AnonymBruker Skrevet 28. januar #1 Skrevet 28. januar Jeg fikk ny vaskemaskin installert i går. Og da jeg kjørte et vaskeprogram i går så gikk det fint. I dag derimot så lager den så høye lyder når den sentrifugerer.. kan man få sånn over å ha overfylt maskinen? Min gamle overfylte jeg hele tiden.. uten at det var noe problem 🙈 Jeg ser også at de som satte den på plass har satt på viberasjonsdempende føtter foran, men ikke bak 🤷🏻♀️ for å få på bak så må jeg skru maskinen fra hverandre… Merker dette stresser meg litt.. min forrige lagde knapt lyder.. men denne hører jeg fra der jeg sitter (cirka 2 meter unna) og med lukket baderomsdør... 😅 Anonymkode: 922ae...283
AnonymBruker Skrevet 28. januar #2 Skrevet 28. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Merker dette stresser meg litt.. min forrige lagde knapt lyder.. men denne hører jeg fra der jeg sitter (cirka 2 meter unna) og med lukket baderomsdør... 😅 Anonymkode: 922ae...283 Erikke det ganske normalt? Min er ny og jeg hører den veldig på den avstand selv med lukket dør Anonymkode: 27070...dc3
AnonymBruker Skrevet 28. januar #3 Skrevet 28. januar Sannsynligvis har du for mye vekt i maskinen kontra hva den laget for. Man skal ikke overfylle maskinen. Anonymkode: 6937f...f46 1 3
AnonymBruker Skrevet 28. januar #4 Skrevet 28. januar Har du tatt bort transportskruene? Anonymkode: c1307...d65 11 3
AnonymBruker Skrevet 28. januar #5 Skrevet 28. januar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg fikk ny vaskemaskin installert i går. Og da jeg kjørte et vaskeprogram i går så gikk det fint. I dag derimot så lager den så høye lyder når den sentrifugerer.. kan man få sånn over å ha overfylt maskinen? Min gamle overfylte jeg hele tiden.. uten at det var noe problem 🙈 Jeg ser også at de som satte den på plass har satt på viberasjonsdempende føtter foran, men ikke bak 🤷🏻♀️ for å få på bak så må jeg skru maskinen fra hverandre… Merker dette stresser meg litt.. min forrige lagde knapt lyder.. men denne hører jeg fra der jeg sitter (cirka 2 meter unna) og med lukket baderomsdør... 😅 Anonymkode: 922ae...283 Hvorfor overfyller du maskinen? Tøyet blir jo ikke skikkelig rent heller. Og dårligere skylt. Anonymkode: 352ee...f64 2 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar #6 Skrevet 28. januar Står den i vater? (Vannrett) Anonymkode: 164f4...058 6 2
AnonymBruker Skrevet 28. januar #7 Skrevet 28. januar Hvorfor skal du overfylle maskinen? Hold deg til Max vekta, og kjør heller flere maskiner. Her høres ikke en lyd fra maskinen, så jeg må gå inn og sjekke om jeg i det hele tatt husket å trykke på startknappen. Anonymkode: 4f5ff...2b7 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar #8 Skrevet 28. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har du tatt bort transportskruene? Anonymkode: c1307...d65 Dette. Mannen tok ikke av transportskruene og maskinen tok helt av ved første vask. PS. Jeg visste ikke at han ikke hadde fjernet skruene 😮💨 Anonymkode: 551d3...dcf 3
AnonymBruker Skrevet 28. januar #9 Skrevet 28. januar Det er nok så enkelt som at du fyller den for tung, rett og slett. Min lager også høy og stygg lyd om den blir for full. Det pleier å stå på maskinen i seg selv hvor mye vekt den tåler. Anonymkode: edc96...eab
AnonymBruker Skrevet 28. januar #10 Skrevet 28. januar AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Erikke det ganske normalt? Min er ny og jeg hører den veldig på den avstand selv med lukket dør Anonymkode: 27070...dc3 Er det? Jeg hadde en som ikke lagde et spor av lyd før. 🙈 Glemte at den var på til tider.. Anonymkode: 922ae...283
AnonymBruker Skrevet 28. januar #11 Skrevet 28. januar AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Har du tatt bort transportskruene? Anonymkode: c1307...d65 De øverste to er borte. Jeg har sjekket. 🙈 De to nederste kommer jeg ikke ned til.. men regner med at siden de tok de to øverste så har de sikkert tatt dem på bunnen også? 😅 Anonymkode: 922ae...283
AnonymBruker Skrevet 28. januar #12 Skrevet 28. januar Du må sjekke at den står i vater. Anonymkode: 82d6d...ff4
AnonymBruker Skrevet 28. januar #13 Skrevet 28. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du må sjekke at den står i vater. Anonymkode: 82d6d...ff4 Jeg skal gjøre det! Jeg har ikke sånn vater ting så må ordne det i morgen.. jeg visste ikke at det kunne være noe.. 🙈 Det er nok det eller at jeg overfylt den litt forrige runde. Jeg har ikke hatt vaskemaskin på lenge og bare fylte den opp uten å tenke meg om.. Anonymkode: 922ae...283
AnonymBruker Skrevet 28. januar #14 Skrevet 28. januar Er all isoporen under fjernet. Da jeg kjøpte ny maskin glemte jeg å fjerne alt og maskinen lagde en sinnsyk lyd Anonymkode: cf80f...ef9
spinner Skrevet 28. januar #15 Skrevet 28. januar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg skal gjøre det! Jeg har ikke sånn vater ting så må ordne det i morgen.. jeg visste ikke at det kunne være noe.. 🙈 Det er nok det eller at jeg overfylt den litt forrige runde. Jeg har ikke hatt vaskemaskin på lenge og bare fylte den opp uten å tenke meg om.. Anonymkode: 922ae...283 Ta en vid glassbolle eller dyp tallerken, sett den oppå maskinen og fyll den med vann fra en mugge så ser du om maskinen står skjevt 2 2
Hanne67 Skrevet 28. januar #16 Skrevet 28. januar AnonymBruker skrev (10 minutter siden): De øverste to er borte. Jeg har sjekket. 🙈 De to nederste kommer jeg ikke ned til.. men regner med at siden de tok de to øverste så har de sikkert tatt dem på bunnen også? 😅 Anonymkode: 922ae...283 Ja, siden det gikk bra på første vask så er de fjernet. Om ikke så hadde du merket det med en gang. Viktig at den står i vater, ikke vipper og at vasken fordeler seg jevnt. Tipper at det er noe av dette som gjorde det. 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar #17 Skrevet 28. januar har man ikke fjernet transportskruene så går vel ikke trommel rundt. Og man kan risikere å ødelegge hele greia. Anonymkode: 5cdc2...d12
Jacuzzi Skrevet 28. januar #18 Skrevet 28. januar Har maskinen åpen bunn, dvs ikke et isolasjonslokk under trommelen? Sett den gjerne på en vibrasjonsdemper i så fall. Med min nye vaskemaskin fulgte det med en slags papp-plate til å feste på bunnen. Så ut som søppel, var like før jeg kastet den. Kanskje du har kastet din ved et uhell i stedet for å montere den på maskinen? https://www.clasohlson.com/no/Vibrasjonsdempere/p/30-9687?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=p-no-pmax-clas-ohlson-feed&utm_id=21899911595&gad_source=1&gclid=CjwKCAiAneK8BhAVEiwAoy2HYSQ-6gY05zqXnO7EPdOgV_pWTn5VAoR2gYz97Ct0oHVrKa23f0umwRoCV-YQAvD_BwE
AnonymBruker Skrevet 28. januar #19 Skrevet 28. januar og skal du ikke ha en ristende og bråkete maskin må du vatre den. Ved å skru føttene slik at den står helt rett😄 Anonymkode: 5cdc2...d12 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar #20 Skrevet 28. januar Kan være en produksjonsfeil. Vi hadde det på vår. Fikk ny maskin etter veldig kort tids bruk. Det var lyden som avslørte feilen. Anonymkode: 2c944...490
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå