AnonymBruker Skrevet 30. januar #61 Del Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Og du, jeg kom på dette når du nevnte intelligens. For noen uker siden satt vi og så på et TV-program om kvinner i Asia og Afrika som ikke får lov til å gå på skole. Jeg sa at det er veldig trist og at de skulle bare visst hvor bra det er å utdanne jenter. Da skyter han inn at utdanning delvis har «ødelagt» kvinner. Jeg spør hva han mener. Han sier at kvinner har blitt mer overlegne, frekke, og tror de kan gjøre alt (som menn) bare på grunn av en utdanning. Jo høyere utdanning kvinnen har, desto flere uenigheter og problemer kan det bli i hjemmet. En kvinne uten utdanning er en bedre kone, ifølge ham. Og her sitter jeg, med en helsefaglig bachelor og snart en master i digitalisering og innovasjon. Jeg har blitt så påvirket av ham at jeg i det øyeblikket ikke var stolt av det jeg har oppnådd. Han er jo helt på jordet. Dette er ikke noen du vil at skal ha ansvar for barnet ditt, eller for deg i en sårbar situasjon. Tydelig at han ikke er ute etter noe likeverdig forhold basert på kjærlighet, tillit og respekt, men vil ha en underdanig kone han kan herse med som han vil. Her må du bare gå og ikke se deg tilbake. Jeg datet en gang en fyr som viste litt lignende tendenser. Jeg var livredd da jeg skulle bryte det av og redd for at jeg ikke skulle klare å gjennomføre, så jeg allierte meg med to venninner som skulle møte meg i nærheten til avtalt tid. Du kan også få noen til å være i nærheten mens du evt ringer eller møter han på et offentlig sted. Ha en plan for hva du skal si, vær bestemt og prøv å stenge av følelsene dine til det er over og du er i trygghet. Så blokkerer du ham overalt. Viktig å fortelle noen du stoler på hva som skjer så de kan støtte deg hvis han prøver å manipulere. Lykke til ts ❤️ Anonymkode: a63a9...c80 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #62 Del Skrevet 30. januar Uff.. jeg fikk en klump i magen etter å ha lest det siste du har lagt ut. Grunnen til det er fordi jeg ble litt bekymret over en evt konfrontasjon med mannen seinere i dag. Jeg kunne ønske du kommer deg unna fysisk før du gir beskjeden om brudd. Skal dere ha en dialog sammen så bør du ha noen sammen med deg for sikkerhets skyld . All støtte og respekt til deg for at du tar vare på deg sjøl . Tror du vil få noen dager med åpenbaring etter denne dagen❤️ Anonymkode: 5ed8e...1ad 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #63 Del Skrevet 30. januar Det er et brudd på kjærligheten, og han kan du bare sende videre. Har opplevd noen liknende beskyldninger, og for meg så var det slutt rett etterpå. Vedkommende kunne vennligst bare finne seg et annet sted å bo. Anonymkode: 198ea...3a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #64 Del Skrevet 30. januar TinaChristina skrev (4 timer siden): Og jeg var sammen med en fyr som brøt meg ned og skyldte på ADHD. Den diagnosen avgjør ikke om du er en drittsekk eller ikke. Helt enig. ADHD er ikke en diagnose som unnskylder dårlig oppførsel eller ufine/stygge kommentar til en partner. Og kjenner mange med adhd som er fine folk. Anonymkode: 2a3a7...b45 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #65 Del Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (19 timer siden): ts her Ja!, Jeg har tenkt mye på dette forholdet og reflektert over både opplevelsene mine og hvordan jeg har følt meg i det. Jeg ser nå at mannen jeg er sammen med har flere trekk som ikke er bra for meg. Han mangler ofte forståelse for andres følelser, inkludert mine. Når jeg prøver å dele hvordan jeg har det, bagatelliserer han det. Selv når jeg ikke klager ofte eller bare ønsker å dele noe vanskelig, møter han meg med holdninger som: «Du er jo frisk og har det bra, hva klager du for?» Selvfølgelig er jeg takknemlig for å være frisk, men det betyr ikke at jeg aldri kan ha det tøft. Han kommer også med kommentarer som rett og slett ikke hører hjemme i et forhold der man skal være glad i hverandre. I tillegg har jeg lagt merke til manipulative trekk. Hvis han sier noe sårende, og jeg reagerer, sier han at det er jeg som har misforstått – til tross for at det var helt tydelig hva han sa. Han takler kritikk svært dårlig og har et enormt behov for kontroll. En gang da jeg trakk meg litt tilbake fordi jeg var sliten og trengte litt tid alene, ble han ekstremt stresset. Det var som om han ikke klarte å håndtere situasjonen i det hele tatt, som om han mistet fullstendig kontroll. Jeg føler at jeg går på eggeskall rundt ham, med hjertet oppe i halsen hele tiden, redd for hva han kan komme til å si. Alt dette har fått meg til å innse at dette forholdet ikke er sunt for meg. Jeg velger å avslutte det, fordi min psykiske helse er viktigere. Jeg vil ha et forhold der jeg kan føle meg trygg, verdsatt og fri til å være meg selv uten frykt for manipulering eller nedbrytende kommentarer. Anonymkode: 4d1c4...b3c Sterkt, ts! Du skal være forsiktig med mennesker som fremstiller deg som krevende. Klart det i noen tilfeller kan være noe riktig i dette, men det handler om summen av hva som blir sagt, tonen og hvordan han får det til å føle deg. Hva så om du er en overtenker feks., det er det mange som er, og de er likevel i gode forhold. Jeg datet en mann som brukte min adhd-diagnose til å prøve å etablere svært tidlig at jeg var en person man liksom måtte "holde ut" med eller "som krevde litt ekstra tålmodighet av ham". Dette er det selvfølgelig ingen andre av de som er glad i meg som har sagt til meg. Jeg kjenner godt til mine feil og mangler, men hvis partner i tillegg får deg til å føle deg dårlig, så kan de få noe ekstra ved å få deg til å tro på dette: Nemlig din takknemlighet for å bli utholdt av ham. ALERT! Fy faen sier jeg bare. Glad for at du skal avslutte! Anonymkode: 8c5b6...f6a 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KatteLatte Skrevet 30. januar #66 Del Skrevet 30. januar Hvordan går det, TS? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #67 Del Skrevet 31. januar Ta, hvordan går det? Anonymkode: 602fc...6da 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #68 Del Skrevet 31. januar Ikke at dette er TS... men jeg tenkte med en gang på denne tråden da jeg leste det, at det kan være en situasjon som dette. https://www.vg.no/nyheter/i/KMXzl5/etterforsker-drap-i-bergen TS, det sier litt om hvor bekymringsverdig dette er, når vi på KG er redd for deg. Vær forsiktig og vær med venner og familie den første tiden.. han fyren er jo gal, og man vet aldri hvem som er virkelig gale.. Anonymkode: d7a1b...8b7 1 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #69 Del Skrevet 31. januar Hvordan gikk det ts? Anonymkode: 71d93...bce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #70 Del Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (På 28.1.2025 den 15.46): Hei, Jeg har nylig gått inn i et forhold med en mann etter å ha datet i flere måneder. I starten hadde vi det veldig fint sammen, selv om vi allerede har opplevd noen opp- og nedturer. I går kveld hadde vi en samtale hvor jeg – uten helt å vite hvordan vi kom inn på temaet – nevnte at jeg oppfatter meg selv som en relativt lite problematisk person. Jeg sa at jeg vanligvis prøver å la ting gå uten å reagere på alt. Da åpnet han seg opp og sa noe som overrasket meg dypt: Han mente at jeg er en svært problematisk person. Han beskrev meg som utålmodig, lett å trigge, forsvarsorientert, og mente at jeg overtenker og graver i alt. At jeg rett og slett er langt i fra å være en uproblematisk og «god person». Dette var vanskelig for meg å høre, fordi jeg ikke kjenner meg igjen i beskrivelsen hans. Jeg er riktignok en overtenker, men dette handler mest om meg selv, og jeg holder ofte tankene for meg selv. Jeg er ikke mistenksom eller aggressiv, slik han fremstilte det. Det han sa har gjort meg forvirret og sårbar. Jeg måtte derfor spørre noen venner og til å med en tidligere eks (vi har ok kontakt da vi var sammen i flere år og avsluttet forholdet på en fredelig) for å høre hvordan de opplever meg. Ingen av dem bekreftet det inntrykket han ga. Jeg er selvfølgelig ikke perfekt, men jeg opplever meg ikke slik han beskrev. Det som nå forstyrrer meg mest er følgende tanke: Hvis han virkelig opplever meg som så vanskelig, hvorfor vil han da være i et forhold med meg? Bør vi ikke i så fall revurdere hele forholdet? Det virker ulogisk å ville være sammen med noen man oppfatter som problematisk, fordi slike oppfatninger ofte farger hvordan man behandler den andre. Jeg er veldig usikker på hvordan jeg skal forholde meg til dette. Har noen erfaringer eller råd de vil dele? Anonymkode: 4d1c4...b3c Finn en mann som ser på deg med glade øyne, en som ser det gode i deg!! Anonymkode: 7dd84...ffd 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #71 Del Skrevet 31. januar Kom deg unna! Dette kommer ikke til å ende godt.. Anonymkode: 9cf51...2f2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #72 Del Skrevet 1. februar Blir bekymret for deg, TS. Hvordan går det? Anonymkode: 88887...81f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #73 Del Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (På 28.1.2025 den 15.46): Hei, Jeg har nylig gått inn i et forhold med en mann etter å ha datet i flere måneder. I starten hadde vi det veldig fint sammen, selv om vi allerede har opplevd noen opp- og nedturer. I går kveld hadde vi en samtale hvor jeg – uten helt å vite hvordan vi kom inn på temaet – nevnte at jeg oppfatter meg selv som en relativt lite problematisk person. Jeg sa at jeg vanligvis prøver å la ting gå uten å reagere på alt. Da åpnet han seg opp og sa noe som overrasket meg dypt: Han mente at jeg er en svært problematisk person. Han beskrev meg som utålmodig, lett å trigge, forsvarsorientert, og mente at jeg overtenker og graver i alt. At jeg rett og slett er langt i fra å være en uproblematisk og «god person». Dette var vanskelig for meg å høre, fordi jeg ikke kjenner meg igjen i beskrivelsen hans. Jeg er riktignok en overtenker, men dette handler mest om meg selv, og jeg holder ofte tankene for meg selv. Jeg er ikke mistenksom eller aggressiv, slik han fremstilte det. Det han sa har gjort meg forvirret og sårbar. Jeg måtte derfor spørre noen venner og til å med en tidligere eks (vi har ok kontakt da vi var sammen i flere år og avsluttet forholdet på en fredelig) for å høre hvordan de opplever meg. Ingen av dem bekreftet det inntrykket han ga. Jeg er selvfølgelig ikke perfekt, men jeg opplever meg ikke slik han beskrev. Det som nå forstyrrer meg mest er følgende tanke: Hvis han virkelig opplever meg som så vanskelig, hvorfor vil han da være i et forhold med meg? Bør vi ikke i så fall revurdere hele forholdet? Det virker ulogisk å ville være sammen med noen man oppfatter som problematisk, fordi slike oppfatninger ofte farger hvordan man behandler den andre. Jeg er veldig usikker på hvordan jeg skal forholde meg til dette. Har noen erfaringer eller råd de vil dele? Anonymkode: 4d1c4...b3c Han høres manipulativ ut. Hvorfor dater han deg, hvis du er en så dårlig person? Han høres ut som en du bør holde deg langt unna. Anonymkode: 01937...bab 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #74 Del Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (På 28.1.2025 den 16.28): Ts her. Jeg må innrømme at jeg har fått dårligere selvbilde den siste tiden. Han skyter ofte inn kommentarer som sårer meg, selv om jeg ikke tror han alltid mener det vondt. Jeg har hatt grei selvtillit tidligere, men da han beskrev drømmedamen sin — som ikke ligner meg i det hele tatt — begynte jeg å føle meg veldig usikker. Jeg sammenligner meg mye mer med andre kvinner nå. For eksempel fortalte han etter en fest om en jente han mente var «utrolig sexy», og sa rett ut: «Shit, hun var lekker!» Dette var ubehagelig for meg, og jeg har aldri følt slik usikkerhet i tidligere forhold. I tillegg har han høye krav til meg. Han kan si ting som at «du burde ikke gjøre dette eller hint fordi du er kvinne» — særlig når jeg sier imot ham, blir frustrert, eller hvis han mener at jeg viser for lite empati. Jeg føler meg nærmest gal av det, samtidig som jeg er redd for å avslutte forholdet. Jeg er 29 år, og den biologiske klokka tikker. Jeg ønsker barn, men helst ikke med noen som bryter meg ned💔 Anonymkode: 4d1c4...b3c Nei nei og nei. Jeg giftet meg med en sånn en. Ikke gjør som meg. Dette er ikke bra og du bør komme deg ut av forholdet. Du er 28 år og din biologiske klokke tikker ikke så fort. Jeg fikk mitt første barn da jeg var 37 år og har mange i min omgangskrets som har fått barn rundt samme alder som meg. Han er manipulerende og prøver å bryte deg ned. Det er ikke noe å få et barn inn i. Vær så snill å ikke finn deg i det. De starter i det "små" med kommentarer og gjør deg usikker, så kommer det grovere og enda mer grenseoverskridende ting. Ikke tror at du skal endre ham eller hjelpe han, det hjelper aldri. Bare kom deg ut av forholdet. Anonymkode: dcb5a...fe4 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar #75 Del Skrevet 3. februar 🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩 Anonymkode: 50b4f...3bd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar #76 Del Skrevet 3. februar AnonymBruker skrev (På 30.1.2025 den 12.18): Det er skummelt å lese det du har fortalt om ham i denne tråden. Generelt synes jeg det er best å ta samtalen ansikt til ansikt, men ikke når noen har oppført seg slik som ham. Det kan være farlig for deg å være med ham i samme rom når han får denne uvelkomne beskjeden. Du aner rett og slett ikke hvordan han vil reagere og hva som kan skje. På telefonsamtale er det risiko for at han snur rundt på alt du sier, oppfører seg truende og får deg til å tvile på det du vet stemmer. Han kan få deg til å tro på at du tenker helt feil eller at han skal bli flinkere til å behandle deg greit. Jeg har vært der selv og vet hvor gode noen er til å manipulere og få deg til å tvile på deg selv. Jeg ville absolutt sendt en melding der du forklarer klart og tydelig, men høflig, at det er over. Han vil sannsynligvis bombardere deg med oppringninger og meldinger, men jeg vil anbefale å sette grenser (ikke svare på alt, ikke svare fort slik han vil men når det passer deg, si ifra hvis han sier noe ufint som ikke er greit). Unngå telefonsamtale hvis mulig, siden hvis han må skrive alt i melding har du bevis hvis han sier noe truende eller opprørende (i tillegg kan du lese gjennom meldingene senere for å minne deg selv på hvordan han snakker til deg). Når en kontrollerende mann føler at han mister grepet på noen han føler at han "eier", er det en farlig periode. Vær oppmerksom på at han kan komme hjem til deg eller oppsøke deg på jobb. Hvis han har nøkkel bør du bytte lås. Vurder om du bør sove hos venner/familie i noen dager eller ha selskap hjemme hos deg slik at du føler deg trygg. Vær forsiktig. Du er sterk, og dette klarer du! Lykke til. Anonymkode: bad4d...3f6 Det TS beskriver i tråden var som å lese om min ex som jeg avsluttet forholdet med i fjor, kan bare skrive under på at scenariene beskrevet over her er reelle og jeg ble forfulgt og plaget i flere måneder. Har nå begynt å komme meg igjen takket være terapi hos psykolog. Mentaliteten til exen var at dersom ikke han fikk meg så skulle jeg bli utstøtt i min omgangskrets. Han kontaktet familie og venner, spredde løgner og ydmyket meg grovt. Etter et halvt år ble det stille og jeg var mentalt utkjørt. Tenk sikkerhet. For sikkerhetsskyld. Anonymkode: eb2fc...092 1 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar #77 Del Skrevet 3. februar Ts, lever du? Anonymkode: 65f60...959 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lajlaj Skrevet 3. februar #78 Del Skrevet 3. februar AnonymBruker skrev (På 28.1.2025 den 17.30): TS her. Vi har vært sammen i under ett år, og jeg føler meg allerede ødelagt. Jeg overdriver ikke. Jeg har begynt å tenke at det er mye galt med meg, og jeg føler at jeg holder på å bli gal 😢. Jeg får aldri snakket om følelsene mine eller hva jeg tenker. Hvis jeg prøver, sier han at jeg er sensitiv, emosjonell, at jeg overdriver, eller at jeg må slutte å få ham til å behandle meg slik. Med andre ord legger han ansvaret for hans oppførsel over på meg. Hvis jeg for eksempel sier: «Det du sa nå, er ikke greit,» kan han svare med: «Men slutt å få meg til å si sånt da!» Altså… hæ? Anonymkode: 4d1c4...b3c AH! DER traff du spikeren på hodet. Han er en unnvikende type, så han gjør at du klatrer på veggen i et forsøk på å nå gjennom til han. Det gjør deg "gæærn". Du burde avslutte ASAP Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sparkling_Pink Skrevet 3. februar #79 Del Skrevet 3. februar Jeg følger med i tråden i det håpet at TS gir livstegn. Det er svært mye i beskrivelsen av den mannen som hun har vært kjærest med som er dypt foruroligende. Spesielt at han har vist urimelige kontrolltegn rundt at hun naturlig regulerer kontakten underveis i forholdet, at hun «var av noen dager». 2 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar #80 Del Skrevet 3. februar AnonymBruker skrev (På 28.1.2025 den 16.28): Ts her. Jeg må innrømme at jeg har fått dårligere selvbilde den siste tiden. Han skyter ofte inn kommentarer som sårer meg, selv om jeg ikke tror han alltid mener det vondt. Jeg har hatt grei selvtillit tidligere, men da han beskrev drømmedamen sin — som ikke ligner meg i det hele tatt — begynte jeg å føle meg veldig usikker. Jeg sammenligner meg mye mer med andre kvinner nå. For eksempel fortalte han etter en fest om en jente han mente var «utrolig sexy», og sa rett ut: «Shit, hun var lekker!» Dette var ubehagelig for meg, og jeg har aldri følt slik usikkerhet i tidligere forhold. I tillegg har han høye krav til meg. Han kan si ting som at «du burde ikke gjøre dette eller hint fordi du er kvinne» — særlig når jeg sier imot ham, blir frustrert, eller hvis han mener at jeg viser for lite empati. Jeg føler meg nærmest gal av det, samtidig som jeg er redd for å avslutte forholdet. Jeg er 29 år, og den biologiske klokka tikker. Jeg ønsker barn, men helst ikke med noen som bryter meg ned💔 Anonymkode: 4d1c4...b3c LØP, LØP, LØP!!!!!!!!!!! Han mener det vondt og han gjør det med vilje. IKKE lur deg selv til å tro noen annet. Gjør det slutt med denne personen NÅ og blokker han. Kommer han på døren din, lukk døren igjen og lås bak deg. DETTE ER EN SKADELIG MANN!!!!!!! Anonymkode: 50b4f...3bd 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå