AnonymBruker Skrevet 28. januar #1 Skrevet 28. januar Baby et nå blitt 10 uker, og jeg er invitert med på en bytur for å se på ultralyd sammen med en i familien. men det betyr at jeg må være borte fra 08-18, altså 10 timer. Far er hjemme med baby, men han jobber også på havet så han ser bare baby annenhver uke. Er det innafor at jeg drar? Tanker? Anonymkode: f031a...2a4
AnonymBruker Skrevet 28. januar #3 Skrevet 28. januar Nei. Hadde far vært hjemme hver dag ville jeg sagt ja hvis det var veldig viktig Anonymkode: 31619...300 2
urenluren Skrevet 28. januar #4 Skrevet 28. januar Jeg ville ikke vært komfortabel med det, og det strider mot anbefalingene som er 1 time per måneds alder. Dvs 2 timer når baby er 2 måneder. Men du kjenner din egen baby/familie best. 2 2
AnonymBruker Skrevet 28. januar #5 Skrevet 28. januar Jeg hadde ikke kunnet gjøre det så tidlig på grunn av amming, men hvis du tenker at det går fint både for deg og baby så må det være greit. Men ikke gjør det fordi du føler du må, det bør være fordi du får noe ut av det også Anonymkode: 6b677...46d 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar #6 Skrevet 28. januar Jeg tenker nei, med mindre far har vært hjemme en uke og barnet tar flaske. Jeg ville ikke vært komfortabel med å forlate mitt så unge barn så lenge men vi er alle forskjellige. Anonymkode: 45762...b56 6
AnonymBruker Skrevet 28. januar #7 Skrevet 28. januar Jeg hadde ikke gjort det nei, altfor lenge borte fra en baby som har deg som veldig klar hovedomsorgsperson. Anonymkode: f2138...9df 2 5
AnonymBruker Skrevet 28. januar #8 Skrevet 28. januar urenluren skrev (8 minutter siden): Jeg ville ikke vært komfortabel med det, og det strider mot anbefalingene som er 1 time per måneds alder. Dvs 2 timer når baby er 2 måneder. Men du kjenner din egen baby/familie best. De anbefalingene finner jeg bare viavia babyverdenen og noen som har skrevet en bok hvor de påstår det... Så det ville jeg tatt med en klype salt og heller sett an baby. Anonymkode: d9846...eaa 1 2
AnonymBruker Skrevet 28. januar #9 Skrevet 28. januar Det naturlige her er vel at du bare tar med baby? De første månedene så tar man bare med baby på alt. En 10 uker gammel baby kan fint bli med på bytur og sånt. Jeg ville aldri dratt 10 timer vekk fra min da hun var så liten. Anonymkode: b29cc...424 8
AnonymBruker Skrevet 28. januar #10 Skrevet 28. januar Kan ikke baby være med? Anonymkode: caffd...c3d 7
cecily Skrevet 28. januar #11 Skrevet 28. januar Jeg tenker at det er innenfor om baby tar flaske og du klarer det selv med tanke på eventuell melkespreng og separasjonsangst. Jeg personlig ble fysisk uvel av å være borte mer enn en liten time da mine var så små, og det ble jeg ganske så overrasket over selv også, første gang jeg prøvde.
AnonymBruker Skrevet 28. januar #12 Skrevet 28. januar urenluren skrev (2 timer siden): Jeg ville ikke vært komfortabel med det, og det strider mot anbefalingene som er 1 time per måneds alder. Dvs 2 timer når baby er 2 måneder. Men du kjenner din egen baby/familie best. Beklager avsporing men jeg vil gjerne følge denne reglen riktig når jeg nå får mitt første barn. Teller man med timene de sover også? Er det bare 2 timer selv om baby sover gjennom begge timene? Anonymkode: 7e639...8c5
AnonymBruker Skrevet 28. januar #13 Skrevet 28. januar AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Beklager avsporing men jeg vil gjerne følge denne reglen riktig når jeg nå får mitt første barn. Teller man med timene de sover også? Er det bare 2 timer selv om baby sover gjennom begge timene? Anonymkode: 7e639...8c5 Jeg tror ikke det er sunt å følge den regelen slavisk. Hvis man ammer blir man automatisk ganske "låst", og jeg er helt for at mor skal være mye tilstede for babyen. Men om du for eksempel er sliten, og trenger å sove lenger enn 2 timer mens partner passer barnet, kan jeg ikke forstå at det skal være skadelig. Spesielt ikke om parner har vært mye tilstede, og dermed er en trygg omsorgsperson for baby. Hvis du trenger å komme deg ut alene noen timer, tror jeg det er viktig å ta hensyn til egen psykisk helse, og jeg hadde ikke stresset med om jeg var borte i 2 eller 3 timer. Finn ut hva som fungerer for dere, og bruk sunn fornuft. Anonymkode: 6b677...46d 3 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar #14 Skrevet 29. januar Da dattera mi var 2 mnd, var jeg bortreist en helg. Pappan ga flaske hjemme, jeg pumpet Gikk helt fint! Det med å ikke være borte mer enn to timer per mnd alder eller hva det er, er bare tull. Jeg måtte også være borte noen timer da jeg hadde time på sykehuset etter fødsel. Da passet mine foreldre barnet. Har en frisk og fin 2-åring nå, og vi har god tilknytning. Anonymkode: e13b8...c93 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar #15 Skrevet 29. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Da dattera mi var 2 mnd, var jeg bortreist en helg. Pappan ga flaske hjemme, jeg pumpet Gikk helt fint! Det med å ikke være borte mer enn to timer per mnd alder eller hva det er, er bare tull. Jeg måtte også være borte noen timer da jeg hadde time på sykehuset etter fødsel. Da passet mine foreldre barnet. Har en frisk og fin 2-åring nå, og vi har god tilknytning. Anonymkode: e13b8...c93 Du kunne ikke ta med baby? Jeg ble alvorlig syk i svangerskapet som har ført til at jeg har vært på mange kontroller, både på sykehuset og hos fastlegen (sistnevnte er 5 mil unna, så det blir litt kjøring) og jeg tar med meg baby på alt. Kunne ikke falt meg inn å få pass bare for at jeg har time på sykehuset. Men vi er alle forskjellige I guess. Jeg planlegger ammingen slik at han ammes rett før jeg må kjøre, og da kan han sove i 2 timer. Jeg ville ikke reist fra babyen min som nå er 8 uker i 10 timer. Jeg er hovedomsorgspersonen for babyen og noen ganger det eneste som er godt nok når magen til babyen er vond for eksempel. Anonymkode: 7ffb8...ed5 5
AnonymBruker Skrevet 29. januar #16 Skrevet 29. januar Hvorfor ikke bare ta med barnet ditt? Anonymkode: 4e238...8b3 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar #17 Skrevet 29. januar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Da dattera mi var 2 mnd, var jeg bortreist en helg. Pappan ga flaske hjemme, jeg pumpet Gikk helt fint! Det med å ikke være borte mer enn to timer per mnd alder eller hva det er, er bare tull. Jeg måtte også være borte noen timer da jeg hadde time på sykehuset etter fødsel. Da passet mine foreldre barnet. Har en frisk og fin 2-åring nå, og vi har god tilknytning. Anonymkode: e13b8...c93 Dette synes jeg er sykt egoistisk ovenfor babyen man akkurat har fått med mindre far har vært primær omsorgsperson fra fødsel av. 2 mnd, da er man fremdeles i fjerde trimester liksom. Og du aner jo ikke om det gikk fint, en 2 mnd baby kan ikke fortelle om hva den følte. Og du aner ikke om barnet fikk tilknytningsskader av dette (eller generelt pga forelder som forlater det, antar nesten du har vært mer borte siden du tok så lett på å dra så tidlig) som kan vises seg i relasjoner i voksen alder. Anonymkode: b29cc...424 11
AnonymBruker Skrevet 29. januar #18 Skrevet 29. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du kunne ikke ta med baby? Jeg ble alvorlig syk i svangerskapet som har ført til at jeg har vært på mange kontroller, både på sykehuset og hos fastlegen (sistnevnte er 5 mil unna, så det blir litt kjøring) og jeg tar med meg baby på alt. Kunne ikke falt meg inn å få pass bare for at jeg har time på sykehuset. Men vi er alle forskjellige I guess. Jeg planlegger ammingen slik at han ammes rett før jeg må kjøre, og da kan han sove i 2 timer. Jeg ville ikke reist fra babyen min som nå er 8 uker i 10 timer. Jeg er hovedomsorgspersonen for babyen og noen ganger det eneste som er godt nok når magen til babyen er vond for eksempel. Anonymkode: 7ffb8...ed5 Hvordan tar man baby med på MR, leverbiopsi, ultralyd? 🤔 Evner du ikke å forstå at timer på sykehuset kan innebære ting det er umulig å ha baby med på? Anonymkode: ee0f6...342 3 3
missLynch Skrevet 29. januar #19 Skrevet 29. januar Jeg hadde helt klart tatt med babyen, mest pga amming men også fordi jeg ikke klarte å være borte fra babyen. Det er bare å ta med vogn, bæresele/bæresjal,bilstol etc, så kan den jo fint være med? 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar #20 Skrevet 29. januar Jeg har ikke vært 10 timer borte fra min 2-åring engang 🤔 You do you. Hvis babyen tar flaske og er trygg på far (og far er trygg på babyen, ikke minst!) så er det jo ingen som dør av det. Anonymkode: 92732...c55 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå