AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 14:48 #1 Del Skrevet tirsdag kl 14:48 Altså, jeg trodde nå jeg hadde grei kontroll på hva som var hva. Men så blir jeg irettesatt av noen i dag. Og selv og jeg virkelig mener jeg har rett, så må jeg jo spørre, for … jeg kan ta feil. Jeg vet det er flere ting jeg har oppdaget i voksen alder at jeg tydeligvis ikke kunne 😅 Mills No1, jeg sa dette er margaring, men tydeligvis siden det inneholder klaret smør/smørolje og kjernemelk så er det ikke margarin. For margarin er et 100% rent planteprodukt, altså implisitt fra dette så er det kun vegansk smør som Gryr som er margarin 🤨 Jeg vet at KG har full kontroll på dette, og derfor henvender jeg meg her. Brelett inneholder også klaret smør/smørolje og kjernemelk, så Brelett er heller ikke margarin da? 🤔 Hva er det i såfall om det ikke er margarin? 😅 Anonymkode: 9ef1a...afa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyer Skrevet tirsdag kl 14:56 #2 Del Skrevet tirsdag kl 14:56 Du har rett tenker jeg. Så lenge det inneholder planteoljer hjelper det ikke å tilsette litt smør. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 14:56 #3 Del Skrevet tirsdag kl 14:56 Brelett er ikke smør, nei. Smør får du bare ved å kjerne melk. Rent smør er det vel bare i Meierismør og liknende. De fleste smørbare "smørblandinger" inneholder diverse planteoljer og det er ikke smør. Noen produkter er blandingsprodukter, slik som Bremykt, som inneholder smør blandet med rapsolje for å bli lettere å smøre, men da er det ikke lenger rent smør. Anonymkode: d2b50...3f0 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 15:00 #4 Del Skrevet tirsdag kl 15:00 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Brelett er ikke smør, nei. Smør får du bare ved å kjerne melk. Rent smør er det vel bare i Meierismør og liknende. De fleste smørbare "smørblandinger" inneholder diverse planteoljer og det er ikke smør. Noen produkter er blandingsprodukter, slik som Bremykt, som inneholder smør blandet med rapsolje for å bli lettere å smøre, men da er det ikke lenger rent smør. Anonymkode: d2b50...3f0 Kanskje det er dette de sikter til, at denne «Mills No1» det er snakk om er et «blandingsprodukt». Men … nei de sier at «Margarin er ren plantebasert, og at Mills No1 inneholder klaret smør og kjernemelk, og dette kommer fra kua», så … får ikke det til å stemme helt det heller 🤔 Nå er det jo mange som er veldig bastant på at de vet best, selv om de tar feil 😅 Anonymkode: 9ef1a...afa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 15:00 #5 Del Skrevet tirsdag kl 15:00 For meg er bare smør smør. det beste du kan si om blandingsprodukter som inneholder, må jo være at de inneholder smør? jeg kjente ikke til mills no 1, og googlet det. De skryter av og ha samme gode smaken som tradisjonelt smør? Så heller ikke de påstår at produktet er smør, men det inneholder, og det skal være nok til at det SMAKER smør i følge reklamen. Anonymkode: a4623...610 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 15:04 #6 Del Skrevet tirsdag kl 15:04 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): For meg er bare smør smør. det beste du kan si om blandingsprodukter som inneholder, må jo være at de inneholder smør? jeg kjente ikke til mills no 1, og googlet det. De skryter av og ha samme gode smaken som tradisjonelt smør? Så heller ikke de påstår at produktet er smør, men det inneholder, og det skal være nok til at det SMAKER smør i følge reklamen. Anonymkode: a4623...610 Jeg er helt enig. Og jeg føler jo at Mills No1 kanskje prøver seg på det samme som Bremykt; «Den gode smaken av meierismør». Det er jo for å selge. Men det faller jo fortsatt inn under «margarin» hatten i mitt hodet. Enten eller. Nå vet jeg jo at de aller fleste kaller alt for smør. Skiller ikke på margarin og ekte smør 😅 Anonymkode: 9ef1a...afa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 15:10 #7 Del Skrevet tirsdag kl 15:10 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): For meg er bare smør smør. det beste du kan si om blandingsprodukter som inneholder, må jo være at de inneholder smør? jeg kjente ikke til mills no 1, og googlet det. De skryter av og ha samme gode smaken som tradisjonelt smør? Så heller ikke de påstår at produktet er smør, men det inneholder, og det skal være nok til at det SMAKER smør i følge reklamen. Anonymkode: a4623...610 💯 Rører ikke frøoljer eller margarin lenger, i hvert fall ikke noe jeg har i hus selv. Anonymkode: c7f97...174 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 15:11 #8 Del Skrevet tirsdag kl 15:11 Jeg tenker det kanskje kan kalles smørerstatning? Ikke noe jeg vil vurdere å prøve, men jeg hadde nok valgt den fremfor melange eller vitahjertego om jeg "måtte". Anonymkode: 874ee...464 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet tirsdag kl 18:15 #9 Del Skrevet tirsdag kl 18:15 Melkeallergiker her som ofte kaller margarin for smør av vane, men her tenker jeg at kun smør er smør. Alt som er iblandet planteoljer er et blandingsprodukt, og da ikke smør. Smør er laget på animalske meieriprodukter, hovedsaklig fløte, men jeg tenker også smør av rømme teller (Kvitseidsmør for å nevne ett). Smør av rømme er jeg ikke så god på, men jeg kaller ikke Brelett smør, fordi det er et blandingsprodukt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 20:34 #10 Del Skrevet tirsdag kl 20:34 Smør er kun kjernet melk. Alt av blandingsprodukter er margarin. Anonymkode: 2bdcf...588 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 20:46 #11 Del Skrevet tirsdag kl 20:46 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Smør er kun kjernet melk. Alt av blandingsprodukter er margarin. Anonymkode: 2bdcf...588 Kjernet fløte eller rømme. Man kan ikke lage smør av melk. Anonymkode: 91219...b3a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 21:31 #12 Del Skrevet tirsdag kl 21:31 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Kjernet fløte eller rømme. Man kan ikke lage smør av melk. Anonymkode: 91219...b3a Ja, jeg skrev feil. Poenget var bare kjernet fløte, mens alt annet er margarin. Anonymkode: 2bdcf...588 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #13 Del Skrevet 4 timer siden KG-brukeren du har diskutert med er selvfølgelig helt på bærtur. Kun smør er smør, og alle andre ting som prøver å etterligne smør er margarin. Mills No 1 er selvfølgelig margarin. https://snl.no/margarin Sitat Margarin er et smørlignende produkt som fremstilles av plantefett eller en blanding av plantefett og marint fett. Margarin brukes på samme måte som smør: til å smøre på brødet, til steking, baking og andre typer matlaging. Sitat Margarin er en fast emulsjon av fett og vann som er tilsatt tilsetningsstoffer som salt, melketørrstoff, lecitin, naturlig farge, A-vitamin og D-vitamin. Margarin fremstilles også uten salt og/eller melketørrstoff. Anonymkode: 8defe...c1f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå