AnonymBruker Skrevet 28. januar 2025 #1 Skrevet 28. januar 2025 Eller andre kneproblemer. Hvordan har dere det i dagliglivet? Jeg er 40 år, og har degenerativ ruptur i menisken på ene kneet. Trente etter øvelser fra fysio i mange måneder, men det ble ikke bedre. Opererte vekk en liten del for ett siden. Har noe vondt i begge knærne hver dag nå. Ikke ekstremt vondt, mer ubehag, men regner jo med det kommer til å utvikle seg i en retning.. Blir så hemmet. Har lyst å gå turer i fjellet, trene styrke, gjøre yoga. Men jeg får vondt av tunge vekter (sikkert pga feilbelastninger), i yoga kan jeg ikke gjøre childs pose (kan ikke bøye kneet helt) eller stå på knærne, og jeg tør ikke å gå lange turer i fjellet/naturen i tilfelle det gjør det verre. Dette hørtes veldig negativt ut, men føler meg så hemmet. Anonymkode: 7b8e0...8d7
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2025 #2 Skrevet 28. januar 2025 Når jeg skadet kneet så måtte jeg trene i et år etterpå for at det skulle bli bedre. Jeg ville fortsatt med øvelser og gitt det mer tid. Anonymkode: 9498e...f3e
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2025 #3 Skrevet 29. januar 2025 Jeg har også vondt i begge knærne. Men det er pga artose. Nå har det blitt så ille at de verker på natten også. Må nok bare vente til jeg får godkjent kneproteser etterhvert. De er litt tilbakeholdne ift alder. Jeg er i slutten av førti-årene. Anonymkode: d4017...732
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2025 #4 Skrevet 29. januar 2025 Har problemer med det ene kneet etter at jeg veltet mens jeg sto stille og dro på meg flere kompresjonsbrudd i kneskåla, nederst i låret og øverst i begge beina i leggen (ja, det er lov å le). Merker det godt når jeg går i trapper og ulendt underlag, går med barnevogn og når jeg løfter eller bærer tyngre enn 5 kg. Klarer ikke sitte på gulvet lengre enn noen minutter, eller sitte på huk overhodet. Med andre ord ganske upraktisk når man har små barn. 🙈 Bruddene har grodd som de skal og det er ikke noe mer å gjøre i mitt tilfelle, annet enn å bruke stilongs om vinteren (kulde gjør det verre) og å bli mindre klønete. Anonymkode: 85c5a...657
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå