AnonymBruker Skrevet 28. januar #1 Del Skrevet 28. januar Hei! Jeg er en dame i starten av 30 årene, som ønsker veldig gjerne å reise til New York. Har dessverre ingen å reise med, så har bestemt meg for å dra alene. Vil dere si at det er trygt, og er det nok å gjøre der for en alene person? Jeg er redd for at det skal bli for ensomt og «rart» å være alene i New York, spesielt på restauranter osv Anonymkode: aaff8...d00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar #2 Del Skrevet 28. januar AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hei! Jeg er en dame i starten av 30 årene, som ønsker veldig gjerne å reise til New York. Har dessverre ingen å reise med, så har bestemt meg for å dra alene. Vil dere si at det er trygt, og er det nok å gjøre der for en alene person? Jeg er redd for at det skal bli for ensomt og «rart» å være alene i New York, spesielt på restauranter osv Anonymkode: aaff8...d00 Ja det er «trygt nok». Sjansen for at det skal forekomme deg noe er minimal. Selv elsker jeg å reise alene. Men jeg er mann og forstår at det nok kan være annerledes for kvinner. Anonymkode: 6d884...2fa 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar #3 Del Skrevet 28. januar Å reise alene er det aller, aller beste! Jeg elsker det! Ja, bare reis! Det er trygt, men du må selvfølgelig ta gode valg. Vit hvilke steder du bør holde deg unna, og vær på hotellet og i seng innen midnatt Anonymkode: 9d350...9b6 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar #4 Del Skrevet 28. januar Jeg har bodd der (internship) i tre måneder. Tidlige morgener og sene kvelder hjem til hybelen. Null problem. Jeg har vært på jobbreiser til ca 20+land alene. Det går helt fint å gå ut og spise alene. Eller ta en sightseeing tur alene. Sett deg inn i områder, gater, tenk over hvordan du fremstår (veske/smykker), så går det helt fint. Anonymkode: bdbb4...7fe 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar #5 Del Skrevet 28. januar Ja. Det er trygt nok for å reise alene. Har vært der alene flere ganger fra jeg var 18 og frem til nå, er i 30-årene selv. Men ikke vær overmodig: du trenger ikke å gå i trange mørke gater alene på natten. Akkurat som i Paris og i Oslo. Spør på hotellet eller utleier av Airbnb hvilken netto-stasjon du burde bruke. Bruk Uber om du er usikker. Ha det gøy! Anonymkode: 601f4...4f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar #6 Del Skrevet 28. januar Tusen takk for gode svar - så betryggende å høre. Vil dere si det er veldig stressende å reise inn til USA? Jeg har aldri vært der før. Tenker litt på flyplass, er det kaotisk? Ser for meg et stort flyplass med mye kontroll og mye som skjer på engang. Jeg er veldig glad i mat, og vil prøve ut Michelin restauranter. Personlig drar jeg aldri ut her i Oslo - er mye på jobb. Så når jeg først reiser, vil jeg gjerne dra på slike restauranter. Jeg er redd det kan kanskje bli litt for «tydelig», spesielt på en slik type restaurant. ellers andre anbefalinger? Anonymkode: aaff8...d00 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar #7 Del Skrevet 28. januar Det er veldig trygt. Men "nok å gjøre", lurer du virkelig på det? Du kunne bodd der et år minst, og funnet noe nytt hver dag. Bare de største severdighetene tar en del dager, og museer, butikker, teater osv er nok til å holde en gående veldig lenge. Anonymkode: 800ac...afc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar #8 Del Skrevet 29. januar AnonymBruker skrev (På 28.1.2025 den 19.03): Vil dere si det er veldig stressende å reise inn til USA? Jeg har aldri vært der før. Tenker litt på flyplass, er det kaotisk? Ser for meg et stort flyplass med mye kontroll og mye som skjer på engang. Anonymkode: aaff8...d00 Jeg syntes overhode ikke det er stressende. Siste 4-5 gangene jeg har vært på flyplasser i USA, så har alt gått relativt raskt og smertefritt. Kanskje med unntak av nå i November da jeg ble plukket ut for utvidet sikkerhetssjekk. Ren rutine og gikk også raskt. Men det er jo ikke unikt for USA da😊. Er det ting du lurer på underveis på flyplassen, så ikke vært redd for å spørre. Opplever amerikanere generelt som veldig hyggelige og ikke minst serviceinnstilte. Personal på flyplassen hjelper deg nok mer en gjerne om det er noe. En annen gang for en del år siden tok det også litt tid på en flyplass. Det var fordi jeg ikke hadde returbillett, mye kontanter og ikke en adresse å vise til for hvor jeg skulle bo. Ringte bare vennen min jeg skulle bo hos, så ordnet det seg raskt. Anonymkode: 6d884...2fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå