AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 15:01 #21 Del Skrevet tirsdag kl 15:01 Hva med: «et vinnende smil, en jeg kan stole på og en som forstår meg»? Anonymkode: f45ae...66d 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet tirsdag kl 15:19 #22 Del Skrevet tirsdag kl 15:19 En solid mann er en mann som investerer seg i deg følelsesmessig, og som ønsker at du skal ha det oppriktig bra med deg selv. Han utfordrer og hjelper deg når han har mulighet til det. At han evner og klarer å se perspektiver som en del av et større bilde. Han ønsker å ta vare på deg like mye som du ønsker å ta vare på han. Egenskaper som tålmodighet, ydmykhet og godhet er hans varemerke. Så kan det selvfølgelig være faktorer gjennom livet som kan gjøre det utfordrende å etterleve dette, men han vil aldri slutte å prøve, for han ønsker seg din respekt og kjærlighet mest av alt. For meg er dette en mann av karakter, og som er solid slik jeg oppfatter det. Uten en felles forståelse, eller gjensidig respekt, så er det heller intet fundament som kjærligheten kan gro og bygges på. For meg handler det mest av alt om verdier og at han er trygg på seg selv, og kjenner seg selv godt. Jeg er veldig god på å uttrykke mine behov i en relasjon, så jeg forventer ikke at han automatisk ser hva jeg trenger. Det er en bonus. Eks. Trenger jeg en klem så ber jeg om den. Jeg er en dame som elsker veldig høyt når jeg først gjør det. Så for min del så syns jeg det kan være litt skummelt av og til. Så lenge han behandler meg med respekt, så avviser jeg han heller ikke. I forhold til hengivenhet så er mitt forbilde dyr. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:11 #23 Del Skrevet tirsdag kl 16:11 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg vil ha en kjæreste. Er 55 år. Jeg trenger gode indikatorer på at jeg har funnet en solid mann. De jeg har hittil er: Chatter ikke og dater ikke flere damer parallelt Liker å snakke med kvinner og omgås kvinner Tar del i husarbeid og det som må gjøres hjemme på lik linje som meg Er i fast jobb, ikke ufør av psykiske eller somatiske årsaker. Helst akademisk arbeid fordi forskjell i intelligens ellers blir så stor at det er slitsomt. Eventuelt en intelligent rørlegger. Oppegående holder på ingen måte. Liker barn og dyr. Er ren, pen og nogen lunde 2025 i klesstilen sin. Litt kjekk, sånn omtrent på linje med meg. Ikke røyk, alkoholbruk mest til jul og påske Fotball og skirenn på tv utgår. Ikke helsefrik som ikke kan spise og som løper rundt i svett trikot 24/7 Gjerne høy og lubben Anonymkode: 6c525...a85 Du er 55 år. Vil ha en intelligent mann da du anser deg som intelligent… og dette er det du kommer med Lykke til Anonymkode: 18ff7...4d3 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 18:13 #24 Del Skrevet tirsdag kl 18:13 Du har ganske mange krav, men jeg forstår den med intelligens. Ja, det har med utdanning å gjøre. Det finnes ikke intelligente rørleggere, så dem kan du glemme. Men noen av kravene er overflatiske så de bør du legge vekk, som det med ski og fotball på TV. Det at mange chatter og dater flere er også vanskelig å unngå. Men skjønner veldig godt at du har mange av kravene for det er dessverre mange ubrukelige menn der ute. Anonymkode: 65518...0db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 18:31 #25 Del Skrevet tirsdag kl 18:31 Jeg kan krysse av samtlige bokser, bortsett fra lubben. Fra min relativt ferske kjæreste har jeg det, at vi er ganske sjeldne på markedet. Hun slipper meg nok ikke så lett! Anonymkode: e046d...c0c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:21 #26 Del Skrevet tirsdag kl 19:21 Kjenner da bunnsolide folk som er uføre, og smarte ikke-akademikere. Anonymkode: 86854...6f4 2 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 20:30 #27 Del Skrevet tirsdag kl 20:30 Hva med verdier? En akademiker er nødvendigvis bedre enn andre...jeg blir så oppgitt av det der.... Det er forskjell på å være smart/intelligent/klok... Anonymkode: 2da30...bcf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 20:32 #28 Del Skrevet tirsdag kl 20:32 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva med verdier? En akademiker er nødvendigvis IKKE bedre enn andre...jeg blir så oppgitt av det der.... skrev feil der... Det er forskjell på å være smart/intelligent/klok... Anonymkode: 2da30...bcf Anonymkode: 2da30...bcf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:13 #29 Del Skrevet i går, 12:13 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Er i fast jobb, ikke ufør av psykiske eller somatiske årsaker. Helst akademisk arbeid fordi forskjell i intelligens ellers blir så stor at det er slitsomt. Eventuelt en intelligent rørlegger. Oppegående holder på ingen måte. Kjenner faktisk til medlemmer i Mensa som har ikke akademiske jobber. (sistra mi er medlem, 160+ IQ, og hun ble sjokkert over hvor mange med høy IQ ikke gidder å ta høyere utdanning.) Kompis av meg har nada utdanning, og kjører buss, men er likevel målt til 140 i IQ. Han bare ønsker en jobb som gir han mening. Så her er det MANGE du utelukker. Men for å gi deg er ærlig svar. Du er alt for sent ute. Om du ikke har sikret deg mannen din før du er 30 er alle dem "solide" kapret men damer som er mye mindre kravstore en deg. Anonymkode: 98afb...aaa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:28 #30 Del Skrevet i går, 12:28 For meg er det mye viktigere at mannen er snill, omsorgsfull og til å stole på, enn om han ser litt fotball og ski... Hvorfor er det viktigere for deg at han ikke ser på ski eller fotball, enn om han er snill/omsorgsfull? Anonymkode: ebafe...8b0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bimbo Skrevet i går, 12:39 #31 Del Skrevet i går, 12:39 (endret) AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jeg har mastergrad og har jobbet i mange år med mennesker med PhD. Jeg kan fortelle deg at det lukter vondt når vi også har vært på toalettet. Vi drømmer om vakre damer/menn som alle andre. Vi er late og egoistiske og tåpelige som alle andre. Det som skiller seg ut er at vi i større grad er skoleflinke, antagelig har noe høyere IQ, foreldre eller voksenpersoner rundt oss som har snakket opp skole, vi er noe flinkere å formulere oss. Men «klok» eller «vis» eller «akademisk»? Det må man lære på egen hånd hvis man har evne og interesse. Anonymkode: f45ae...66d Det er helt sikkert høyere snitt-iq i akademikerkretser sammenlignet med resten av befolkningen. Men hvis man ikke kan erkjenne at det finnes svært mange intelligente folk uten verken høye utdannelser eller fancy jobber så beveger man seg enten rundt i et begrenset miljø eller har et snevert sinn. Sorter bort partnere som dere lyster men unngå å begrunne det med «intelligensforskjell», det ser dumt og snobbete ut. Endret i går, 12:39 av Bimbo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:46 #32 Del Skrevet i går, 14:46 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Hva med verdier? En akademiker er nødvendigvis bedre enn andre...jeg blir så oppgitt av det der.... Det er forskjell på å være smart/intelligent/klok... Anonymkode: 2da30...bcf For meg er dette noe som tyder på manglende intelligens. Altså, at man setter likhetstegn mellom utdanning og intelligens. Selv er jeg akademiker, men særlig intelligent vil jeg ikke skryte på meg at jeg er. Jeg kan være direkte uintelligente øyeblikk. Som dere alle sammen, selv dere som hevder dere er for intelligente for en rørlegger Anonymkode: 18ff7...4d3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:03 #33 Del Skrevet i går, 15:03 AnonymBruker skrev (På 28.1.2025 den 14.49): Jeg vil ha en kjæreste. Er 55 år. Jeg trenger gode indikatorer på at jeg har funnet en solid mann. De jeg har hittil er: Chatter ikke og dater ikke flere damer parallelt Liker å snakke med kvinner og omgås kvinner Tar del i husarbeid og det som må gjøres hjemme på lik linje som meg Er i fast jobb, ikke ufør av psykiske eller somatiske årsaker. Helst akademisk arbeid fordi forskjell i intelligens ellers blir så stor at det er slitsomt. Eventuelt en intelligent rørlegger. Oppegående holder på ingen måte. Liker barn og dyr. Er ren, pen og nogen lunde 2025 i klesstilen sin. Litt kjekk, sånn omtrent på linje med meg. Ikke røyk, alkoholbruk mest til jul og påske Fotball og skirenn på tv utgår. Ikke helsefrik som ikke kan spise og som løper rundt i svett trikot 24/7 Gjerne høy og lubben Anonymkode: 6c525...a85 for meg så virker det veldig rart å ikke ville ha en "helsefrik" når man er i 50årene, hvis du ser etter en livspartner så er helse noe av det viktigste. Du vil jo ikke ha en mann som dør tiår før deg. Anonymkode: 832d6...2c1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:34 #34 Del Skrevet i går, 15:34 Å fy fader! LØP Anonymkode: da91c...0aa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:00 #35 Del Skrevet i går, 16:00 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Kjenner faktisk til medlemmer i Mensa som har ikke akademiske jobber. (sistra mi er medlem, 160+ IQ, og hun ble sjokkert over hvor mange med høy IQ ikke gidder å ta høyere utdanning.) Kompis av meg har nada utdanning, og kjører buss, men er likevel målt til 140 i IQ. Han bare ønsker en jobb som gir han mening. Så her er det MANGE du utelukker. Men for å gi deg er ærlig svar. Du er alt for sent ute. Om du ikke har sikret deg mannen din før du er 30 er alle dem "solide" kapret men damer som er mye mindre kravstore en deg. Anonymkode: 98afb...aaa Jada 160 i IQ. Og du er klar over at det betyr å makse ut IQ testen eller? Det er et eksepsjonellt skjeldent geni nivå på høyde med eller høyere enn Einstein. Top 0.009% av befolkningen. Et nivå høyere enn hva IQ tester kan måle. Tillat meg å være en snule skeptisk til påstandene dine... Anonymkode: 3a418...a2f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:07 #36 Del Skrevet i går, 16:07 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jada 160 i IQ. Og du er klar over at det betyr å makse ut IQ testen eller? Det er et eksepsjonellt skjeldent geni nivå på høyde med eller høyere enn Einstein. Top 0.009% av befolkningen. Et nivå høyere enn hva IQ tester kan måle. Tillat meg å være en snule skeptisk til påstandene dine... Anonymkode: 3a418...a2f 0.009% betyr jo at det er ca. 6000 av dem her i landet, og det er da noen. Selv har jeg en sykdom jeg sannsynligvis deler med 6-7 andre i Norge, og et etternavn vi er tre stykker som har. Statistisk usannsynlig betyr ikke umulig, og sjelden betyr ikke ikkeeksisterende. Anonymkode: 86854...6f4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #37 Del Skrevet 23 timer siden Lange og detaljerte lister er sjelden en god idé Anonymkode: fa64f...3e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Slarti Skrevet 23 timer siden #38 Del Skrevet 23 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Jada 160 i IQ. Og du er klar over at det betyr å makse ut IQ testen eller? Det er et eksepsjonellt skjeldent geni nivå på høyde med eller høyere enn Einstein. Top 0.009% av befolkningen. Et nivå høyere enn hva IQ tester kan måle. Tillat meg å være en snule skeptisk til påstandene dine... Anonymkode: 3a418...a2f Glenn Alden fra Lyngdal har en IQ på 182, og er kåret til verdens niende smarteste person av et nettsted Nordmann kåret til verdens niende smarteste person Det er faktisk en god del personer i norge som "Makser" IQtester. Og til Info. Den som Mensa bruker makser ikke på 160. Sitat For eksempel vil bare én av 30 000 oppnå en IQ på 160 Det er mange flere mennesker i norge en 30k. Så det er faktisk en del i norge som kan oppnå 160 i IQ. Ja det er lite sansynlig men langt fra umulig. Ca 2,5% av norges befolkning har over 125 i IQ. Det tilsvarer ca 140 tusen mennesker. Og som du skriver top 0.009% er fremdeles ca 6000 mennesker. Så alt annet en umulig. Lov å være skeptisk, men trenger ikke være bastant. Verden er mindre en du tror. IQ – Store norske leksikon Edit: Med tanke på hvor mange brukere det er her på forumet er det alt annet en urealistisk at noen her inne er i slekt med noen av disse 6000 menneskene. Det er til og med mulig at noen av dem er medlem på forumet. At det er folk her med over 125 er vel mer eller mindre garantert. Endret 23 timer siden av Slarti 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #39 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (På 28.1.2025 den 15.16): Hadde noen begynt å prate om kjærlighetsspråk, så ville jeg ha straks sveipet til venstre. Vi trenger ikke å adoptere dette amerikanske tullet som er oppfunnet for å selge bøker og psykologitimer. Anonymkode: 52b06...c6c Nei, hvorfor lære noe som faktisk betyr noe hva angår forhold 🤷♂️ Anonymkode: 18ff7...4d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #40 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): For meg er dette noe som tyder på manglende intelligens. Altså, at man setter likhetstegn mellom utdanning og intelligens. Selv er jeg akademiker, men særlig intelligent vil jeg ikke skryte på meg at jeg er. Jeg kan være direkte uintelligente øyeblikk. Som dere alle sammen, selv dere som hevder dere er for intelligente for en rørlegger Anonymkode: 18ff7...4d3 Helt enig med deg, jeg skrev feil der. Jeg har selv høyere utdanning og jeg kan være dum som et brød noen ganger 🙈 jeg kjenner noen stykker som er ekstreme intelligente, men når det gjelder relasjoner og følelser så er det ikke deres sterkeste side.... Verdier, relasjonell/emosjonell kompetanse bør telle mer Anonymkode: 2da30...bcf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå