Gå til innhold

Redd om det påvirker forholdet vårt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har nettopp blitt sammen med en kjempefin mann, god og snill. Kum vært sammen i et par mnd. Har slitt med nakke og rygg ei lita stund og det har kommet heftig tilbake igjen. Jeg er ikke en klager og prøver åholde meg så frisk jeg bare kan, men kroppen vil ikke fet samme som hode. Nå har jeg fått oppfølging av legen pga prolaps i nakken. Ser at det er et langt sykdomsforløp og er så redd for å miste mannen jeg har fått. Kan det gåutover så lenge jeg prøver å holde optimismen oppe? 

Anonymkode: 132d4...d63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vil du ha en mann som stikker om du blir syk? 

Jeg ble sammen med typen omtrent samtidig som jeg fikk sjelden diagnose som gir en del begrensinger i hverdagen på de fleste dager, mye smerter, og ingen kjent behandling. Er forespeilet bli smertefri og få full funksjon igjen i løpet av 2 år.
Det som plager han aller mest med min diagnose er at jeg prøver spare han for klagingen min, ikke ber mer om hjelp, og at jeg ikke sier i fra før smertene er så ille at jeg ikke klarer gå, eller blir kvalm. 
For meg påvirker det forholdet positivt, fordi jeg ser at jeg har fått meg en mann som ikke snur ryggen til meg når jeg har vondt, og han er en mann jeg faktisk kan regne med. 

Anonymkode: 52f7a...ee6

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vil du ha en mann som stikker om du blir syk? 

Jeg ble sammen med typen omtrent samtidig som jeg fikk sjelden diagnose som gir en del begrensinger i hverdagen på de fleste dager, mye smerter, og ingen kjent behandling. Er forespeilet bli smertefri og få full funksjon igjen i løpet av 2 år.
Det som plager han aller mest med min diagnose er at jeg prøver spare han for klagingen min, ikke ber mer om hjelp, og at jeg ikke sier i fra før smertene er så ille at jeg ikke klarer gå, eller blir kvalm. 
For meg påvirker det forholdet positivt, fordi jeg ser at jeg har fått meg en mann som ikke snur ryggen til meg når jeg har vondt, og han er en mann jeg faktisk kan regne med. 

Nei jeg vil ikke det. Det må være et veldig godt tegn. Jeg prøver å ikke syte og være mest mulig positiv. Typisk det skal dukke opp noe nå som kjærligheten skal blomstre og full fokus på hverandre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har aldri tenkt at mine nakke og ryggproblemer kan skade forholdet vårt. Går jevnlig til behandling, og holder det i sjakk. Prolaps i nakke og skade i rygg. Det er ikke uvanlige problemer.  Såpass må et forhold tåle.

Anonymkode: d0405...82e

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Nei jeg vil ikke det. Det må være et veldig godt tegn. Jeg prøver å ikke syte og være mest mulig positiv. Typisk det skal dukke opp noe nå som kjærligheten skal blomstre og full fokus på hverandre. 

Som kjæresten min sier: det er forskjell på overdreven syting og det å være ærlig. 

Han VIL at jeg skal være trygg nok til å si i fra når jeg har vondt, selv om det er hver eneste dag. Han VIL at jeg skal tørre si i fra når jeg ikke har det bra. Han VIL at jeg skal være ærlig når jeg ikke har så lyst til å gjøre noe som trigger/forverrer smertene. Han VIL høre om dagen min, selv om den er preget av smerter og begrensinger. 
Det han ikke vil, er at jeg skal late som alt er bra når det ikke er det, han vil ikke at jeg skal gjøre ting som trigger/forverrer smertene, han vil ikke at jeg skal skjule hvordan jeg har det. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har nettopp blitt sammen med en kjempefin mann, god og snill. Kum vært sammen i et par mnd. Har slitt med nakke og rygg ei lita stund og det har kommet heftig tilbake igjen. Jeg er ikke en klager og prøver åholde meg så frisk jeg bare kan, men kroppen vil ikke fet samme som hode. Nå har jeg fått oppfølging av legen pga prolaps i nakken. Ser at det er et langt sykdomsforløp og er så redd for å miste mannen jeg har fått. Kan det gåutover så lenge jeg prøver å holde optimismen oppe? 

Om mannen stikker pga at du er syk så er han uansett ikke verdt å samle på!

Anonymkode: 509ce...5ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min samboer slo opp en gammel skade i ryggen da vi datet - jeg måtte omtrent bære han hjem fra trening. Jeg flyttet inn for en periode da jeg måtte støtte han til do, lage mat og gjøre andre huslige oppgaver. Dette er nå 2 år siden, og han blir ikke bra igjen i ryggen. Fått beskjed om at han må leve med skaden. Han fungerer altså, men må omskoleres og har perioder der han ikke orker veldig mye pga smerter. Han er mye deprimert grunnet dette og det kan bli klaging innimellom, noe som er helt forståelig. Det er lov å ikke være optimistisk hele tiden, livet er ikke alltid like lett. 

Det ødelegger ikke forholdet vårt, han er jo den samme snille gode mannen mot meg. Noen ganger trenger han mer støtte og jeg tar over mer av husarbeid og andre sysler. Jeg holder optimismen oppe når ting er trått for han, og støtter han når han trenger det. På samme måte som at han gjør det samme for meg, de gangene jeg trenger det. 

Så om kjæresten din vil være med deg, så tåler han også at du ikke alltid er optimistisk. Det er slitsomt å gå gjennom et sykdomsforløp, det er lov å ha dårlige dager. La han se hele deg, og tåler han ikke det er han ikke verdt det. Det at vi tidlig gikk gjennom noe sånt har nok bare styrket oss, vist at vi er villig til å være der for den andre når livet ikke spillet helt på lag. Om man vil dele livet sammen, kommer det til å dukke opp ting på veien, da er trygt å vite at man har en som takler det ved sin side. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...