Gå til innhold

Hvilket navn passer best med Emilie?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Tusen takk for svar! Setter pris på alle innspill. Vil bare presisere at hun KUN vil bruke navnet Emilie, men ha et navn nr to, fordi store bror også har det 😅 

Anonymkode: b6934...1e9

Fordi storebror har det så må hun? Hva er poenget? Det er bare så harry! To navn var poppis for foreldrene våre på 50 og 60- tallet. Ikke nå lenger. 

Emilie er jo et kjempetungt navn med 4 stavelser, du kan aldri sette det foran et annet navn.

Anonymkode: 16750...7f1

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Emilie Johanne

Emilie Katrine

Emilie Margrete 

Emilie Marie

Emilie Marita

Emilie Mathilde/a

Emilie Karoline

Emilie Amanda var også fint, og jeg synes ikke Emilie Sofie, Louise, eller Christin var så dumt heller heller, men litt usikker på uttale på Christin på siste, og jeg hadde skrevet det med K også. Ikke så vanlig med Christin med Ch, men med endelse, særlig med a er det mer vanlig (etter hva jeg har merket meg). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Emilie Christina!! Det er mye greiere enn Christin, da blir det mer tvil om uttalen er med lang eller kort iii på slutten. 
Og Emilie Christina passer fint sammen når mellomnavnet er kun til bruk på papiret og i sammenhenger der man sier hele navnet. 

Anonymkode: 013d7...ab4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min mening er at dobbeltnavnt som slutter på samme bokstav er ganske tunge navn. 
Så av alternativene over syns jeg Emilie Christin var finest.

Anonymkode: 38c37...5b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Likte bestemoren sitt navn sammen med Emilie.

Her er to andre forslag:

Emilie Ailin

Emilie Celin

Anonymkode: 4fec4...ffe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hvis dere vet at dere ikke kommer til å bruke det andre navnet til daglig så synes jeg det var flott å oppkalle etter farmor! Emilie Christin (antar det er med lang i som i franske Christine?) klinger best av de fire navnene dere har valgt, og har en historie. ❤️

Anonymkode: 5479d...940

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis Emilie Christin er oppkalling, så ville jeg gått for det når du sier at navnet ikke skal brukes i det daglige uansett. Eventuelt Christina, er jo fortsatt oppkalling sånn sett!

Vi kalte datteren vår Ingrid, og ga henne et fornavn nr 2 fordi vi regnet med at hun kom til å møte flere i barnehagen og i klassen som het Ingrid, og det da kunne være greit å ha to fornavn istedenfor å måtte bruke etternavnet for å skille. Nå skjedde ikke det før hun kom på ungdomsskolen, men tanken kan jo være grei å ha for dere også, Emilie kan også møte en til i klassen ;)

Anonymkode: b5604...4d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja det er sant, det er fint å kunne ha et ekstra navn i tilfelle det er flere med samme navn ☺️ Og vi synes jo at Christin er et godt valg selv, fordi det er koselig med oppkalling. Ville egentlig høre litt om meninger angående om de andre alternativene kanskje var finere, men høres ut som mange her synes Christin (uttalt med lang i) kan passe fint. Lurer på om Emilie Christine/a blir veldig langt, eller om det kanskje er enda finere enn Christin? Som det ble nevnt i tråden, kanskje blir litt «kort», eller avstumpet 🤔 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Emilie står seg best alene, men om man absolutt må kombinere ville jeg hatt Emile som navn nr to og et kort navn foran

Ida Emilie

Sara Emilie

Ina Emilie

Nora Emilie

Anonymkode: 930c6...288

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det var veldig fine forslag som jeg absolutt kunne vurdert! ☺️ Vi har kalt henne for Mille en stund og det er derfor vi har landet på Emilie. Vi følte etterhvert at Mille ble litt for kallenavn, derfor valgte vi at hun skal hete Emilie på papiret, også kan vi eventuelt heller fortsette å bruke Mille som kallenavn om vi vil. Hun er såpass liten enda at vi håper og tror at det vil gå fint 😅🤞 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ingen, fordi Emilie er et ekstremt oppbrukt navn ingen flere burde få.

Anonymkode: e72e0...f85

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hvorfor vil du ha flere navn? Emilie er mer en nok alene.

Anonymkode: acd73...301

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hei ☺️

Hvilket navn syns dere står best som andre navn til Emilie? (skal ikke brukes i dagligtale): 

Emilie Christin (Christine/a)

Emilie Martine

Emilie Sofie/Sophie

Emilie Louise 

Emilie Christin vil eventuelt være en oppkalling etter farmoren i Sverige, så derfor står dette navnet ganske sterkt, men vi liker alle alternativene veldig godt. Syns derfor det er vanskelig å ta en endelig avgjørelse 😅 

Louise er det eneste som høres ok ut 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gudrun Emilie 

Anonymkode: a9991...53c

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Emilie er så oppbrukt og tungvint navn.. navnet var ferdig med sin karriere for 10-15 år siden alt 

Anonymkode: 7d8c4...2f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Gudrun Emilie 

Anonymkode: a9991...53c

Originalt og kult værtfall! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns Emilie Christin passer best. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Emilie Nicolai er pent og kjønnsnøytralt, så trenger hen ikke å bytte navn. 

Anonymkode: 2d616...834

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...