PeeWee Skrevet 15 timer siden #101 Del Skrevet 15 timer siden AdonisFFM skrev (2 timer siden): Ja, men det er vel også mulig å "omvende" en del av disse. Jeg er litt naiv med mitt menneskesyn, selv om jeg er enig i dine refleksjoner... Min erfaring at støter man på en tilsynelatende ekkel sosialdarwinistisk pappagutt, er den personen faktisk mulig å nå frem til. Man trenger bare litt bedre argumenter enn venstresiden bruker. Disse "white trash" gutta er det nok noe annet med. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AdonisFFM Skrevet 13 timer siden #102 Del Skrevet 13 timer siden PeeWee skrev (1 time siden): Min erfaring at støter man på en tilsynelatende ekkel sosialdarwinistisk pappagutt, er den personen faktisk mulig å nå frem til. Man trenger bare litt bedre argumenter enn venstresiden bruker. Disse "white trash" gutta er det nok noe annet med. "Sosialdarwinistiske pappagutter", mener du Unge Høyre, FrP og MAGA-folk? Den typen. Eller typiske Småborgere som ofte venstresiden kaller dem? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PeeWee Skrevet 12 timer siden #103 Del Skrevet 12 timer siden AdonisFFM skrev (57 minutter siden): "Sosialdarwinistiske pappagutter", mener du Unge Høyre, FrP og MAGA-folk? Den typen. Eller typiske Småborgere som ofte venstresiden kaller dem? Snakker vel mest om verstingene i FpU. Det er nok ganske sjeldne i Unge Høyre. En Ting Frp har lykkes med er å gjøre Høyre mer sympatiske. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thomH Skrevet 11 timer siden #104 Del Skrevet 11 timer siden PeeWee skrev (9 timer siden): Hvorfor er det så viktig at alle skal jobbe da? Du har jo en holdning som Stalin og Hitler også hadde. Det er rett og slett ikke realistisk at alle skal jobbe hele tiden. Dessuten, man kan jo ikke noe for det om man er dum. Jeg vil heller si at folk som mener at noen grupper ikke har menneskeverd har skapt så mye kvalme opp gjennom historien, at det beste hadde vært å avlive dem! Folk kan velge selv om de vil jobbe eller ikke, men det burde ikke være mitt (og andre skattebetaleres) ansvar å forsørge disse latsabbene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PeeWee Skrevet 11 timer siden #105 Del Skrevet 11 timer siden thomH skrev (18 minutter siden): Folk kan velge selv om de vil jobbe eller ikke, men det burde ikke være mitt (og andre skattebetaleres) ansvar å forsørge disse latsabbene. Så istedet for skikkelig argumenter om noe fornuftige, så er du mest opptatt av å overbevise omgivelsene at du er en sosioopat? 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 11 timer siden #106 Del Skrevet 11 timer siden (endret) thomH skrev (10 timer siden): Fordi de bidrar ikke til fellesskapet. De snylter på andre. Så med andre ord så er du liksom litt sånn... "Arbeit macht frei"..? Altså, jeg irriterer meg over late folk som stikker seg unna. Men de er stort sett harmløse. Derimot er kan "arbeidsomme" folk som Elon Musk være livsfarlige og gjøre enorm skade. Endret 11 timer siden av jabx 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AdonisFFM Skrevet 10 timer siden #107 Del Skrevet 10 timer siden Det denne tråden viser er at det er mange refleksjoner rundt et USA-samfunn sammenlignet med den tryggere Nordiske modellen. DET er hovedårsaken til at jeg er prinsippielt EU-motstander for den enheten beveger seg mer og mer imot samling av makt et sted og overkjørsel av lokale land. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 8 timer siden #108 Del Skrevet 8 timer siden AdonisFFM skrev (2 timer siden): Det denne tråden viser er at det er mange refleksjoner rundt et USA-samfunn sammenlignet med den tryggere Nordiske modellen. DET er hovedårsaken til at jeg er prinsippielt EU-motstander for den enheten beveger seg mer og mer imot samling av makt et sted og overkjørsel av lokale land. Problemet i USA er slett ikke at lokale overkjøres av føderale. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AdonisFFM Skrevet 1 time siden #109 Del Skrevet 1 time siden jabx skrev (7 timer siden): Problemet i USA er slett ikke at lokale overkjøres av føderale. Det kan en vel argumentere begge veier for. "states rights" er jo et hett tema og likedan at lovverk som har tilhørt delstatene NETTOPP blir overkjørt er jo argument som har eksistert i mange mange år. EU går langt utover opptredenen i USA, men det er samtidig ofte liknende strømninger i USA som her i EU. Dette er vel en av de mest konstant hete tema imellom Dypstat og ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå