AnonymBruker Skrevet 28. januar #1 Del Skrevet 28. januar Eller andre kneproblemer. Hvordan trener dere? Jeg er 40 år, og har degenerativ ruptur i menisken på ene kneet. Trente etter øvelser fra fysio i mange måneder, men det ble ikke bedre. Opererte vekk en liten del for ett siden. Har noe vondt i begge knærne hver dag nå. Ikke ekstremt vondt, mer ubehag, men regner jo med det kommer til å utvikle seg i en retning.. Blir så hemmet. Har lyst å gå turer i fjellet, trene styrke, gjøre yoga. Men jeg får vondt av tunge vekter (sikkert pga feilbelastninger), i yoga kan jeg ikke gjøre childs pose (kan ikke bøye kneet helt) eller stå på knærne, og jeg tør ikke å gå lange turer i fjellet/naturen i tilfelle det gjør det verre. Dette hørtes veldig negativt ut, men føler meg så hemmet. Hvordan trener dere andre som har problemer med knærne? Anonymkode: 385d8...a84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar #2 Del Skrevet 28. januar Jeg har menisk ruptur, mest på venstre, men også litt på høyre. Det er vanskelig å si hvor likt det er, da man vel kan ha skader på ulike deler av menisken. Men jeg vet det er irreversibelt, dvs det repareres ikke. Man må leve med det, men styrketrening er bra for å kompensere med muskler og å stabilisere menisken mest mulig. Jeg trener regelmessig styrke, x 3 pr uke. Min fysio har sagt jeg bare skal gjøre alt jeg vil, og at det er normalt å ha litt vondt etter trening. Stort sett går det helt fint. Hvis jeg får vondt går det vanligvis over etter en en dag. Men man må samtidig lytte til kroppen hvis noe føles veldig feil, ,da dropper du det, eller evt går veldig forsiktig frem. Jeg må være forsiktig med plutselig vridninger av kneet. F.eks. jeg spiller tennis, men må være litt obs på det. Men det har gått helt fint så langt. Med tiden tror jeg man kan leve veldig godt med menisk ruptur, men det kommer nok også litt an på hvor stor/ alvorlig rupturen er. Du må nesten høre med fagperson, som kan si mer basert på ditt symptombilde og evt et mr bilde. Anonymkode: b33e0...d1b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå