AnonymBruker Skrevet onsdag kl 09:15 #21 Del Skrevet onsdag kl 09:15 Jeg fikk ikke til trening før yngste var 7 år. Meldte meg på et yoga-kurs slik at jeg «måtte» prioritere det. Etter hvert har det blitt mer trening. Var sjanseløst å få trent før dette pga logistikk og diverse. Anonymkode: a2d39...9fd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 12:04 #22 Del Skrevet onsdag kl 12:04 Trener i pausen på jobb. Anonymkode: 0e470...8a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 12:33 #23 Del Skrevet onsdag kl 12:33 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg fikk ikke til trening før yngste var 7 år. Meldte meg på et yoga-kurs slik at jeg «måtte» prioritere det. Etter hvert har det blitt mer trening. Var sjanseløst å få trent før dette pga logistikk og diverse. Anonymkode: a2d39...9fd Dette altså, og det er faktisk helt ok. Livet er langt og at man i noen år ikke får prioritert trening tenker jeg også er helt naturlig, det betyr ikke at du aldri får trent igjen…Folk som sier du kan stå opp kl 4 for å få trent kan ta seg en bolle. Anonymkode: 6cd78...f61 7 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet onsdag kl 12:38 #24 Del Skrevet onsdag kl 12:38 Träna MED barnen. Gå tur, gå till lekpark. Där jag bor finns ett utegym precis brevid lekplatsen så där går det att kombinera träning och lek. Gör yoga hemma, eller squats med vikter, Jag gjorde träning hemma, körde "bänkpress" med barnet (jättekul). Körde squats med barn på ryggen eller i famnen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 12:42 #25 Del Skrevet onsdag kl 12:42 Du har jo veldig lang arbeidsdag! Her har jeg prioritert bort spennende karrieremuligheter for å ha en arbeidsplass i kort avstand til hjemmet. Vi har og nedprioritert standard/størrelse på boligen for å ha råd til å bo relativt sentrumsnært. Har du mulighet til å bytte jobb, evt flytte? Uavhengig av trening, dagen din slukes jo av jobb/pendling! Jeg trener en del hjemme på gulvet, enten etter leggetid eller med ungene. Ikke like effektivt og gøy, men bedre enn ingenting. Er også snill med meg selv og regner utelek eller tur med barna som trening noen ganger 😅 Anonymkode: 81d61...425 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet onsdag kl 12:43 #26 Del Skrevet onsdag kl 12:43 Och när våra barn var små turades vi om att gå och träna. Ett tag gjorde jag yoga hemma när de gått och lagt sig och innan maken kom hem från skift jobb. Eller tog en 30 minuters morgonyoga innan alla vaknade (faktiskt så vaknade barnen ibland men satt då och väntade på mamma eller "yogade" vid sidan av) När de blev lite större så sprang jag en vända eller gick på gymmet medan barnen var på fotbollsträning. När det blev ännu större fick de i bland följa med och vänta på mamma, med en bok, lite leksaker eller något att teckna i. (det funkade med mina barn). Vi var i motionsspåret och gick en promenad, så fick de leka lite och jag spenderade lite tid i utegymmet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Me0987 Skrevet onsdag kl 13:08 #27 Del Skrevet onsdag kl 13:08 Transport-trening til og/eller fra jobb i form av løping eller sykling. Om det er for langt til jobben kan du ta deler av strekningen. Ved å bruke tiden du bruker på å komme deg til og fra jobb kan du slå to flotte fluer i en smekk. Men det kommer ikke av seg selv. Du må gjøre endringer praktisk, men også mentalt for å komme i gang og så holde det gående. Start smått. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 14:58 #28 Del Skrevet onsdag kl 14:58 Har liten ellipsemaskin, kettleball og manualer. Hjemmetrening og prøve å få inn fysisk aktivitet ved å gå turer når jeg kan. I morgen er jeg hjemme med 2 syke barn så da trener jeg mens de slapper av. Anonymkode: 1c70f...c28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:02 #29 Del Skrevet onsdag kl 15:02 jeg sykler til og fra jobb, 3 mil t/r. med hjemmekontor og unnasluntring blir det ikke nok dog, men det er da noe Anonymkode: 18ccb...32a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:27 #30 Del Skrevet onsdag kl 20:27 Er du alene med barna? Hvis ikke kan kanskje mannen ta seg av legging og matpakker en kveld iblant?🙂 Nå er mine barn litt større, men jeg pleier å trene når barna trener 😂 Altså at jeg løper en tur mens de er i hallen eller på fotballbanen. Anonymkode: 3b463...395 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:31 #31 Del Skrevet onsdag kl 20:31 Jeg har to små barn (barnehage og skole). Trener 3-4 dager i uken. Det er ikke noe problem. Har også en mann som gjør det samme. Én drar etter middag mens den andre rydder, hjelper til med lekser osv. og den andre drar etter det. Man får til det man prioriterer. Anonymkode: 2bbf3...40e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:34 #32 Del Skrevet onsdag kl 20:34 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har to små barn (barnehage og skole). Trener 3-4 dager i uken. Det er ikke noe problem. Har også en mann som gjør det samme. Én drar etter middag mens den andre rydder, hjelper til med lekser osv. og den andre drar etter det. Man får til det man prioriterer. Anonymkode: 2bbf3...40e Når har dere familietid? Anonymkode: 81d61...425 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:40 #33 Del Skrevet onsdag kl 20:40 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Når har dere familietid? Anonymkode: 81d61...425 De dagene vi ikke trener og hele helgen. I helgene trener vi etter legging stort sett. Anonymkode: 2bbf3...40e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 21:28 #34 Del Skrevet onsdag kl 21:28 Prioriterer ikke trening. Det går fint det Leker med ungen, det er jo slitsomt. Dytter vogna opp bakker til barnehagen. Løper om kapp ute. Men du har veldig lang dag fra du står opp til du er hjemme som bare er få barn i bhg, deg på jobb, komme seg hjem.. Jobber du veldig lange dager eller er de lang reisevei? Har du stillesittende jobb siden du tenker du må trene utenom jobb? Du kan kanskje legge inn noe form for trening i arbeidstiden? Har du noen møter som er bare snakk og du ikke trenger skjerm kan du gå mens møtet er feks, med møte på telefon. Stå ved pulten. Mange kaffepauser 😄 Anonymkode: 14e01...f2b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 22:06 #35 Del Skrevet onsdag kl 22:06 Jeg jobber hjemme og har avtale med jobben om 2 treningstimer. Jeg kombinerer det med lunsj og da rekker jeg å trene 2 ganger med venner. Ellers i uka går jeg tur med hunden I lunsjen. Kjenner til den hverdagen din,.og sa fra meg noen hundre tusen for å ta annen jobb. Det var ikke verd det... Anonymkode: 8b934...930 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 22:13 #36 Del Skrevet onsdag kl 22:13 Styrketrening med riktig belastning trenger ikke å ta mange minuttene for å gi ganske stor gevinst, typ 10 minutter. Kondisjonstrening blir selvfølgelig noe annet. Anonymkode: adad6...a78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 05:57 #37 Del Skrevet torsdag kl 05:57 Takk for svar. Er alene med barna 100%. Har ikke lengre arbeidsdag enn andre, begynner 07.30-16.00, men har 45 minutters kjøring + levering i bhg (tar ca 10 min). Barna er 2 og 4 år, så de trenger meg stort sett hele tiden før/etter bhg. Å løpe/sykle/gå til jobb er uaktuelt mtp at det 50km å kjøre. BHG er 20km unna. Anonymkode: 75d74...1a8 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 06:00 #38 Del Skrevet torsdag kl 06:00 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Takk for svar. Er alene med barna 100%. Har ikke lengre arbeidsdag enn andre, begynner 07.30-16.00, men har 45 minutters kjøring + levering i bhg (tar ca 10 min). Barna er 2 og 4 år, så de trenger meg stort sett hele tiden før/etter bhg. Å løpe/sykle/gå til jobb er uaktuelt mtp at det 50km å kjøre. BHG er 20km unna. Anonymkode: 75d74...1a8 Har du vurdert å flytte nærmere jobben for å frigjøre litt mer tid? Anonymkode: 1c70f...c28 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 06:08 #39 Del Skrevet torsdag kl 06:08 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Takk for svar. Er alene med barna 100%. Har ikke lengre arbeidsdag enn andre, begynner 07.30-16.00, men har 45 minutters kjøring + levering i bhg (tar ca 10 min). Barna er 2 og 4 år, så de trenger meg stort sett hele tiden før/etter bhg. Å løpe/sykle/gå til jobb er uaktuelt mtp at det 50km å kjøre. BHG er 20km unna. Anonymkode: 75d74...1a8 Dette er jo spinnvilt. Har du ikke andre muligheter i arbeidsmarkedet, eller i bosted? Jeg har en ganske god jobb. Men har likevel hjemmekontor, fleksitid, og bruker 20 minutter til jobb, med barnehage på veien. I dag har jeg hjemmekontor, og da planlegger jeg å løpe en tur midt på dagen. Men klarer jo også fint å trene når jeg er alene hjemme. Har slynge, hoppetau og kettlebells under tak ute, tredemølle i kjelleren, og matte og strikker. Man kan bare gå litt til og fra om noe krever oppmerksomhet, eller må gjøres. Anonymkode: ef469...61c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 06:32 #40 Del Skrevet torsdag kl 06:32 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Har du vurdert å flytte nærmere jobben for å frigjøre litt mer tid? Anonymkode: 1c70f...c28 Har dessverre ikke det. Skulle gjerne ha byttet jobb også, men har ikke mulighet mtp lønn og at jeg ikke vil få det så tilrettelagt hos annen arbeidsgiver. Er sykepleier, egt i tredelt turnus, men pga livssituasjon har arbeidsgiver gitt meg dagstilling! Anonymkode: 75d74...1a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå