Gå til innhold

Noen her som prøver naturlig?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi ønsker ikke å drive med timeplan-sex. Vi har sex hver dag som regel. Vi liker og tenner på det å prøve. Vi var gira før også. Nettopp derfor ønsker vi ikke å drive katlegging.

Er det veldig sjeldent at folk bare gjør det slik som oss? Jeg har ALDRI hatt kontroll på verken EL eller mens, men likevel fått barn og tenker det går denne gangen også til det motsatte er bevist.

Jeg føler meg så unormal når jeg leser her inne. På sett og vis skulle jeg ønske prøvere og ufrivillig barnløse var skilt her inne for mye er så deprimerende å lese.

Poenget er, er vi de eneste som prøver 100% naturlig?

Anonymkode: 28e98...e07

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

De som skriver her inne er nok ofte folk som har slitt med å bli gravide, som trenger ivf, eller som har opplevd spontanabort. Hvis man ikke sliter, har man gjerne ikke behov for et forum. Og hvis man lager en tråd, er det ofte for å få råd eller støtte rundt noe som er vanskelig. Så det blir ikke representativt for befolkningen.

Tror ikke det er så uvanlig å prøve uten å drive med testing, og du er ikke unormal. Gjør det som føles riktig for dere.

Anonymkode: c94ea...426

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har ikke kontroll på syklusen, har ikke testet for eggløsning, og har pcos. Sitter her med barn nr. 2 på brystet 😊 

Har lest om flere som tester for eggløsning fra start, og for min del høres det stressende ut å teste for eggløsning, og ta tidligtester dagevis før man forventer mensen ved første prøveperiode, til og med når det ikke er noen indikasjon på at det kan være spesielt vanskelig å bli gravid. 

Anonymkode: 75d5b...166

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjør på med metoden din! For min del ville jeg gå all inn og bli gravid så fort som mulig når det først passer, så da brukte jeg app + eggløsningstest og ble gravid på første forsøk. Ikke så særlig stress egentlig. Ser for meg det er kjipt å stå der etter et halvt år med halvhjertede forsøk og ikke være gravid. Da er det lite håndfast når du f eks ikke vet om du har har EL. Men you do you.

Anonymkode: dd05e...1cb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De fleste begynner vel prøvingen på den måten, men når man har prøvd i flere måneder og år, så orker man ikke ha sex hver dag lenger og vil jo prøve å gjøre noen tiltak for å ha økt sjanse for å få det til

Anonymkode: 43458...c61

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva tenker du at forumet skal være da? Kun innlegg som "Vi hadde sex og ble gravid", "Fikk barn på første førsøk" "Aldri prøvd, bare blitt gravid uten problem"? 

Forum er gjerne for de som sliter med å bli gravid, som trenger støtte. De som blir lett gravide har jo ingen prøvetid å snakke om. Hvilken støtte trenger du i prøvetida, om du bare blir gravid uten å prøve? 

Anonymkode: d23bf...933

• Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

De fleste starter vel der, men så er det mange som trenger fler verktøy for å komme i mål.

Her kom barn nr 1 til ved hjelp av EL testing, barn nr 2 kom helt naturlig slik du sikter til :) 

Anonymkode: 33271...61e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva tenker du at forumet skal være da? Kun innlegg som "Vi hadde sex og ble gravid", "Fikk barn på første førsøk" "Aldri prøvd, bare blitt gravid uten problem"? 

Forum er gjerne for de som sliter med å bli gravid, som trenger støtte. De som blir lett gravide har jo ingen prøvetid å snakke om. Hvilken støtte trenger du i prøvetida, om du bare blir gravid uten å prøve? 

Tenker at det kunne vært rom for begge parter. Men som en annen sa så har gjerne ikke vi som får det til like stort behov for å prate.

Vi alle synes vel dette med graviditet er gøy å prate om selv om vi er fertile. 

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

De fleste begynner vel prøvingen på den måten, men når man har prøvd i flere måneder og år, så orker man ikke ha sex hver dag lenger og vil jo prøve å gjøre noen tiltak for å ha økt sjanse for å få det til

Om man ikke orker å ha sex med partner bør man kanskje droppe prøvingen i sin helhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Om man ikke orker å ha sex med partner bør man kanskje droppe prøvingen i sin helhet.

Og her viser du at du har lite forståelse for situasjonen til ufrivillig barnløse. Forskjell på å ikke orke å ha sex med partner, og ikke ønske/orke å ha sex hver dag eller annenhver dag gjennom flere år. Skjønner ikke hva du ønsker å oppnå med dette innlegget, utenom å tråkke på dem som sliter. Jeg er ikke ufrivillig barnløs selv, hvis du tror jeg tok det som en personlig fornærmelse.

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og her viser du at du har lite forståelse for situasjonen til ufrivillig barnløse. Forskjell på å ikke orke å ha sex med partner, og ikke ønske/orke å ha sex hver dag eller annenhver dag gjennom flere år. Skjønner ikke hva du ønsker å oppnå med dette innlegget, utenom å tråkke på dem som sliter. Jeg er ikke ufrivillig barnløs selv, hvis du tror jeg tok det som en personlig fornærmelse.

Vet du, dette er grunnen til at jeg opprettet tråden. Det må være rom for at prøving er mer enn ufrivillig barnløse. Jeg har forstått og forstått i så mange år nå men jeg har faktisk gått lei.

Ufrivillig barnløse og bipolare er de mest egoistiske skapningene som puster på kloden. Om du ikke klarer å få barn så finnes det tusenvis av tråder her inne der vi svarer støttende. Vi som faktisk klarer å få barn kan ha behov for å prate vi også.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Vet du, dette er grunnen til at jeg opprettet tråden. Det må være rom for at prøving er mer enn ufrivillig barnløse. Jeg har forstått og forstått i så mange år nå men jeg har faktisk gått lei.

Ufrivillig barnløse og bipolare er de mest egoistiske skapningene som puster på kloden. Om du ikke klarer å få barn så finnes det tusenvis av tråder her inne der vi svarer støttende. Vi som faktisk klarer å få barn kan ha behov for å prate vi også.

Men det går jo helt fint an å snakke om prøving uten å rakke ned på dem som sliter? Fikk ikke mye lyst til å prate med deg slik du fremstår.

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men det går jo helt fint an å snakke om prøving uten å rakke ned på dem som sliter? Fikk ikke mye lyst til å prate med deg slik du fremstår.

Helt i orden. Kan komme tilbake å syte med de andre om det skulle vise seg at vi ikke er fertile lenger.

Poenget var at man støtter de ufrivillig barnløse i alle de andre trådene her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Helt i orden. Kan komme tilbake å syte med de andre om det skulle vise seg at vi ikke er fertile lenger.

Poenget var at man støtter de ufrivillig barnløse i alle de andre trådene her inne.

Og poenget mitt var at du kan prate om det uten å kalle en hel gruppe mennesker egoistiske og sytete. Eller å si at hvis de ikke orker å ha sex hele tiden, kan de droppe å få barn. Den debatten klarte du og holdningene dine helt fint å lage på egenhånd.

Jeg har heller ikke slitt med å få barn, men har da virkelig ikke behov for å lire av meg sånne påstander. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tenker at det kunne vært rom for begge parter. Men som en annen sa så har gjerne ikke vi som får det til like stort behov for å prate.

Vi alle synes vel dette med graviditet er gøy å prate om selv om vi er fertile. 

Det er jo et underforum for de som er gravide. Jeg tenker at det er rom for de som lett blir gravide også, men jeg brukte ikke prøverforumet før jeg begynte å slite med å bli gravid/holde på fosteret. Med de 3 første barna ble jeg lett gravid og fant heller graviditetsforum. Mens nå som jeg har gått gjennom 3 MA/SA og ikke blitt gravid på 6 måneder har jeg behov for å snakke med andre som også sliter med å få baby. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Wtf?! Kommentaren var at man kanskje ikke orker sex hver dag. Og da mener du man bør droppe prøving? Er du en veldig uempatisk person eller lagde du tråden for å provosere? 

Anonymkode: 7f1b2...42a

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så heldig du er da, som blir gravid uten å tracke syklus og har energi og mulighet til å ha sex hver dag. Ikke alle er like heldige som deg vet du. Håper for din del at du ikke kommer til å slite med sekundær infertilitet, det ser ut til at det er noen meter å falle ned fra den hesten din.

Som andre sier så er det jo helst de som sliter som oppretter tråder under "prøvere og ufrivillig barnløse", de som lykkes fort går jo over på graviditet eller termingruppe og prate der? 

Anonymkode: a2580...2ff

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg ble også gravid med 2 av 3 barn uten å teste eller følge med og på hhv 1 og 2 forsøk, men var liksom ikke noe å lage debatt om.

Da vi sleit med nr 3 så føltes det naturlig å lage en debatt og høre om andre sleit med det samme. ( I mitt tilfelle så var det kluss i syklus etter covid vaksinene) Vi brukte 17 forsøk før den satt, og da testet jeg på el-tester og følgte med i den ustabile syklusen jeg hadde fått. 

Håper dere lykkes og at det er gøy å lage barn. Når man har prøvd en stund så er det ikke SÅ gøy lengre. Tvi tvi. 

Anonymkode: a19aa...918

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Om man ikke kan lese skikkelig bør man kanskje droppe prøvingen også. 

Jeg skrev aldri at jeg ikke orket sex med partner, men om vi skulle hatt sex hver eneste dag i de fem årene vi prøvde, så tror jeg vi hadde blitt lei hverandre. Du skriver jo selv i HI at man ikke skal ha timeplansex, men om man har sex hver eneste dag for å bli gravid så virker nå det også rimelig tvangspreget. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Ufrivillig barnløse og bipolare er de mest egoistiske skapningene som puster på kloden.

Dette var bare skikkelig trist og ekkelt å lese. :( Jeg er ufrivillig barnløs. Uforklarlig. Jeg har aldri hevd min plass. Aldri tråkket på noen som har barn. Jeg snakker aldri om det jeg sliter med, forutenom små forum og tråder på nett. Alle mine problemer bærer jeg på helt fullstendig alene. Allikevel skal jeg bli plassert i en bås som "de mest egoistiske skapningene som puster på kloden".

Du aner ikke hvor mye dette traff meg i hjertet. :(

Det er massevis av prøverforum på nett. Babyverden f.eks har det du er på leting etter. Positiviteten der inne bikker nesten over spør du meg. Så hvorfor drar du ikke dit? I stedenfor å tråkke alle oss andre ned i gjørma mens vi allerede ligger nede?

Vær takknemlig for at du har klart å bli gravid. Men uforklarlig infertilitet finnes, og kan ramme de som har født et barn tidligere også. Det kan ramme også deg.

• Liker 2
  • Hjerte 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Med første man kjørte vi den metoden der, det var mye mer avslappende 😂 ble gravid kjapt og. Med nr 2 ville vi prøve å "velge" kjønn ut i fra den metoden med sex tett/langt fra eggløsning, så tracket EL den gangen. Det var mye mer stress 🤯 Men ble gravid kjapt da også 👍🏼

Anonymkode: d28aa...2d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...