Gå til innhold

Tror han prøver å få meg til å få dårlig samvittighet

Hellebusen

Anbefalte innlegg

Hei.

I fjor(2024) i mai så sykmeldte jeg meg fra jobb i 2 uker pga stress/utbrenthet. Før dette så jobbet jeg bare kveldsvakter(4-5timer alene). Jeg fikk da spørsmål om jeg ville gå over til tidligvakter(2 timer alene) og mellomvakter(alltid med noen) noe jeg takket ja til og dette har hjulpet veldig på både stress og andre ting jeg sleit med.

Sjefen har da tatt over disse kveldsvaktene som jeg hadde, men nå driver han og sier at det stresser han og det er uvant og ha disse vaktene, og prøver å få meg over på kveldsvaktene igjen noe jeg takket nei til med mindre vi kunne være 2 stykk på jobb hele veien. Som skrevet så er det mer trykk på kveld grunnet posten kommer sent med pakker og folk vil gjerne hente iløpet av kvelden. 

Har jobbet der i snart 5 år, og siden jeg startet hadde jeg disse kveldsvaktene 3 dager i uken (har også helgevakter, men da er vi 2).

Dette er da i dagligvarebutikk, en liten butikk og lite folk generelt..

Vet ikke helt hva jeg vil ha hjelp med eller om jeg trenger tips, men jeg vil ikke tilbake til kveldsvaktene grunnet er redd for å bli utbrent igjen og stresset og å gå opp vekten jeg har klart å få av meg siden mai 2024.

Noe jeg kan gjør eller si kanskje?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Når du har en slik jobb må jo alle ta noen kveldsvakter for at ting skal gå opp.

Noen kan ikke reservere seg for disse vaktene, for da må jo de andre ansatte ta flere kveldsvakter og det blir urettferdig. Klarer du ikke dra din del av lasset så må du finne deg en annen jobb.

Anonymkode: 9b0eb...b1b

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva sier arbeidskontrakten din? 

At du er redd for hva som kan skje (igjen) har ikke så veldig stor betydning. Du signerte en arbeidsavtale i sin tid og din overordnede har funnet en midlertidig løsning for deg hvis du ikke skrev ny arbeidsavtale etter at du var syk i hele 14 dager! 

Kort fortalt, det er arbeidsavtalen som er gjeldene - står det at du skal jobbe kveld, men sjefen ønsker at du skal begynne å jobbe kveld så må du finne deg en annen jobb. 

Anonymkode: 91ba4...7b7

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tilrettelegging er midlertidig for å komme over kneika, du skal selvsagt ta ansvar for helheten nå som du er friskere. Du har søkt en jobb som inkluderer kveldsvakter. Tror du at du blir syk av det, må du søke annen jobb. 

Anonymkode: 68b2a...b1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Hellebusen skrev (8 minutter siden):

Noe jeg kan gjør eller si kanskje?? 

Jeg ville begynt å se meg om etter en ny jobb med kun dagvakter. Det høres ut som at det ikke er lenge til du skal tilbake til din opprinnelige vaktplan.

Anonymkode: 7961c...727

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...