AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 21:33 #21 Del Skrevet tirsdag kl 21:33 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Man går i grunnskolen og er sosialisert med mange, av begge kjønn. Deltar videre i utdanning og arbeidsliv. Møter mange. Det er leit om man ikke har fått venner i løpet av denne tiden. Ikke har pleiet vennskap. For det tror jeg er nøkkelen: Venner. Det er der ulempen min er. Jeg har tatt så mange feile valg i studieretningen at jeg falt rett og slett ut. Jeg har blitt kjent med nye mennesker, men det er via vorspiel eller på byen. Men nå, er ikke det så mange igjen. Kanskje en håndfull ''core'' venner. Resten er bekjente som jeg treffer en sjeldent gang..... Og de som jeg er med er egentlig i samme situasjon som meg. Bare at de er nesten aseksuelle at de ikke trenger damer i livet lol. Anonymkode: 766a0...8ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 21:50 #22 Del Skrevet tirsdag kl 21:50 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det er der ulempen min er. Jeg har tatt så mange feile valg i studieretningen at jeg falt rett og slett ut. Jeg har blitt kjent med nye mennesker, men det er via vorspiel eller på byen. Men nå, er ikke det så mange igjen. Kanskje en håndfull ''core'' venner. Resten er bekjente som jeg treffer en sjeldent gang..... Og de som jeg er med er egentlig i samme situasjon som meg. Bare at de er nesten aseksuelle at de ikke trenger damer i livet lol. Anonymkode: 766a0...8ad Så hold kontakt med de som er i samme situasjon, selv han tregeste😀Finn på noe! Jeg heier på deg!🥰 Anonymkode: b9122...d1e 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 22:41 #23 Del Skrevet tirsdag kl 22:41 Bedre å være singel, kan jo gjøre hva du vil og møte masse nye like mennesker. Å være i forhold og A4 liv er sykt kjedelig Anonymkode: 8a6e1...ec1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 22:52 #24 Del Skrevet tirsdag kl 22:52 Trenger ikke kjæreste for å bli mindre ensom. Da trenger du venner eller familie. Anonymkode: a8ce3...c3e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 23:07 #25 Del Skrevet tirsdag kl 23:07 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Trenger ikke kjæreste for å bli mindre ensom. Da trenger du venner eller familie. Anonymkode: a8ce3...c3e Det er ikke det samme. Spesielt når alle i familien din er gift. Anonymkode: 766a0...8ad 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charlene87 Skrevet tirsdag kl 23:47 #26 Del Skrevet tirsdag kl 23:47 Har du prøvd å snakke med en terapeut? Det måtte jeg gjøre 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 23:50 #27 Del Skrevet tirsdag kl 23:50 Vi snakker om hvor viktig det er at menn viser følelser. Men når de gjør det så får de beskjed om at de "sutrer". Hvordan vil slike tilbakemeldinger hjelpe menn til å dele mer av hva de føler? Anonymkode: b705d...2f6 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blått Skrevet onsdag kl 06:48 #28 Del Skrevet onsdag kl 06:48 (endret) AnonymBruker skrev (6 timer siden): Vi snakker om hvor viktig det er at menn viser følelser. Men når de gjør det så får de beskjed om at de "sutrer". Hvordan vil slike tilbakemeldinger hjelpe menn til å dele mer av hva de føler? Anonymkode: b705d...2f6 Det spørs jo hvem man deler følelsene sine til. Jeg har fått beskjed om, av min mor, at jeg sutrer, klager og at alt som jeg sier og gjør reflekterer på henne som mor. Det er ikke noe hyggelig å leve, men man er nødt til å finne noen som vil en godt. Det finnes mennesker der ute som er god værs mennesker som blir når alt er bra, det finnes dårlige mennesker som vil en vondt også finnes det mennesker som verdsetter deg, setter pris på deg og er glad i deg. Generelt sett, fra en som er kvinne og deprimert, så er det veldig få mennesker, både menn og kvinner, som orker å forholde seg til en som er deprimert. Det er slitsomt, tungt og vanskelig å ha en relasjon til en som er kraftig deprimert, som sliter med ensomhet. Jeg ser jo det selv.. Jeg er selvsentrert, slitsom, gråter mye, har mange stygge følelser, har hyperventilert på jevn basis, har hatt folk som har snakket til meg og jeg har bjeffet til dem fordi jeg er så vant til å bli bjeffet til at jeg går rett i angrep. Og når det kommer til dette med en relasjon så er det mange, mange som finner positiv energi tiltrekkende i datingverden. Det er sexy med god energi for det er noe som gjør deg glad. Man ser det mange steder at folk trekkes mot disse menneskene. En ting er å dele noe nært med en du er glad i, som du har en relasjon til, men du må vite at du har denne personen, at det er tillit, respekt og omsorg mellom dere. Jeg skal innrømme selv at jeg syns det er vanskelig med menn som jeg ikke kjenner, som deler vilt i datingen om ekser, depresjon og sånn. Jeg kjenner dem ikke og datingen er jo for å bli kjent med hverandre. Jeg har ofte tenkt at disse er ensomme, men jeg kan ikke ta ansvar for dem. De må ta ansvar for seg selv, finne sine nære og gode. Endret onsdag kl 06:53 av Blått Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 08:13 #29 Del Skrevet onsdag kl 08:13 Charlene87 skrev (8 timer siden): Har du prøvd å snakke med en terapeut? Det måtte jeg gjøre Kan psykologer og terapeut hjelpe mot ensomme tanker å være singel? Tviler på at de ikke har en singeltreff eller blind dating på gang? lol Anonymkode: 766a0...8ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 08:38 #30 Del Skrevet onsdag kl 08:38 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Kan psykologer og terapeut hjelpe mot ensomme tanker å være singel? Tviler på at de ikke har en singeltreff eller blind dating på gang? lol Anonymkode: 766a0...8ad Selvsagt kan de det, de kan også gi deg verktøy så man faktisk gjør noe med tilværelsen. Anonymkode: 9ca0b...fa3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dmhead82 Skrevet onsdag kl 08:43 #31 Del Skrevet onsdag kl 08:43 En anonym bruker skrev noe jeg synes er veldig viktig. De som klarer å finne seg kjæreste ikke bare en gang er de som kommer seg best ut av utdanningen sin. Både med å fullføre det og det sosiale aspektet. Da er sjansen for å finne kjærligheten i skoletiden 80-90%. Mens de som har strevet med skolegangen sin, er de som stort sett blir single og har utfordringen med det. Ikke alle, men jeg vil si en stor andel. Desverre. Du kan si at jeg er en av de som har hatt en vanskelig fortid på barneskolen og ungdomskolen. Mobbet og utfrysning var en del av hverdagen min. På vgs så stoppet mobbingen, men jeg ble så traumatisert fra det at jeg ble på en måte en outcast. Klarte aldri å blende meg inn med det sosiale. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 08:56 #32 Del Skrevet onsdag kl 08:56 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Vet jeg kommer til å få slengbemerkninger om å slutte å sutre og kom deg ut. Meld deg inn i dit og datten. JA, jeg vet alt om hva jeg må gjøre for å ha kanskje en sjanse for å få oppleve kjærligheten. Men det gjør vondt å bare gå på butikken og se glade par. Misunneligheten slår til og det knyter seg inni meg at jeg feller tårer når jeg går alene hjem. Såvidt jeg kan huske, så har dette vært i nesten alle mitt voksenliv. Det jeg ber om å se fra min og mange andre menn sin sider av saken. Det er ikke så lett som mange av dere tror det er å bare gjøre sånn og så kommer resultatet. Er ikke så sikkert en del som slenger dritt om oss ensomme hadde taklet en sånn situasjon vi er i. Anonymkode: 766a0...8ad Jeg ga deg et hjerte for innlegget, har stor medfølelse for din situasjon. Så er det noe med at å være over tid i en vanskelig situasjon fort fører til tiltaksløshet, lettere depresjon og at man ikke klarer å ta tak i ting. Situasjonen blir så vanskelig at man ikke greier å gå i gang med tiltak. Kjenner du deg igjen i dette, så bør du ta kontakt med din fastlege, si at du lenge har følt det slik. En psykolog som arbeider med lettere depresjoner er nok første tanken fra fastlegen. En henvisning i den retningen. For det er bare en løsning på dette, og det er å ta tak i livet ditt. AnonymBruker skrev (11 timer siden): Tips: Sutring er det minst sexy vi damer vet om. Du er faktisk ansvarlig for ditt eget liv og for å være den beste utgaven av den du er. Anonymkode: 96ffa...0cc Likevel sitter det akkurat nå haugevis av damer rundt om i diverse arbeidsplasser som sutrer hele dagen. Det er som om slike som deg mener at sutring er en god kvinnelig egenskap, men helt forferdelig om det gjelder menn. Anonymkode: 218e7...22e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charlene87 Skrevet onsdag kl 12:07 #33 Del Skrevet onsdag kl 12:07 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Kan psykologer og terapeut hjelpe mot ensomme tanker å være singel? Tviler på at de ikke har en singeltreff eller blind dating på gang? lol Anonymkode: 766a0...8ad Ja, det hjelper! for det er ikke normalt å gråte hver gang man ser et par som holder hender. Jeg måtte endre tankegangen rett og slett! Jeg lærte å elske meg selv , hva slags verktøy jeg må bruke, lære å bli lykkelig på egen hånd, for å sette lykken din på andre sine hender er helt helt feil! lærte også hvordan man skal luke ut dårlig menn, så det var gull verdt. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 19:53 #34 Del Skrevet onsdag kl 19:53 AnonymBruker skrev (På 28.1.2025 den 19.19): Vet jeg kommer til å få slengbemerkninger om å slutte å sutre og kom deg ut. Meld deg inn i dit og datten. JA, jeg vet alt om hva jeg må gjøre for å ha kanskje en sjanse for å få oppleve kjærligheten. Men det gjør vondt å bare gå på butikken og se glade par. Misunneligheten slår til og det knyter seg inni meg at jeg feller tårer når jeg går alene hjem. Såvidt jeg kan huske, så har dette vært i nesten alle mitt voksenliv. Det jeg ber om å se fra min og mange andre menn sin sider av saken. Det er ikke så lett som mange av dere tror det er å bare gjøre sånn og så kommer resultatet. Er ikke så sikkert en del som slenger dritt om oss ensomme hadde taklet en sånn situasjon vi er i. Anonymkode: 766a0...8ad Jeg forstår deg godt. Er i en lignende situasjon. Prøver å date, men kommer liksom ingen vei. Kjenner meg så igjen i den følelsen av å bli misunnelig av å se andre par og familier. Da kommer tårene hos meg også. Jeg vil så gjerne ha noen å dele hverdagen og livet med, men det virker ikke som det er ment for meg. Kvinne38 Anonymkode: 5bde3...b89 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #35 Del Skrevet 8 timer siden Er ikke lett å være singel etter sosiale medier kom. Føler det blir bare vanskeligere og vanskeligere. Anonymkode: 766a0...8ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 8 timer siden #36 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er ikke lett å være singel etter sosiale medier kom. Føler det blir bare vanskeligere og vanskeligere. Anonymkode: 766a0...8ad Du velger jo selv hvor aktiv du ønsker å være. Mange er på sosiale medier for syns skyld virker det som. Jeg er ikke aktiv der så jeg har hverken fb eller instagram. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #37 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (På 29.1.2025 den 9.13): Kan psykologer og terapeut hjelpe mot ensomme tanker å være singel? Tviler på at de ikke har en singeltreff eller blind dating på gang? lol Anonymkode: 766a0...8ad De kan hjelpe en å endre fokus slik at det blir lettere å oppnå sine mål. Hvis man bare går og sammenlikner seg med andre, ikke kan være sammen med venner og familie fordi alle er gifte, går og gråter på vei hjem fra butikken så er man jo inne i et usunt og lite konstruktivt mønster. Anonymkode: 1de1a...bd0 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå