Gå til innhold

Barn som plutselig får seperasjonsangst i barnehage

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Har ei på 19 måneder som går i bhg. Tilvenningen var litt brutal men hun fant roen og gleden i barnehagen etter noen uker. Hun har fint kunne være vekke fra barnehagen i opptil to uker og komme tilbake å ha det kjempe gøy og fint der. 

to uker etter jul begynte et nytt barn i barnehagen og etter det har det vært vanskelig å levere barnet mitt. Hun virker redd i avdelingen. I tillegg har de ommøblert og begynt å dele barna i grupper sammen med den andre avdelingen. De to siste dagene har hun skreket voldsomt ved levering inne i avdelingen. Men når vi kommer til bhg er hun fornøyd og glad og gleder seg til å vaske hender og tøyser og tuller. Hun sier hadet til meg frivillig og går bort til døra til avdelingen hennes, men i det døra åpner og hun ser inn blir hun redd og klamrer seg til meg. 

De to siste dagene har jeg måtte hente tidlig fordi hun bare griner og spør etter meg. 
De ansatte sier hun ikke finner ro i avdelingen med de andre barna og leker kun når hun får være alene med en voksen på eget rom. De får heller ikke til å legge henne lenger og hylskriker når hun ser vogna. 
De ansatte fortalte meg at jeg må på ny tilvenning med henne fordi hun er i en seperasjons angst fase. 

men hun hadde jo ikke seperasjons angst for noen dager siden da svigers passet henne, da smeiget hun meg på kinnet, ga kos og sa hade før hun var opptatt med å leke med onkelen sin. I helgen har vi også vært med noen andre barnefamilier og det var null problem for henne at jeg gikk på do mens hun var med de andre uten meg. Men siden mandag har hun virket svært uttrygg ved levering og henting i bhg. Og har det så kjempe fint bare vi er ute av barnehagen. 

har noen gode råd og innspill her? 
skulle gjerne vært hjemme med henne men det har vi ikke råd til😟 

Anonymkode: e91f3...b99

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ta den tilvenningen som barnehagen mener du skal ha. Bruk god tid på levering og trygg deg selv på at det går fint. For det virker som at du har blitt litt stressa på dette, og det merker barnet ditt. 

Anonymkode: 25871...c1b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Ta den tilvenningen som barnehagen mener du skal ha. Bruk god tid på levering og trygg deg selv på at det går fint. For det virker som at du har blitt litt stressa på dette, og det merker barnet ditt. 

Anonymkode: 25871...c1b

De tenker at jeg skal levere henne raskt kort og enkelt. I dag klamret hun seg så fast til meg mens de prøvde å rive henne av meg. Det er ikke lett å trygge seg på at det går fint når man kan høre henne skrike fra avdelingen ned til parkeringsplassen. 
vi tuller og tøyser på morgenene og leker, vi ler sammen i ganga i bhg og vasker hender og tøyser sammen og i det hun ser døra er det helt kræsj og hun klamrer seg til meg mens de ansatte sier at jeg skal levere kort og enkelt

Anonymkode: e91f3...b99

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...