Gå til innhold

Hvilken funksjon MÅ jeg ha på nytt kjøkken?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er mest fornøgd med bossbøtta. Den står i skapet under vasken. Åpner skap og dreg fram bøtta med foten. Kan då kaste ting utan søl. 

Kvitevarene hadde eg ikkje kjøpt på ika. Der er eg serdeles missfornøgd.

Anonymkode: 69dd8...f4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 29.1.2025 den 18.29):

IKKE ha stikkontakt som kommer opp av benken. Det samler mye fett/støv fra mel etc. 

Anonymkode: a12d8...df7

Ekspander  

vi har de oppunder overskapet, de er nesten helt skjult som en følge og samler ikke støv men de er lett tilgjengelig. 
En annen ting vi har som jeg elsker er det skapet som har kjøkkenmaskinen på en hylle som kommer ut og opp som gjør at maskinen ikke må løftes ut eller flyttes på. og så har vi en sånn "smulelist" som er tilkoblet sentralstøvsugeren under der brødfjøla er og benkeplaten vi bruker til å kutte grønnsaker osv der det oftest blir "smuler" på gulvet.. Ikke alle som syns det er supert men jeg elsker den.. 

Anonymkode: e31c1...914

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har ikke IKEA, men det beste på kjøkkenet mitt, er store skuffer, mye benkeplass og stort kjølehjørne. Skjønner ikke hvordan folk klarer seg med et kjøleskap 🙂

Du bør også tenke godt over plassering av vask, komfyr, oppvaskmaskin og søppelbøtte. Må være en god arbeidssone.

Anonymkode: 49953...39f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  -jk- skrev (På 29.1.2025 den 19.25):

Det er greit, men på en øy blir det vanskelig å unngå kontakt som kommer opp av benken synes jeg. Da må man jo evt. ha en diger fast kladd oppå øya, og det er ikke spesielt pent. 

Ekspander  

Ser den, mente mest på den vanlige benken, ikke kjøkkenøy.

Anonymkode: 57f67...448

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Stillegående hvitevarer

Takhøye skap

Plass til kjøkkenmaskiner

Nok stikk-kontakter

Plass til oppbevaring av vaskemidler og utstyr 

Plassering av kjøleskap, benk der du lager mat, og kjøkkenvask 

Anonymkode: 76251...6e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

2 vasker, kan være 1 stor og en lite. Så irriterende å ikkje få slått ut, skylt av når en vasker opp.

Anonymkode: 69dd8...f4d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 30.1.2025 den 0.08):

Uttrekksmuligheten bruker jeg nesten aldri - synes det er mye bedre med en høy kran (som er høy nok til at man får både svære bakeboller og vaskebøtter under), det føles mer hygienisk også. 

Anonymkode: d3a46...63c

Ekspander  

Av alle krantyper jeg har vært borti (har flyttet masse 😄) er denne den mest praktiske. Løs til å spyle når jeg trenger det, fast ellers, uten å måtte trekkke slangen ut og inn. Sammen med en stor vask som har plass til stekeplater ol. 👌

IMG_3583.thumb.jpeg.579cfd84439211afcc7c48306d3b57d0.jpeg

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere skuffer. 
Kjøpte IKEA kjøkken for 2 år siden og har en liten leilighet. For å få mer plass har jeg 3 skuffer i en skuff. Genialt. 
og i 3 andre skuffer har her 2 i dem. 
Viktig å utnytte plassen man har. ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 28.1.2025 den 20.18):

Det som irriterer meg er disse innvendige skuffene. Tenkte ikke på hvor upraktisk det var da hun tegnet kjøkkenet, men syns det er plagsomt.

Er ikke fornøyd med platetoppen, da det går på lykke og fromme om jeg får den på og om jeg får justert varmen på platene. Oppvaskmaskina vasker ikke rent (åh, har du kjøpt den drittmaskina, var kommentaren hos kjøkkenavdelingen på Ikea). Så jeg ville nok ha kjøpt hvitevarene fra ekstern leverandør.

Screenshot_20250128_211419_Samsung Internet.jpg

Anonymkode: 29a27...765

Ekspander  

Kunne ikke vært mer enig med deg, ikke kjøp hvitevarer fra Ikea, Ts.

Jeg har kjøkkenvifte fra Ikea og jeg forbanner den!

Anonymkode: 4fa61...554

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er veldig fornøyd med stor vask, uttrekkbar kran og størst mulig benkeplate i Kompositt. 
Små 20cm skap alle steder vi hadde litt ekstra plass. Ikea tegnet inn dette som dødplass med foringer, men vi ordnet så vi fikk inn 3 av disse skapene likevel. Gull verdt til såpe, termoser, krydder osv. 

I motsetning til mange andre så elsker jeg de skjulte skuffene!! Vi har mange av dem. Har også en sånn som bestikk skuff, og tenker aldri over at jeg må åpne to skuffer. Det går på automatikk.
Full utnyttelse av plassen, men et rent og fint utseende med kun to synlige fronter i høyden rundt hele kjøkkenet. 

Det jeg angrer på, er at vi ikke hevet skapene bitte litt litt høyere. For vår del mangler vi 1/2 cm på at robotstøvsugeren kommer seg inn under overhenget ved sokkelen. Og derfor samler det seg masse smuler og dritt der som vi må passe på å støvsuge manuelt, mens resten av gulvet er holdes rent av roboten. 

Anonymkode: 4991c...1db

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 30.1.2025 den 6.52):

Av alle krantyper jeg har vært borti (har flyttet masse 😄) er denne den mest praktiske. Løs til å spyle når jeg trenger det, fast ellers, uten å måtte trekkke slangen ut og inn. Sammen med en stor vask som har plass til stekeplater ol. 👌

Ekspander  

Hadde fått helt noia av den der, er jo helt umulig å få den 100 % ren med alle de krinkelkrokene.

Anonymkode: d3a46...63c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 28.1.2025 den 20.33):

Et sånt: https://www.ikea.com/no/no/p/metod-hoyskap-med-uttrekkspiskammers-hvit-vallstena-hvit-s69507394/

Ellers: god plass til avfallshåndtering, steinbenkeplate, ekstra fryser under benken, kaffemaskin i sjalusiskap i hjørnet, dampovn, vask som ikke ripes så fort, Quooker, og stillegående hvitevarer (ekstremt viktig).

Anonymkode: 90501...145

Ekspander  

Skriver under på dette skapet... Har slikt skap bare fra Elkjøp og det er en av favorittene mine. Vell verdt pengene, lett og holde orden og system i hva man har. 

Anonymkode: b9acb...18c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke kjøp hvitevarene på IKEA. Jeg har stekeovn, vifte, platetopp og oppvaskmaskin og alle er markant dårligere. Oppvaskmaskinen er som Gullhår fra Gullhår og de tre bjørnene. Om ikke alt er perfekt vasker den ikke. (Feil oppvaskmiddel, feil plassering av gjenstander.) bestikkkurven ble ødelagt etter kort tid. Viften bråker virker sånn passe. Platetoppen er ustabil og stekeovnen bruker evigheter på å nå ønsket temperatur. 

Anonymkode: a0f99...1c0

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 30.1.2025 den 6.52):

Ekspander  

Har også slik og elsker min, bare at den jeg har er fra Tapwell.

Anonymkode: 4fa61...554

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.1.2025 den 17.36):

høyskap med denne - https://www.ikea.com/no/no/p/utrusta-uttrekkbart-spiskammers-50515346/ 
Det skapet og Quooker er mine favoritt tinger på mitt kjøkken. 

image.png.88ffdb9bb681781afa074f210a7f4683.png

Anonymkode: 31534...89d

Ekspander  

Samma elsker dette skapet. Hadde bare skuffer til tørrvarer, i mitt gamle kjøkken. Det ble rotete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

To oppvaskmaskiner, 80cm vask og skuffer under vasken, store skuffer, masse benkplass, kjøkkenøy med sitteplasser til hele familien. 

Anonymkode: 1a9fa...584

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oppvaskmaskin, ovn med koketopp, kjøleskap, vask og skap til kopper og kar. Evt et bord man kan spise ved også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skap helt opp. 

Kjøkken adskilt fra stua! Et must for meg. 

Eget kjøkkenbord om du har plass til det. Vi har i tillegg til eget spisestuebord. Praktisk og koselig med en plass å være på kjøkkenet. I tillegg trenger vi ikke å sitte midt oppi kjøkkenrot når vi har gjester. 

Gulvbelegg som ikke er flis. 

Kjøkkenbenk som ikke er stein (for hardt) eller tre (med mindre du er svært påpasselig/liker å følge opp med lakkering og styr). 

Anonymkode: 0ab3b...ed9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sokkelskuffer, skap helt opp til taket. Skille på kokeplate (gass ♥️) og stekeovn i brysthøyde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 28.1.2025 den 20.00):

Underlimt vask!

Anonymkode: 14f34...0bd

Ekspander  

Underlimt vask et meget upraktisk mtp at gris samler seg der benkeplata er og forringer holdbarheten på vask/kjøkkenbenk. Uhygenisk

Anonymkode: b429f...02f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...