Gå til innhold

Flere som har foto som hobby?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvilket kamera og objektiver har du?
Hva fotograferer du mest av?
Hvor lenge har du holdt på?

Anonymkode: 11fc3...18f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har et Canon 1100d og et Nikon system kamera. 

Går i naturbilder

Har egentlig tatt bilder fra jeg fikk første kamera av min farmor da jeg var 7 år

Anonymkode: 4539c...6a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en liten håndfull kameraer og objektiver, men akkurat nå bruker jeg stort sett en Panasonic Lumix S5 med en Sigma 35mm f/2. Tar egentlig bilder av alt mulig, men driver en del med frivillig arbeid, så blir ofte ting relatert til det. Mye katter og politikere. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har enda mitt Canon EOS 7 D Mark II

Objektiver
50 mm
60 mm
35 mm
85 mm
Sigma 10-22 vidvinkel

Har vel mer eller mindre tatt bilder siden 2006. Foretrekker natur og landskap og bygg, men har i sjeldenere tilfeller tatt portrettbilder og litt bryllup/dåp/konfirmasjon til nære relasjoner (tar aldri betalt og gir beskjed at de kan ikke klage :) ) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egentlig falt bort som hobby pga alle andre prioriteter men prøver å holde litt på interessen.

Samsung NX500 konvertert til full spektrum og brukes til IR/UV foto, ganske interessant å eksponere for infrarødt lys og sterke solskinnsdager nå er bra, mens til vanlig er de dårlig for foto.

Tenkte kjøpe meg et Ricoh GR IIIx igjen, hatt bådet det og den vanlig III før. Foretrekker litt smalere objektiv så derav 40mm varianten.

Har fotografert mye opp gjennom siste 25 årene, samt en del video. Liker egentlig best å ta bilder av mennesker men blir mest arkitektur og natur siden det er mest tilgjengelig.

Akkuratt kvittet meg med Sony A7CR og Loxia objektiver, snuste litt på Leica før det men likte ikke fokus diopteret på de, så derfor jeg havnet på Sony igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Canon EOS 80D her med 20-700mm 2.8L, 50mm 1.4 og 17-70mm 2.8. 

Ikke rare utvalget, men det dekker de fleste behov jeg har :) Fotograferer mest portretter i litt kunstnerisk stil, det er det jeg synes er mest gøy. Har vel holdt på siden rundt 2005-2006, så begynner å bli en stund. Gjør det mest som en hobby, men får betalt for konfirmasjonsbilder og et og annet bryllup innimellom og bruker pengene på å oppgradere utstyret.

Anonymkode: fa5ae...ada

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Hvilket kamera og objektiver har du?
Hva fotograferer du mest av?
Hvor lenge har du holdt på?

Anonymkode: 11fc3...18f

Jeg gikk fra canon til pentax. Og det angret jeg ikke på. Bedre kvalitet,  billigere utstyr og bedre resultater. Samt et kamera som du kan ha helt fra nybegynner til proff. Jeg  har K 5 II. 

det er enkelt også å bruke manuelt.

Med Canon  må man kjøpe nytt kamera når du blir flinkere. Det opplevde jeg som mer inni meny styringer etc for å kunne utvikle ferdighetene videre. 

Var i sterk tvil om byttet,  men angrer ikke et sekund.  Savner noe på mitt, så har vurdert sony med elektronisk søker, som et tileggs kamera. 

Anonymkode: 2cd6c...a2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg gikk fra canon til pentax. Og det angret jeg ikke på. Bedre kvalitet,  billigere utstyr og bedre resultater. Samt et kamera som du kan ha helt fra nybegynner til proff. Jeg  har K 5 II. 

det er enkelt også å bruke manuelt.

Med Canon  må man kjøpe nytt kamera når du blir flinkere. Det opplevde jeg som mer inni meny styringer etc for å kunne utvikle ferdighetene videre. 

Var i sterk tvil om byttet,  men angrer ikke et sekund.  Savner noe på mitt, så har vurdert sony med elektronisk søker, som et tileggs kamera. 

Glemte å skrive

1. Pentax 100mm macro, pentax 16-55mm , sony 150-500mm og et par  andre jeg ikke bruker så mye.

.2Fotgraferer mest fugl, planter landskap, nattfoto etc. Men også portretter og alt mulig annet. 

3. Startet  med canon eos 500D i 2011. Som jeg vokste ut av på noen mnd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...