AnonymBruker Skrevet 30. januar #21 Del Skrevet 30. januar skreppamedleppa skrev (38 minutter siden): Er ikke fløyen jeg er på Vel, Blåmannen og området rundt er innenfor nedslagsfelt for drikkevann. Anonymkode: bf178...cd4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #22 Del Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Vel, Blåmannen og området rundt er innenfor nedslagsfelt for drikkevann. Anonymkode: bf178...cd4 Skal man tenke på slike ting også? Er jo vanskelig nok å finne ut hvordan man skal henge opp en hengekøye. Hvor finner man slike kart da? Anonymkode: 6b165...408 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #23 Del Skrevet 30. januar Hva skal man søke på for å finne ut om man kan bruke hengekøye eller telt de og de plassene? Hvilke kart eller nettsider? Anonymkode: 6b165...408 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #24 Del Skrevet 30. januar Vi som trives I hengekøye meld deg inn i denne gruppen du, ts😁 Anonymkode: bb463...b69 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #25 Del Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Skal man tenke på slike ting også? Er jo vanskelig nok å finne ut hvordan man skal henge opp en hengekøye. Hvor finner man slike kart da? Anonymkode: 6b165...408 Kommunen har som regel kart som viser hvor det er forbudt å telte på sine nettsider. Det står også skilt ved vann som er drikkevann. I Bergen kommune er det hovedsaklig rundt Gullfjellet/Espeland, Kismul og rundt Svartediket, Vidden, Ulriken osv. Anonymkode: bf178...cd4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #26 Del Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi som trives I hengekøye meld deg inn i denne gruppen du, ts😁 Anonymkode: bb463...b69 Hmm, får ikke poste linken🤔 men gruppen heter "Vi som trives i hengekøye" på facebook Anonymkode: bb463...b69 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #27 Del Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva skal man søke på for å finne ut om man kan bruke hengekøye eller telt de og de plassene? Hvilke kart eller nettsider? Anonymkode: 6b165...408 Bor du i Bergen? Spør for da kan du få tips😊 Anonymkode: bb463...b69 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #28 Del Skrevet 30. januar Fløyen skal ha hengekøye-natt ved skomakerdiket i mars eller noe sånt tror jeg det var, søk de opp på facebook så finner du informasjon der😊 Anonymkode: bb463...b69 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #29 Del Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fløyen skal ha hengekøye-natt ved skomakerdiket i mars eller noe sånt tror jeg det var, søk de opp på facebook så finner du informasjon der😊 Anonymkode: bb463...b69 Anonymkode: bb463...b69 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #30 Del Skrevet 30. januar Bare ikke legg deg til å sove rett ved stien så folk kan se deg. Folk er farligere enn dyr. Anonymkode: 52c8b...5ea 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet 30. januar #31 Del Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Vel, Blåmannen og området rundt er innenfor nedslagsfelt for drikkevann. Anonymkode: bf178...cd4 Jeg kan berolige deg veldig og si som sant er uten å avsløre perlene mine i byfjellet at dette bildet ikke er tatt på blåmannstoppen men i nærliggende høyde. Det ligger rett utenfor Revutjernet som du vil se på kartet at ikke ligger innenfor nedslagsfelt for der er det både lov å bade og annet, noe veldig mange gjør om sommeren. Det er mange steder i byfjellet som kommer utenfor nedslagsfeltet. Jeg er fullstendig klar over hvor på kartet det er lov å telte og ikke, og for uten om en gang i mitt liv har jeg overholdt dette (og da var jeg ikke klar over feilen min i gjerningsøyeblikket). Vi her i Bergen som har Giardia saken fra 2004 friskt i minne tror jeg er ganske flink til å overholde dette. Jeg har iallefall sett mange på telttur som har overholt grensen om en så med bare en meter, men dog. Vidden er f.eks en slik plass der en noen steder har en har lov å omtrent telte på ene siden av stien men ikke på den andre, så kan en jo selvfølgelig mene hva en vil om det. Men igjen, det bilde er ikke tatt på blåmanns toppen nei. Du får heller gå ut å lete selv om du ønsker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #32 Del Skrevet 30. januar skreppamedleppa skrev (17 minutter siden): Det ligger rett utenfor Revutjernet som du vil se på kartet at ikke ligger innenfor nedslagsfelt for der er det både lov å bade og annet, Revurtjern er definitivt innenfor området som er forskriftsfestet. https://lovdata.no/dokument/LF/forskrift/2004-01-23-247 5. Begrensninger på telting, camping og leirslagning Telting, camping og leirslagning er forbudt i Fløyenområdet, med unntak av nærmere bestemte områder omkring Skomakardiket og Fløysletten, kfr. bruksplan for Fløyenområdets arealkategori IIA og IIB. I nevnte områder er telting, camping og leirslagning kun tillatt i henhold til innvilget søknad fra Bergen kommune. Anonymkode: bf178...cd4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet 30. januar #33 Del Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Revurtjern er definitivt innenfor området som er forskriftsfestet. https://lovdata.no/dokument/LF/forskrift/2004-01-23-247 5. Begrensninger på telting, camping og leirslagning Telting, camping og leirslagning er forbudt i Fløyenområdet, med unntak av nærmere bestemte områder omkring Skomakardiket og Fløysletten, kfr. bruksplan for Fløyenområdets arealkategori IIA og IIB. I nevnte områder er telting, camping og leirslagning kun tillatt i henhold til innvilget søknad fra Bergen kommune. Anonymkode: bf178...cd4 Og det er lov å bade der ergo ikke nedslagsfelt til drikkevannsforsyning😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #34 Del Skrevet 30. januar skreppamedleppa skrev (7 minutter siden): Og det er lov å bade der ergo ikke nedslagsfelt til drikkevannsforsyning😉 Men ikke lov med leirslagning. Det er også spesifisert at hengekøye er leirslagning på BK sine nettsider. https://www.bergen.kommune.no/hvaskjer/tema/byfjellene/turinformasjon/her-kan-du-telte-og-sove-i-hengekoye-pa-byfjellene Ser du på avgrensningen av området angitt i forskriften, så er Revutjernet definitivt omfattet av denne. Så bading er greit, men man bryter strengt tatt forskriften dersom man overnatter. Anonymkode: bf178...cd4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet 30. januar #35 Del Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men ikke lov med leirslagning. Det er også spesifisert at hengekøye er leirslagning på BK sine nettsider. https://www.bergen.kommune.no/hvaskjer/tema/byfjellene/turinformasjon/her-kan-du-telte-og-sove-i-hengekoye-pa-byfjellene Ser du på avgrensningen av området angitt i forskriften, så er Revutjernet definitivt omfattet av denne. Så bading er greit, men man bryter strengt tatt forskriften dersom man overnatter. Anonymkode: bf178...cd4 "Det er tillatt å telte og å sove i hengekøye på byfjellene. Dette gjelder ikke i områder med restriksjoner på grunn av drikkevann" Når revutjern ikke kommer innenfor nedslagsfelt til drikkevannsforsyning vil det heller ikke være noe særskilt grunn til at det skal være forbudt her. Fisking, bading etc er ikke lov der det er strengere regler som f.eks ved svartediket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #36 Del Skrevet 30. januar skreppamedleppa skrev (3 minutter siden): "Det er tillatt å telte og å sove i hengekøye på byfjellene. Dette gjelder ikke i områder med restriksjoner på grunn av drikkevann" Når revutjern ikke kommer innenfor nedslagsfelt til drikkevannsforsyning vil det heller ikke være noe særskilt grunn til at det skal være forbudt her. Fisking, bading etc er ikke lov der det er strengere regler som f.eks ved svartediket. Se punkt 5 i forskriften som jeg siterte over. Kartet viser området som forskriften gjelder. Anonymkode: bf178...cd4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #37 Del Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Se punkt 5 i forskriften som jeg siterte over. Kartet viser området som forskriften gjelder. Anonymkode: bf178...cd4 Og her er en åpen sak fra BT som sier det samme. https://www.bt.no/nyheter/lokalt/i/9bnzW/her-telter-de-ulovlig Anonymkode: bf178...cd4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #38 Del Skrevet 30. januar Tilfelle TS nå ble tryggere på å ta sin første tur ut i naturen....? Dette er hvorfor jeg telter i hagenog på campingplasser. Den såkalte allemannsretter har så mange begrensinger at man aner ikke hvor noe er lov eller ikke sånn egentlig. Jeg blir bare stresset over å begå lovbrudd og slapper ikke av. Anonymkode: b38d7...e2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet 30. januar #39 Del Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Se punkt 5 i forskriften som jeg siterte over. Kartet viser området som forskriften gjelder. Anonymkode: bf178...cd4 Og Revutjernet ligger utenfor nedslagsfeltet. Det er det det står på. På dette kartet er Revutjernet utenfor nedslagsfeltet og med god margin utenfor området det er forbudt å telte i byfjellet. https://kart.bergen.kommune.no/portal/apps/sites/#/bergenskart/apps/90167eec6e874f248a8d24157bcb8483/explore Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #40 Del Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Tilfelle TS nå ble tryggere på å ta sin første tur ut i naturen....? Dette er hvorfor jeg telter i hagenog på campingplasser. Den såkalte allemannsretter har så mange begrensinger at man aner ikke hvor noe er lov eller ikke sånn egentlig. Jeg blir bare stresset over å begå lovbrudd og slapper ikke av. Anonymkode: b38d7...e2b Det er jo så mange aggressive folk der ute som ...cd4, så spørs om jeg tør å gjøre det alene noen gang. Anonymkode: 6b165...408 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå