Gå til innhold

Jeg stjal en bursdagsinvitasjon

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Legg den stille og rolig tilbake imorgen. Foreldrene til dette barnet kan jo hende at vil delta i bursdagen for å passe på? Eventuelt, så kan du spørre foreldrene til bursdagsbarnet om det går greit om du blir med. Si du kan hjelpe til med å holde kontroll på barna.

Anonymkode: d47c8...0df

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg skal love deg at alle og enhver inkluderer dette barnet i tykt og tynt. Det er bare at det ikke nytter. Ikke for barnet som har utfordringer og ikke for resten av barna. Barnet må få plass på en spesialbarnehage, for alles del.

Anonymkode: c70ec...62a

Og da skal du avinvitere dette barnet fra et selskap noen andre har invitert til?

Uansett drøyt å gi opp et barn som bare er 4 år.

Anonymkode: e188f...8c6

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Dere, TS startet denne tråden fordi hun angrer og ønsker råd for å rette opp feilen, så trenger vel ikke alle på KG å skrive en kommentar for å fordømme henne.
Vi er nok alle enige om at det var feil å ta den, men vi kan roe ned på de fordømmende kommentarene.

Anonymkode: 97682...0f4

Her på «de høye hesters forum» blir nok det vanskelig. Husk, disse rytterne har aldri noen sinne gjort noe som helst som kan være på den gale siden av den strenge moralgrensen.

Anonymkode: 99d2a...7b6

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Er det mulig??

Du burde virkelig skamme deg. 
Tenk om noen hadde gjort det mot ditt barn. 
Har ikke ord. 

Anonymkode: 2326a...140

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner deg godt

Anonymkode: 6aeb9...8a2

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Her på «de høye hesters forum» blir nok det vanskelig. Husk, disse rytterne har aldri noen sinne gjort noe som helst som kan være på den gale siden av den strenge moralgrensen.

Anonymkode: 99d2a...7b6

Liker ikke tanta mi jeg. Har personlig diagnosert henne som psykopat. Jeg skal gå å stjele invitasjonen hun har fått til bryllupet til søskenbarnet mitt. Skal ikke si det er meg. Bare la søskenbarnet mitt få masse kjeft for at hun har ekskludert tante. HAHA! 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Eller legg det i feil hylle. 

Anonymkode: 21668...961

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner deg godt og tipper alle de andre foreldrene blir glade om dette barnet ikke kommer, så på den måten har du tatt en for laget🤣

Anonymkode: 0901b...1ea

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ta den med i barnehagen og bare legg den et steds ca der du fant den. Ikke si noe. 

Anonymkode: ed143...ee0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg skjønner deg godt og tipper alle de andre foreldrene blir glade om dette barnet ikke kommer, så på den måten har du tatt en for laget🤣

Utenom foreldrene som har invitert i selskap, da det er de som kommer til å få kjeft for å ekskludere en 4 åring med spesielle behov. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du får masse hat her. Og jeg kan jo forstå det, men jeg forstår deg så innmari godt. Vi er så glad i barna våres, og å se på at de er redd hver dag fordi de utsettes for vold, uavhengig av hvor gammel den som utøver volden er, det er hjerteskjærende. Du hadde et svakt øyeblikk, og du gjøre noe så mange ikke er modne nok til å gjøre, innse når følelsene lander i deg, at det ikke var en OK ting å gjøre. 

Hvis du har mulighet bytt barnehage, beskytt barnet ditt på en bedre måte. Send klage til Statsforvalteren og barnehagen. At barn med utfordringer ender med å terrorisere andre barn i årevis er ikke OK. Jo, de har det vanskelig, men da er det søren meg bedre å sette inn tiltak, og at de får en en-til-en-person på seg, enn at uskyldige barn skades for livet av å være utrygg daglig på "jobben sin". 

Anonymkode: 09e12...c85

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det var ironi , ikke sant ? 
Når noen støtter en ide om å stjele en bursdagsinvitasjon som mottiltak/hevn for en vrien situasjon mellom to barn i barnehagen så har en ikke skjønt mye 

Anonymkode: 1e285...4ab

Tror ikke du helt forstår betyningen av begrepet ironi.

Å stjele klær har da ikke mye for seg i forhold til at dette barnet er stygg mot barnet til ts. Men å fjerne bursdagsinvitasjonen har jo en hensikt. Den ungen dukker da antakelig ikke opp, og ts sitt barn får det bra. 

Hva med dette skjønner du ikke?

Anonymkode: 924bd...ca1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

I dag hadde jeg et ufattelig svakt øyeblikk. Det er en i barnehagen som har bursdag og har levert ut invitasjoner. Ene barnet på avdelingen har ekstremt mye utfordringer, og det har gått hardt utover mitt barn. Jeg var alene i garderoben ved henting og da stjal jeg invitasjonen til dette barnet med utfordringer 😭

Nå sitter jeg selvfølgelig og angrer, og lurer på hvordan jeg skal få lurt invitasjonen med tilbake i barnehagen uten å bli oppdaget.

Anonymkode: 9e8f2...be4

Står det navn på den ville jeg faktisk ringt foreldrene og sagt du har tatt den med med et uhell. 

Det du gjorde var veldig galt, men du kan bruke det til noe fornuftig og en unnskyldning til å få kontakt med disse foreldrene.

Anonymkode: 6e429...3bd

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er det diagnose i bildet eller en feilslått oppdragelse ? 

Anonymkode: 1e285...4ab

Tror man stort sett kan gå ut fra at barnet har noen utfordringer når sånne dynamikker opostår. Det er grenser for hvor dårlig man kan klare å "oppdra" en normalfungerende fireåring. De fleste barn vil lære seg å rette seg etter sosiale koder, og feks lære seg at det ikke er greit/lurt å slå, nesten helt av seg selv, uten å trenge streng oppdragelse for å skjønne det. Men selvsagt tenker foreldrene som oftest da at de har lykkes med sin oppdragelse, mens de med fireåringer som slår har mislykkes. Andre foreldres dømmende blikk er noe av det verste ved å ha barn med utfordringer.

Selv om jeg kan skjønne deg var du var utrolig kjip her, mot barnet og mot de foreldrene som kommer til å få skylden for ikke å ha invitert det "vanskelige" barnet. 

Anonymkode: a63ca...4c1

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Står det navn på den ville jeg faktisk ringt foreldrene og sagt du har tatt den med med et uhell. 

Det du gjorde var veldig galt, men du kan bruke det til noe fornuftig og en unnskyldning til å få kontakt med disse foreldrene.

Det kan hun jo gjøre etter bursdagen. 

Annonse
Skrevet

Barnet har utfordringer. Ditt barn har en mor med utfordringer. Alle har noe å stri med.

• Liker 1
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Utenom foreldrene som har invitert i selskap, da det er de som kommer til å få kjeft for å ekskludere en 4 åring med spesielle behov. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣

De må jo bare si sannheten, den må ha blitt borte på mystisk vis.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det kan hun jo gjøre etter bursdagen. 

Vent med til etter bursdagen🤣 Januar er en så travel måned uansett.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det står navn på kortet så legger du det tilbake i hyllen. Hvis noen ser deg legge det tilbake, så sier du bare at dere ved en feil har fått med to hjem. 

Er det IKKE navn på kortet, så gir du det til en ansatt og sier at dere har fått to kort med hjem, så kanskje noen ikke har fått. 

Jeg har ikke orket å lese alt, du er en ussel person. Samtidig forstår jeg deg litt. Vi har et barn med medisinske behov (fysiske), som blir nedprioritert pga drittunger som er ressurskrevende. Men jeg hadde likevel ikke sunket til ditt nivå altså. 

Anonymkode: 38798...9db

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Tror ikke du helt forstår betyningen av begrepet ironi.

Å stjele klær har da ikke mye for seg i forhold til at dette barnet er stygg mot barnet til ts. Men å fjerne bursdagsinvitasjonen har jo en hensikt. Den ungen dukker da antakelig ikke opp, og ts sitt barn får det bra. 

Hva med dette skjønner du ikke?

Anonymkode: 924bd...ca1

Litt petimeter kanskje? Hvis du ikke henger deg opp i den ikke korrekte bruken av ironi ser du hva budskapet i kommentaren er 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...