AnonymBruker Skrevet 28. januar #1 Skrevet 28. januar Hvordan skal jeg si ifra og sette grenser? Stresser meg snart til sykdom pga dette. Jobber dessverre med noen ansatte i barnehagen som hater å være ute på vinteren. Det resulterer i at jeg må ta med barn fra deres avdeling på tur når jeg er på tur med egen avdeling. 2 ganger hver eneste uke. Jeg har 18 barn på min avdeling, om 3 av mine varsler fravær passer naboavdelingen på å sende 3 av sine på tur. Gjerne der foreldre klager på at deres barn bør være mer ute, eller barn de strever mest med ift. grensesetting. Jeg har mange ganger tatt med deres barn, til og med tilbudt meg selv å hjelpe dem ved å ta med noen av deres barn når de har fravær blant faste ansatte. Noe de har relativt ofte. Dette sliter på meg og de ansatte på min avdeling. Vi har til og med sagt at de gjerne må sende med opptil 6 barn men samtidig 1 voksen på tur. Det vil dem ikke. Begge avdelingene har 18 barn 3-6 år. Mange av barna deres har mye fri, og så passer de på å sende enda flere til oss. Dette går ikke på godviljen min eller på samarbeidet. Jeg mener alt må skje med måte. Her synes jeg de utnytter meg/ oss. Hva kan jeg si neste gang, noen forslag? Vil helst ikke bytte barnehage. Trives egentlig ganske greit, blir bare slitsomt på vinteren når enkelte får for seg at utetiden bør reduseres ganske kraftig. De kan jo ikke sitte inne hele vinteren. Foreldrene får alle mulige rare forklaringer og styrer bryr seg ikke (meget konfliktsky). Anonymkode: b1c3f...865 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar #2 Skrevet 28. januar Si at vil dem ikke sende med en voksen på tur, så kan de heller ikke sende med barn. Man kan også si at liker man ikke å gå ut så er ikke barnehage den beste plassen å være. De får heller bytte på å gå ut Anonymkode: de40d...d2c 1 3
AnonymBruker Skrevet 28. januar #3 Skrevet 28. januar Har dere ikke regler på hvor mange barn som maks kan være med en voksen? Dersom dere som barnehage bryter trygg bemanning og du er den voksne som har valgt å gå tur med for mange barn er det du som sitter med ansvar og skyld om noe skulle skje. Såmm rent praktisk så sier du bare «nei». Alternativt «det er uaktuelt om dere ikke sender med en voksen». Altså helt normal grensesetting. Du behøver ikke oppgi noen grunn. Vil de bli sure, forsøke presse deg, mase etc? Ja, påregnelig. Det er også en normal del av grensesetting. Og noe det forventes at du tåler stå i, som fungerende voksen. Anonymkode: 4fcdc...9d3 4 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar #4 Skrevet 28. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har dere ikke regler på hvor mange barn som maks kan være med en voksen? Dersom dere som barnehage bryter trygg bemanning og du er den voksne som har valgt å gå tur med for mange barn er det du som sitter med ansvar og skyld om noe skulle skje. Såmm rent praktisk så sier du bare «nei». Alternativt «det er uaktuelt om dere ikke sender med en voksen». Altså helt normal grensesetting. Du behøver ikke oppgi noen grunn. Vil de bli sure, forsøke presse deg, mase etc? Ja, påregnelig. Det er også en normal del av grensesetting. Og noe det forventes at du tåler stå i, som fungerende voksen. Anonymkode: 4fcdc...9d3 1 voksen pr. 18 barn. Vi er 3 voksne på tur og f.eks. 15 barn om 3 barn melder fravær. Da sender de 3 barn på tur med oss. Anonymkode: b1c3f...865 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar #5 Skrevet 28. januar AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Si at vil dem ikke sende med en voksen på tur, så kan de heller ikke sende med barn. Man kan også si at liker man ikke å gå ut så er ikke barnehage den beste plassen å være. De får heller bytte på å gå ut Anonymkode: de40d...d2c Føler at det er styreren sin jobb å si ifra om at barnehagen ikke er rette stedet om man skal være inne fra slutten av oktober til ut mars. De sliter meg ut.. Jeg trives ute, det gjør avdelingen min også. Men så må vi lappe over for dem. Vondt i benet, glatt osv.. Hele tiden er det noe. Anonymkode: b1c3f...865 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar #6 Skrevet 28. januar Her må jo styrer på banen. Jeg som forelder hadde ikke likt om barns mine ikke var med egen avdeling stort sett. Og at de reiser på tur etc Anonymkode: 4cd6c...264 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar #7 Skrevet 28. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Her må jo styrer på banen. Jeg som forelder hadde ikke likt om barns mine ikke var med egen avdeling stort sett. Og at de reiser på tur etc Anonymkode: 4cd6c...264 Som sagt styrer vil ikke ha bråk med de ansatte på den avdelingen. Er konfliktsky og foreldrene kjøper alle mulige unnskyldninger og synes ikke det er rart at de ikke har vært på en eneste tur på flere uker. Anonymkode: b1c3f...865
AnonymBruker Skrevet 29. januar #8 Skrevet 29. januar AnonymBruker skrev (20 timer siden): 1 voksen pr. 18 barn. Vi er 3 voksne på tur og f.eks. 15 barn om 3 barn melder fravær. Da sender de 3 barn på tur med oss. Anonymkode: b1c3f...865 ???? Kan ikke stemme Anonymkode: 904a2...a06
AnonymBruker Skrevet 29. januar #9 Skrevet 29. januar Jeg hadde ALDRI godtatt at 1 voksen var nok til 18 barn på tur. Anonymkode: 904a2...a06 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå