AnonymBruker Skrevet 29. januar #41 Del Skrevet 29. januar Ts, hva er du redd for skje etter du er gått? Du sa det er plass. Anonymkode: b6a47...9e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar #42 Del Skrevet 29. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Har vært sammen med samboer i nesten 20 år. Er bare 37 år. Vi har ett barn på 10 år. Jeg tørr ikke gå i fra han, pga han har sagt at om jeg går ifra han så har jeg lurt han. Ble faktisk skremt av at han sa det. Han har aldri vært noe snill. Aldri gjort meg noe fysisk, men psykisk. Han har ødelagt meg. Samme med sønnen min. Så slem han kan være mot han også psykisk. Jeg er faktisk redd for at sønnen min skal være alene hos han. Har en dårlig følelse. Så da blir jeg bare hos han da. Og jeg klarer ikke oppdra sønnen min til å bli en fin gutt heller. Hater faktisk livet mitt. Anonymkode: 40f58...464 Du kan ta ansvar for livet ditt. Begynn å legge en plan og ta små steg til du er instans til å gå. Anonymkode: 81fee...86e 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar #43 Del Skrevet 29. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ts, hva er du redd for skje etter du er gått? Du sa det er plass. Anonymkode: b6a47...9e6 Det er vel hvordan det skal gå når far er med barnet og hun ikke er der. Om jeg ikke misforstod det helt. Kanskje han er slem mot sønnen, kanskje hun er redd han tar hevn på henne gjennom sønnen. Altså, sånne situasjoner er reelle, og som voldsoffer så er man i overlevelsesmodus og er redd for alt som kan «backfire». Anonymkode: 8166e...e74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar #44 Del Skrevet 29. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har sendt han melding om at jeg syns han skal flytte ut osv. men ikke fått svar, selv om jeg hører han i naborommet. Blir vel bare med dette som det alltid blir. At jeg sier sånne her ting og så skjer ingenting mer. Anonymkode: 40f58...464 Hvorfor mener du han skal flytte ut, når det er du som vil ut? Hvis du er så redd han hvorfor er det uproblematisk å sende han den type meldinger når du er i naborommet? Her virker det som en mye mer sammensatt situasjon enn du skriver. Anonymkode: 81fee...86e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Macro Skrevet 29. januar #45 Del Skrevet 29. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hun sa aldri at hun var i livsfare. Hun sa han var psykisk stygge mot henne og sønnen. Hun sa han var redd han kunne slå. Og som sagt jeg sa til min veldig ekstremt farlige samboer at jeg ville gå. Han pleide å angripe meg med kniv, hammer, øks, knyttnevene osv. Du har ikke fasiten på dette. Sånn er det bare. Anonymkode: b6a47...9e6 Jeg har opplevd begge deler. Jeg tar kniv lenge før en som kan og er god på psykisk vold. En med kniv har man med "enkle" gode tiltak kjempe mot. Livsfare kan bety så mangt. Det at mor mister sitt hode vil bety at barn blir værende med henne. De begge mister psykisk helse. Jeg har verken rus eller psykiske diagnoser så jeg tar utgangspunkt i friske folk. Vet ikke status med TS, hun har ikke sagt noe. Det verste som finnes her på jord er når folk kontrollerer mindsettet ditt. Det ulitimate er jo når en partner snakker den andre inn i å bli frivillig drept. Hvert år er det eksempler på det globalt. Mister man din mentale helse så har man mistet altm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar #46 Del Skrevet 29. januar TS, hvis du er oppriktig redd så ring en taxi, men ikke si noe, ta med deg ungen og dra til nærmeste krisesenter. De fleste taxisjåfører skal vite hvor de ligger. Materielle ting kan erstattes, men tryggheten til barnet og deg selv er først og fremst det viktigste. Hvis ikke, så prøv å «ordne opp» for husfreden til du har fått lagd en slagplan, gjennomfører og blir helt ferdig med han. Du må skru av følelsene. Han ljuger, han bryr seg ikke om noe annet enn seg selv. Alt han sier, sier han kun for egen vinning, og det er ikke sånn at han har fasiten på alt. Du har blitt lurt, og det i mange år allerede. Ikke la han lure deg mer. Anonymkode: 8166e...e74 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar #47 Del Skrevet 29. januar Macro skrev (5 minutter siden): Jeg har opplevd begge deler. Jeg tar kniv lenge før en som kan og er god på psykisk vold. En med kniv har man med "enkle" gode tiltak kjempe mot. Livsfare kan bety så mangt. Det at mor mister sitt hode vil bety at barn blir værende med henne. De begge mister psykisk helse. Jeg har verken rus eller psykiske diagnoser så jeg tar utgangspunkt i friske folk. Vet ikke status med TS, hun har ikke sagt noe. Det verste som finnes her på jord er når folk kontrollerer mindsettet ditt. Det ulitimate er jo når en partner snakker den andre inn i å bli frivillig drept. Hvert år er det eksempler på det globalt. Mister man din mentale helse så har man mistet altm Dette. Altså, jeg vil ikke ha han med kniven, men de som holder på med psykologisk krigføring og emosjonell vold er sleipe drittsekker som gjør alt for å spinne opp rundt narrativer om at de er offer for en irrasjonell og gæren dame. Ofte blir voldsoffer i situasjonen fordi de er redde for hva som vil skje om de forstyrrer den ustabile «roen». Det blir et kontrollspørsmål. Jeg skjønner godt at TS er redd for hva som vil skje etterpå. De sier at det farligste for et voldsoffer er når de forsøker å forlate voldsutøveren. Anonymkode: 8166e...e74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar #48 Del Skrevet 29. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): TS, hvis du er oppriktig redd så ring en taxi, men ikke si noe, ta med deg ungen og dra til nærmeste krisesenter. De fleste taxisjåfører skal vite hvor de ligger. Materielle ting kan erstattes, men tryggheten til barnet og deg selv er først og fremst det viktigste. Hvis ikke, så prøv å «ordne opp» for husfreden til du har fått lagd en slagplan, gjennomfører og blir helt ferdig med han. Du må skru av følelsene. Han ljuger, han bryr seg ikke om noe annet enn seg selv. Alt han sier, sier han kun for egen vinning, og det er ikke sånn at han har fasiten på alt. Du har blitt lurt, og det i mange år allerede. Ikke la han lure deg mer. Anonymkode: 8166e...e74 Takk Er ikke sånn at det er noe livsfare nå. Jeg må som du sier finne ut av hva jeg skal gjøre. Følelsene for han er borte for lenge siden. Anonymkode: 40f58...464 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Macro Skrevet 29. januar #49 Del Skrevet 29. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette. Altså, jeg vil ikke ha han med kniven, men de som holder på med psykologisk krigføring og emosjonell vold er sleipe drittsekker som gjør alt for å spinne opp rundt narrativer om at de er offer for en irrasjonell og gæren dame. Ofte blir voldsoffer i situasjonen fordi de er redde for hva som vil skje om de forstyrrer den ustabile «roen». Det blir et kontrollspørsmål. Jeg skjønner godt at TS er redd for hva som vil skje etterpå. De sier at det farligste for et voldsoffer er når de forsøker å forlate voldsutøveren. Anonymkode: 8166e...e74 Jeg er helt enig, men det rimer ikke at hun tør å slå opp over melding om hun er så redd. I SAMME HUS. Og nå er han stille. Umulig å si. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar #50 Del Skrevet 29. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Takk Er ikke sånn at det er noe livsfare nå. Jeg må som du sier finne ut av hva jeg skal gjøre. Følelsene for han er borte for lenge siden. Anonymkode: 40f58...464 Jeg forstår. Det er en vond «limbo». Jeg kan bare si at det var 1000% verdt det. Jeg innså ikke hvor «sliten» jeg egentlig var før det var over. Jeg sov plutselig kjempemasse i ettertid, kroppen fikk seg er ordentlig skudd for baugen. Så det sier noe om presset i et toxic forhold som er akkurat passe trygt nok til å kunne håndteres men som likevel kommer til å ødelegge barna og en selv på sikt. Anonymkode: 8166e...e74 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar #51 Del Skrevet 29. januar Macro skrev (1 minutt siden): Jeg er helt enig, men det rimer ikke at hun tør å slå opp over melding om hun er så redd. I SAMME HUS. Og nå er han stille. Umulig å si. Vet jo ikke hvor ofte den meldingen har kommet da, ofte så tar de deg for gitt, at selvom man sier man er ferdig så har man jo ikke dratt, så da går det ikke inn heller. Dysfunksjonelt er det jo uansett. Jeg skal ikke spekulere i alt her men jeg mener det er mer nyanser i et voldelig parforhold enn at en er kun slem og en annen er kuet. Det er ofte en fellesnevner, men dynamikken mellom folk er mye mer nyansert og personlighetsbetinget. TS kan være redd og engstelig for hva som skjer om hun drar, men likevel tøff og stå opp mot ting og si hva hun mener. Anonymkode: 8166e...e74 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar #52 Del Skrevet 29. januar AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Dette. Altså, jeg vil ikke ha han med kniven, men de som holder på med psykologisk krigføring og emosjonell vold er sleipe drittsekker som gjør alt for å spinne opp rundt narrativer om at de er offer for en irrasjonell og gæren dame. Ofte blir voldsoffer i situasjonen fordi de er redde for hva som vil skje om de forstyrrer den ustabile «roen». Det blir et kontrollspørsmål. Jeg skjønner godt at TS er redd for hva som vil skje etterpå. De sier at det farligste for et voldsoffer er når de forsøker å forlate voldsutøveren. Anonymkode: 8166e...e74 Tror du fyren med kniven var snill psykisk.? Alle gikk rundt og trodde jeg var syk på en eller annen måte. Vet ikke helt hva som feilte meg. Men en trodde ihvertfall at jeg gikk på en masse piller, og trodde meg ikke når jeg sa at jeg ikke gikk på noen. Jeg ble mere og mere isolert. Folk trodde jeg var gal. Jeg gikk til legen etter bruddet og spurte om jeg var gal. Jeg hadde hørt i flere år at jeg hørte stemmer i hodet. Altså han fucket skikkelig med hodet mitt. Så jeg forstår ikke hva du eller hun som heller tok kniven snakker om. Anonymkode: b6a47...9e6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar #53 Del Skrevet 29. januar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Tror du fyren med kniven var snill psykisk.? Alle gikk rundt og trodde jeg var syk på en eller annen måte. Vet ikke helt hva som feilte meg. Men en trodde ihvertfall at jeg gikk på en masse piller, og trodde meg ikke når jeg sa at jeg ikke gikk på noen. Jeg ble mere og mere isolert. Folk trodde jeg var gal. Jeg gikk til legen etter bruddet og spurte om jeg var gal. Jeg hadde hørt i flere år at jeg hørte stemmer i hodet. Altså han fucket skikkelig med hodet mitt. Så jeg forstår ikke hva du eller hun som heller tok kniven snakker om. Anonymkode: b6a47...9e6 Hva har det med TS sin situasjon å gjøre? Her er det ikke fysisk vold inne i bildet. Anonymkode: 81fee...86e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Macro Skrevet 29. januar #54 Del Skrevet 29. januar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vet jo ikke hvor ofte den meldingen har kommet da, ofte så tar de deg for gitt, at selvom man sier man er ferdig så har man jo ikke dratt, så da går det ikke inn heller. Dysfunksjonelt er det jo uansett. Jeg skal ikke spekulere i alt her men jeg mener det er mer nyanser i et voldelig parforhold enn at en er kun slem og en annen er kuet. Det er ofte en fellesnevner, men dynamikken mellom folk er mye mer nyansert og personlighetsbetinget. TS kan være redd og engstelig for hva som skjer om hun drar, men likevel tøff og stå opp mot ting og si hva hun mener. Anonymkode: 8166e...e74 Akuratt det jeg mener. Om hun truer og truer så er det psykisk vold. Da holder hun han "on edge". Den som blir holdt on edge klikker til slutt. I de fleste tilfeller dreier det seg om rus, psykisk sykdom eller et forhold der en er rett og slett narssissist. Eller rett og slett dårlig match. Ungen tjener ihvertfall ikke på krisesenter. Er man redd så drar man til kjente og kjære og kontakter advokat. Som tidligere nevnt er norske advokater flinke på og pliktige til å gjøre det mest skånsomme for barnet. I denne storyen så er det barnet som betyr noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Macro Skrevet 29. januar #55 Del Skrevet 29. januar AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Tror du fyren med kniven var snill psykisk.? Alle gikk rundt og trodde jeg var syk på en eller annen måte. Vet ikke helt hva som feilte meg. Men en trodde ihvertfall at jeg gikk på en masse piller, og trodde meg ikke når jeg sa at jeg ikke gikk på noen. Jeg ble mere og mere isolert. Folk trodde jeg var gal. Jeg gikk til legen etter bruddet og spurte om jeg var gal. Jeg hadde hørt i flere år at jeg hørte stemmer i hodet. Altså han fucket skikkelig med hodet mitt. Så jeg forstår ikke hva du eller hun som heller tok kniven snakker om. Anonymkode: b6a47...9e6 Jeg vet ingenting om deg, men du kan like gjernr være et tidligere offer i mitt hode. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar #56 Del Skrevet 29. januar For barnets del… Vær så snill å dra fra han. Jeg vokste opp med en sint far som kjeftet for at mulig. Jeg fatter ikke at mamma ikke gikk fra han. Husker jeg tryglet både henne og pappa om å skilles. Til slutt dro han fra oss og flyttet til andre siden av landet. Men mamma klarte aldri å stå opp for meg. Anonymkode: dc400...bf8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar #57 Del Skrevet 29. januar AnonymBruker skrev (10 timer siden): Har vært sammen med samboer i nesten 20 år. Er bare 37 år. Vi har ett barn på 10 år. Jeg tørr ikke gå i fra han, pga han har sagt at om jeg går ifra han så har jeg lurt han. Ble faktisk skremt av at han sa det. Han har aldri vært noe snill. Aldri gjort meg noe fysisk, men psykisk. Han har ødelagt meg. Samme med sønnen min. Så slem han kan være mot han også psykisk. Jeg er faktisk redd for at sønnen min skal være alene hos han. Har en dårlig følelse. Så da blir jeg bare hos han da. Og jeg klarer ikke oppdra sønnen min til å bli en fin gutt heller. Hater faktisk livet mitt. Anonymkode: 40f58...464 Så du blir hos han og ødelegger din sønns liv og??? Kom deg vekk, krisesenter! Sliter idag etter omsorgsvikt, tro meg du vil ikke at barnet skal hate deg senere for å ikke ha reddet han! Anonymkode: 2760f...302 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar #58 Del Skrevet 29. januar AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg har sendt han melding om at jeg syns han skal flytte ut osv. men ikke fått svar, selv om jeg hører han i naborommet. Blir vel bare med dette som det alltid blir. At jeg sier sånne her ting og så skjer ingenting mer. Anonymkode: 40f58...464 Det er opp til deg. Du begår omsorgssvikt overfor barnet ditt når du velger å være sammen med den fyren. Anonymkode: f8188...ec1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå