtteorganisasjoner for pårørende til narkomane, kanskje de har noen råd?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...