Tutte Skrevet 20. februar #261 Del Skrevet 20. februar (endret) Gunnhilda10 skrev (9 timer siden): Jeg tror faktisk Trump har en gjennomtenkt, rettferdig og god plan for fred når alt kommer til alt. Han har jo faktisk fått til forhandlinger, og Ukraina oppfører seg som et bortskjemt barn som ikke vil være med på det. Trump er både en dyktig og smart forhandler, som evner å se begge sider. Tenk om det hele egentlig bare er et spill av Trump for å få fred i Ukraina. Han skremmer nå Europa med at vi må stå i mer alene uten USA, og på den måten blir støtten til å fortsette krigen mindre. Samtidig som han utøver smiger mot Putin ved å stå på hans side for å få han til å samarbeide mer rundt forhandlinger. Det er jo et faktum at verken Putin, Ukraina eller Europa har ønsket eller tatt initiativ til å få slutt på krigen. Det er jo lov å håpe og bare tiden får vise. Endret 20. februar av Tutte 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sciurus Skrevet 21. februar #262 Del Skrevet 21. februar Tråden er ryddet for brukerdebatt og ensidig meningspåvirkning eller propaganda. Sciurus, mod 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cartman Skrevet 22. februar #263 Del Skrevet 22. februar Trump er ikke tøff. Trump er gal. Musk er gal. Verden går til helvete. 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rullerusk Skrevet 23. februar #264 Del Skrevet 23. februar Gunnhilda10 skrev (På 18.2.2025 den 13.06): SE PÅ ALL SVINDELEN MUSK OG TRUMP AVSLØRER! Åpne øynene deres! Vi blir alle løyet for av eliten, OGSÅ HER I NORGE! DETTE MÅ STOPPES! Her er det du som trenger å åpne øynene. For hva som er demokratiske prosesser. Ingenting i veien mot å sette effektivisering og sånn og slik på dagsordenen og rydde opp i utdaterte datasystemer. Men se på demokratiske grunnleggende prinsipper for hvordan man fatter beslutninger; er det disse som legges til grunn når en ikke folkevalgt person får tilgang til all info om amerikanske borgere? Hvordan hadde du følt om Jonas inviterte En tilfeldig ikke folkevalgt person til å få tilgang til allés opplysninger. Is altinn? Helseopplysninger, skatt, osv osv. alt som finnes av informasjon om alle. Uten noe vedtak i storting eller regjering? Hadde du følt deg komfortable med det? GDPR der liksom? 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Athod Skrevet 23. februar #265 Del Skrevet 23. februar Rullerusk skrev (4 timer siden): Her er det du som trenger å åpne øynene. For hva som er demokratiske prosesser. Ingenting i veien mot å sette effektivisering og sånn og slik på dagsordenen og rydde opp i utdaterte datasystemer. Men se på demokratiske grunnleggende prinsipper for hvordan man fatter beslutninger; er det disse som legges til grunn når en ikke folkevalgt person får tilgang til all info om amerikanske borgere? Hvordan hadde du følt om Jonas inviterte En tilfeldig ikke folkevalgt person til å få tilgang til allés opplysninger. Is altinn? Helseopplysninger, skatt, osv osv. alt som finnes av informasjon om alle. Uten noe vedtak i storting eller regjering? Hadde du følt deg komfortable med det? GDPR der liksom? Jeg aner ikke om Trump gjennom å være president har makt til å gi Musk den rollen han har fått. Situasjonen kan ikke direkte sammenlignes med norske forhold da presidenten er direkte valgt og er en separat maktfaktor med et viss handlingsrom uavhengig av kongressen. Godt mulig han har gått over streken her og at han egentlig skulle fått samtykke av senatet. Men helt ærlig, mtp at han allerede har fått godkjent personer som er minst like kontroversielle, er ikke dette mer en teknikalitet enn en trussel mot demokratiet? Når det gjelder det at Musk ikke er folkevalgt så syns jeg ikke det er noe godt poeng. De folkevalgte kan da ikke gjøre all jobben selv, de må selvfølgelig delegere bort arbeidet. Når det er sagt så kan man nesten si at Musk selv faktisk er folkevalgt. At han skulle få denne jobben(som uunngåelig inkluderer tilgang til sensitive opplysninger) var jo en sentral del av valgkampen til Trump. Det var ikke akkurat noe som kom ut av det blå etter at seieren var sikret. Nå vil dere vel sikkert tenke at jeg er en Musk og Trump tilhenger. Og ja det er sant at jeg mener de har rett i mye(langt fra alt) av "kritikken" de har mot media og den politiske ledelsen i vesten, men samtidig har jeg null tro på at dette er gode mennesker med gode intensjoner. Jeg er absolutt ikke blind for varsellampene som blinker. Men jeg er overbevist om at denne refleksen med å overdrive og svartmale skader mer enn den hjelper. Ta litt lærdom av historien om gutten som ropte ulv. Vanner man ut begreper som "fascist" og "udemokratisk" så er jeg redd mange ikke vil ta det seriøst om/når de virkelige overtrampene kommer. Endte opp mer som mine generelle tanker rundt dette og ikke et direkte svar til deg btw 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gunnhilda10 Skrevet 23. februar #266 Del Skrevet 23. februar Jeg skal prøve på et nøytralt og objektivt innlegg her nå, uten å bli for ivrig. Donald Trump er vel udiskutabelt en av tidenes mest suksessfulle forretningsmenn, som ikke har noen økonomiske interesser i å sitte som president. Elon Musk har drevet flere av de største og mest suksessfulle selskapene i verden. Disse folkene har altså ingen økonomisk vinning på å gjøre det de gjør nå. Og se hvem som roper høyest og er mest redde, når Musk for alvor går inn for å avsløre svindel og korrupsjon. Det er de korrupte politikerne som har sittet i alle år og tjent grovt på det som nå blir avslørt. Jeg har så mye mer tillit til forretningsfolk som Trump og Musk, enn svampen og karrierepolitikerne som nå har panikk. For en gang skyld så blir det ryddet opp skikkelig i pengesløsing og svindel, og det bør alle være glade for. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BLOMSTERKVAST Skrevet 23. februar #267 Del Skrevet 23. februar Gunnhilda10 skrev (2 timer siden): Jeg skal prøve på et nøytralt og objektivt innlegg her nå, uten å bli for ivrig. Donald Trump er vel udiskutabelt en av tidenes mest suksessfulle forretningsmenn, som ikke har noen økonomiske interesser i å sitte som president. Elon Musk har drevet flere av de største og mest suksessfulle selskapene i verden. Disse folkene har altså ingen økonomisk vinning på å gjøre det de gjør nå. Og se hvem som roper høyest og er mest redde, når Musk for alvor går inn for å avsløre svindel og korrupsjon. Det er de korrupte politikerne som har sittet i alle år og tjent grovt på det som nå blir avslørt. Jeg har så mye mer tillit til forretningsfolk som Trump og Musk, enn svampen og karrierepolitikerne som nå har panikk. For en gang skyld så blir det ryddet opp skikkelig i pengesløsing og svindel, og det bør alle være glade for. Hvor mange ganger har han gått konkurs?skattelette som skulle gå til de fattige da han bygget trumf tower ,ikke rikfolk på Manhattan. Og hadde nesten bare ulovlig innvandrere til å byggeforbud seg ,da var de god nok.Jeg tror han stilte til president for å prøve å slippe å havne i fengsel resten av livet sitt. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rullerusk Skrevet 23. februar #268 Del Skrevet 23. februar Gunnhilda10 skrev (3 timer siden): Jeg skal prøve på et nøytralt og objektivt innlegg her nå, uten å bli for ivrig. Donald Trump er vel udiskutabelt en av tidenes mest suksessfulle forretningsmenn, som ikke har noen økonomiske interesser i å sitte som president. Elon Musk har drevet flere av de største og mest suksessfulle selskapene i verden. Disse folkene har altså ingen økonomisk vinning på å gjøre det de gjør nå. Og se hvem som roper høyest og er mest redde, når Musk for alvor går inn for å avsløre svindel og korrupsjon. Det er de korrupte politikerne som har sittet i alle år og tjent grovt på det som nå blir avslørt. Jeg har så mye mer tillit til forretningsfolk som Trump og Musk, enn svampen og karrierepolitikerne som nå har panikk. For en gang skyld så blir det ryddet opp skikkelig i pengesløsing og svindel, og det bør alle være glade for. Nøytralt og objektivt 😂🙈😅 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hansehan Skrevet 23. februar #269 Del Skrevet 23. februar Gunnhilda10 skrev (4 timer siden): Jeg skal prøve på et nøytralt og objektivt innlegg her nå, uten å bli for ivrig. Donald Trump er vel udiskutabelt en av tidenes mest suksessfulle forretningsmenn, som ikke har noen økonomiske interesser i å sitte som president. Elon Musk har drevet flere av de største og mest suksessfulle selskapene i verden. Disse folkene har altså ingen økonomisk vinning på å gjøre det de gjør nå. Og se hvem som roper høyest og er mest redde, når Musk for alvor går inn for å avsløre svindel og korrupsjon. Det er de korrupte politikerne som har sittet i alle år og tjent grovt på det som nå blir avslørt. Jeg har så mye mer tillit til forretningsfolk som Trump og Musk, enn svampen og karrierepolitikerne som nå har panikk. For en gang skyld så blir det ryddet opp skikkelig i pengesløsing og svindel, og det bør alle være glade for. Suksessfull? 😂 Han hadde hatt større formue i dag om han hadde satt pengene han arvet fra faren i globale aksjefond. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 23. februar #270 Del Skrevet 23. februar Gunnhilda10 skrev (4 timer siden): Jeg skal prøve på et nøytralt og objektivt innlegg her nå, uten å bli for ivrig. Donald Trump er vel udiskutabelt en av tidenes mest suksessfulle forretningsmenn, som ikke har noen økonomiske interesser i å sitte som president. Elon Musk har drevet flere av de største og mest suksessfulle selskapene i verden. Disse folkene har altså ingen økonomisk vinning på å gjøre det de gjør nå. Og se hvem som roper høyest og er mest redde, når Musk for alvor går inn for å avsløre svindel og korrupsjon. Det er de korrupte politikerne som har sittet i alle år og tjent grovt på det som nå blir avslørt. Jeg har så mye mer tillit til forretningsfolk som Trump og Musk, enn svampen og karrierepolitikerne som nå har panikk. For en gang skyld så blir det ryddet opp skikkelig i pengesløsing og svindel, og det bør alle være glade for. Musk har ingen økonomisk vinning av dette?! Følger du med i det hele tatt? Han «reviderer» selskap som overvåker hans selskaper. Og det hvite hus sier så fint at «om han oppdager en interessekonflikt så skal han ikke behandle den». Altså, hallo?! sorry at det blir TikTok-videoer men det er lettere å finne igjen enn videoer på x og tilsvarende. https://vm.tiktok.com/ZNdJN4X8j/ se den videoen og fortell meg igjen at Musk ikke har noen økonomiske interesser eller kan tjene økonomisk på dette. 🙄 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 23. februar #271 Del Skrevet 23. februar Hansehan skrev (11 minutter siden): Suksessfull? 😂 Han hadde hatt større formue i dag om han hadde satt pengene han arvet fra faren i globale aksjefond. Sjempesuksessfull. Absolutt alle ideene hans blir jo til gull. Jadda 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 23. februar #272 Del Skrevet 23. februar Athod skrev (6 timer siden): Jeg aner ikke om Trump gjennom å være president har makt til å gi Musk den rollen han har fått. Situasjonen kan ikke direkte sammenlignes med norske forhold da presidenten er direkte valgt og er en separat maktfaktor med et viss handlingsrom uavhengig av kongressen. Godt mulig han har gått over streken her og at han egentlig skulle fått samtykke av senatet. Men helt ærlig, mtp at han allerede har fått godkjent personer som er minst like kontroversielle, er ikke dette mer en teknikalitet enn en trussel mot demokratiet? Når det gjelder det at Musk ikke er folkevalgt så syns jeg ikke det er noe godt poeng. De folkevalgte kan da ikke gjøre all jobben selv, de må selvfølgelig delegere bort arbeidet. Når det er sagt så kan man nesten si at Musk selv faktisk er folkevalgt. At han skulle få denne jobben(som uunngåelig inkluderer tilgang til sensitive opplysninger) var jo en sentral del av valgkampen til Trump. Det var ikke akkurat noe som kom ut av det blå etter at seieren var sikret. Nå vil dere vel sikkert tenke at jeg er en Musk og Trump tilhenger. Og ja det er sant at jeg mener de har rett i mye(langt fra alt) av "kritikken" de har mot media og den politiske ledelsen i vesten, men samtidig har jeg null tro på at dette er gode mennesker med gode intensjoner. Jeg er absolutt ikke blind for varsellampene som blinker. Men jeg er overbevist om at denne refleksen med å overdrive og svartmale skader mer enn den hjelper. Ta litt lærdom av historien om gutten som ropte ulv. Vanner man ut begreper som "fascist" og "udemokratisk" så er jeg redd mange ikke vil ta det seriøst om/når de virkelige overtrampene kommer. Endte opp mer som mine generelle tanker rundt dette og ikke et direkte svar til deg btw Du må huske på at de selv ikke har gitt Musk noen offisiell rolle heller, fordi han antagelig er redd for å bli holdt til ansvar for det han gjør. Det vanlige i USA er jo at ministre må gjennom en godkjenningsprosess i senatet. Det hadde vært en mer ryddig måte å gjøre det på. Lage et departement og nominere han til minister. Det de heller gjorde var å ta over et eksisterende direktorat, sparker lederen av det, men samtidig svare at hun fremdeles var øverste leder. Det holdt ikke i retten. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LukeDanes Skrevet 24. februar #273 Del Skrevet 24. februar Gunnhilda10 skrev (22 timer siden): Jeg skal prøve på et nøytralt og objektivt innlegg her nå, uten å bli for ivrig. Donald Trump er vel udiskutabelt en av tidenes mest suksessfulle forretningsmenn, som ikke har noen økonomiske interesser i å sitte som president. Om Trump ikke hadde stilt igjen, eller om han hadde tapt, hva ville skjedd da? Han hadde høyst trolig blitt dømt i flere saker. Forretningsvirksomheten hadde vært utsatt for fortsatte argusøyne. Ikke kom her og si at han ikke har økonomiske interesser med å være president. Det er bare å se hvordan han fakturerer Secret Service for kost og losji når han farter rundt for å spille golf. En annen ting når det gjelder Trump er stormannsgalskapen. Han har så lite selvinnsikt at han innbiller seg at han fortjener å stå i historiebøkene, gullskrift, enda slik han i tiår har bedratt, svindlet og utnyttet andre på sin vei til toppen. Og enda måtte han tigge penger av velgerne sine og selge gullsneakers, og egen bibel. Sitat Elon Musk har drevet flere av de største og mest suksessfulle selskapene i verden. Disse folkene har altså ingen økonomisk vinning på å gjøre det de gjør nå. Og se hvem som roper høyest og er mest redde, når Musk for alvor går inn for å avsløre svindel og korrupsjon. Det er de korrupte politikerne som har sittet i alle år og tjent grovt på det som nå blir avslørt. Elon, ingen økonomisk vinning? Se hva andre sier om hvordan han nå opptrer mot offentlige byrå som har gransket han. Trump hadde så vidt inntatt det Ovale kontor før sjefen for FAA var borte. FAA som etterforsket SpaceX og var i ferd med å bøtelegge de for sikkerhetsbrudd. SpaceX som Musk, etter alle hendelsene nylig innen luftfarten, mente skal inn og ivareta sikkerheten for reisende. Musks eget selskap skal overta ansvarsområdet fra luftfartsverket? Ikke narr meg til å le. Og ja, det er helt sikkert tilfeller av korrupsjon og innsidehandel. Vi er ikke blinde for det, men det Trumpfanatikere ikke evner å forstå er at vi sosialdemokrater, liberale og andre de ikke kan fordra, ikke har blind lojalitet til våre valgte. Har noen brutt loven, bur de inne. Det er sånn samfunnet skal fungere. Men da holder det ikke med beskyldninger. Det hjelper ikke å bare stemple de som korrupte. Det må bevises. I over fire år har republikanerne forsøkt å "ta" Biden. Det endte med at deres eget stjernevitne ble tatt i løgn til FBI og siktet for mened. Sitat Jeg har så mye mer tillit til forretningsfolk som Trump og Musk, enn svampen og karrierepolitikerne som nå har panikk. For en gang skyld så blir det ryddet opp skikkelig i pengesløsing og svindel, og det bør alle være glade for. Svampen? Nesten så man skulle tro det var Google Translate. Nei, det blir ikke ryddet opp. Musk og ungguttene hans kutter ukritisk alt og ingenting de ikke er enig i, uten å se samfunnsøkonomiske sammenhenger. Ta USAID som var under 1% av statsbudsjettet, men en av det nasjonale landbrukets store kunder. Der må staten inn med hjelpetiltak, slik de måtte under forrige Trumpadmin når amerikanske tariffer ble møtt med internasjonale tariffer og landbruket mistet store deler av eksport til Asia. USA måtte bruke nesten alt de tjente på tariffer til å holde landbruket flytende. Det er ingen som er i mot å spare penger der det er rom for det. Men det er forskjell på å la amatører kutte budsjett med motorsag kontra å la utdannede og erfarne revisorer etc. ta seg tid til å lete etter reell svinn. Se på nasjonalparktjenesten. Jeg husker ikke i farten hva de kostet i driftsutgifter, men de hadde betydelig mye høyere inntekt og finansierte seg selv i tillegg til å gi staten mye mer. Hvor mange var det som mistet jobben der? Tusenvis. Til og med den eneste låsesmeden som hadde ansvar for at turister ikke ble sittende fast på dass. Nei, sånne folk har jeg virkelig ikke tillit til. Og går du de litt kritisk nærmere i sømmene, så vil du se at dette er langt i fra hel ved. De er seg selv nærmest og kunne ikke gitt mer flatt f i vanlige folk. Bare se hva kuttene deres har gjort med medisinprisene. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Akebrett Skrevet 24. februar #274 Del Skrevet 24. februar (endret) Gunnhilda10 skrev (23 timer siden): Jeg skal prøve på et nøytralt og objektivt innlegg her nå, uten å bli for ivrig. Donald Trump er vel udiskutabelt en av tidenes mest suksessfulle forretningsmenn, som ikke har noen økonomiske interesser i å sitte som president. Elon Musk har drevet flere av de største og mest suksessfulle selskapene i verden. Disse folkene har altså ingen økonomisk vinning på å gjøre det de gjør nå. Og se hvem som roper høyest og er mest redde, når Musk for alvor går inn for å avsløre svindel og korrupsjon. Det er de korrupte politikerne som har sittet i alle år og tjent grovt på det som nå blir avslørt. Jeg har så mye mer tillit til forretningsfolk som Trump og Musk, enn svampen og karrierepolitikerne som nå har panikk. For en gang skyld så blir det ryddet opp skikkelig i pengesløsing og svindel, og det bør alle være glade for. At både Trump og Musk er suksessfulle, sett fra ett økonomisk perspektiv, er det ingen tvil om. Og pengesløsing og svindel er, som du sier, noe alle burde være glad for å avskaffe! Og det tror jeg også at de fleste mennesker, er glad for blir ryddet opp i! Det som jeg kan uten tvil si meg enig i, er at Trump garantert har en plan med alt dette! Og den er ikke tilfeldig! Musk er bare en brikke i alt..... Får ett inntrykk av at de som fortsatt indentifiserer seg som MAGA og fortsatt støtter han, legger nå skylden på Musk.... Med resultat i at både Trump og de som støtter han har nå en ``syndebukk``.... Så kan en jo undre seg da....Om dette er tilfeldig? Så skriver du ``se hvem som roper høyest og er mest redde``, hvem refererer du da? Det er ganske mange som roper høyt og er redde nå? Jeg tenker at punktene du nevner her, er forsåvidt gode poenger, hvem vil ikke avskaffe pengesløsing og svindel liksom? Og hva er konsekvensen av valgene hans nå? Hvordan vil områder som kriminaliteten bli påvirket fremover ? Og hvordan vil den psykiske og fysiske helsen til majoriteten av befolkningen påvirkes fremover? Når mennesker blir redde for livet for seg selv og sine nærmeste, og et er ingen steder å henvende seg, mennesker opplever å stå rettsløse i kriser så kommer desperasjonen fort...... Og hva skjer med moralen da ? Hvordan ville samfunnet i Norge sett ut om det ble besluttet av nå skal ``snylterene`` tas! Så NAV vil legges ned i morgen. Alt av utbetalinger stoppes umiddelbart. Alt av behandlinger i det offentlige helsevesenet vil bli satt på vent, og alt av behandlinger fremover må betales av fra egen lomme? Hvem vil ha råd til en forsikring som inneholder behandlingsforsikring når det er forsikringselskapene som plutselig skal betale for behandlinger? Spørsmål er ikke hvem vil ikke avskaffe pengesløsing og svindel , men til hvilken pris? Og bekostning av hva og hvem? (Til info: Jeg støtter ikke Trump eller hvordan han nå holder på med!) Endret 24. februar av Akebrett Skrivefeil 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LukeDanes Skrevet 24. februar #275 Del Skrevet 24. februar Gunnhilda10 skrev (23 timer siden): Og se hvem som roper høyest og er mest redde, når Musk for alvor går inn for å avsløre svindel og korrupsjon. Når det forresten gjelder hvem som roper høyest og er mest redde, søk opp Aaron Parnas og Meidas Touch, de har videoopptak fra flere town halls som ble holdt forrige uke hvor opprørsstemningen til hva Trump og Musk gjør er voksende. Folket føler seg oversett og forbigått, nettopp fordi dette nå gjøres uten at folkets representanter - Kongressen - ikke er involvert. Og Trumps post hvor han refererer til seg selv som konge faller absolutt ikke i god jord. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Akebrett Skrevet 24. februar #276 Del Skrevet 24. februar @Gunnhilda10 Lurer også på hvordan dette vil påvirke kjøpekraften? Hvem er det som bygger infrastrukturen der borte? Altså fysisk bygger den? Hvem er det som er ansatt i bransjene renhold, renovasjon, på gårdene - altså de som fysisk drifter gårdene, slik at det er mat i butikkene, hvem fysisk er det jobber på lageret og i fabrikkene, hvem fysisk bygger hus, hvem håndterer bagasjen og renholdet på flyplassene? Renholdet på sykehus, skoler, hoteller, svømmehaller, kontorer, resturanter, politistasjonene, fengsler, osv,osv...? Hvem er det som tar vare på de eldre som er pleietrengende? Sykehjemsplasser skal nå betales for av familiemedlemmer, hvordan skal de foregå? Enten er de nå syke selv, eller så er de selv på jobb! Hvem er det som fysisk holder mange bransjer levende der borte? HVEM skal gjøre disse jobbene nå? Hvor mange bedrifter vil måtte stenge/gå konkurs ? Og med tollreglene som kommer, så vil det påvirke prisene på alt... Og hva skjedde når forbrukerene skjønte at de kan påvirke markedet? Target sine aksjer sank i verdi med 15 BILLIONER!! Hvor mange investorer og aksjeholdere vil være villig til å invistere fremover? Hvis forbrukerne der borte virkelig forstår fremover hvor stor makt de har, så er det begrenset hvor mange milliarder til og med de største kjedene der borte har og tape! Og begynner de og stenge, eller må begynne å si opp folk pga mangelen på kunder, så vil arbeidsledigheten bli enda større! Og hva vil da skje med konkuransen? Noen kjeder vil da få monopol, og da i ett marked tilnærmet strippet for regler for eierene, og de ansatte vil ha tilnærmet null rettigheter..... Men de vil jo fortsatt ha ansatte.... Som de egentlig kan behandle som det passer de...... Det er ikke bare de ulovlige innvandrerene! Og det er også verdt å merke seg hvordan de definerer hvem som er ulovlige! Og hva vil skje med befolknings veksten? Når kvinner mister absolutt alt av de lille rettighetene de har ifb med svangerskapet og i tiden etter? Og hvem vil ha RÅD til å få barn fremover? Hvor mange flere skal dø eller bli skadet for livet når abortloven er som den er i tillegg til fravær av tilgjengelig helsehjelp? Funksjonshemmende mister rettighetene sine... Og hvem vil ha råd til å betale for medisinene sine? LIVSVIKTIGE medisiner de trenger for å overleve!!! Jeg grøsser og bare tanken på hvordan dette vil påvirke alle barna der borte? Mange barn lever under helt grusomme forhold allerede.... Men, men..... Så lenge det er fred i Ukraina, og korrupsjon og svindel er bekjempet, og ulovlige innvandrere ikke lenger ødelegger landet, hvem bryr seg liksom🙄 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Akebrett Skrevet 24. februar #277 Del Skrevet 24. februar Men..En ting skal han ha da… Han sa tydelig hva han skulle gjøre, og foreløpig så har han gjort det…! Så får jo tiden vise hvordan utfallet blir! Mulig han har en plan. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 24. februar #278 Del Skrevet 24. februar Akebrett skrev (3 timer siden): Men..En ting skal han ha da… Han sa tydelig hva han skulle gjøre, og foreløpig så har han gjort det…! Så får jo tiden vise hvordan utfallet blir! Mulig han har en plan. Rettelse: Han sa tydelig veldig mye han skulle gjøre, og han velger å gjennomføre noe av det. Til nå har fokuset vært toll, innvandring (til dels), utskifting av byråkrater og de siste ukene utenrikspolitikk. Den sakene han ble egentlig ble valgt på, privatøkonomi og prisstigning har han gjort lite med. I tillegg legger han opp til å kutte I for eksempel Medicaid. Innvandringen har han slitt med å gjøre så alt for mye med, eller fått litt kalde føtter. Litt usikkert om det er viljen eller evnen det går på der. Allerede nå er hans approval rating på vei ned. Den verste på nåværende tidspunkt i en presidentperiode siden 50-tallet, bare slått av seg selv i 2017. Nå har heller ikke hans økonomiske krumspring rukket å få noe særlig effekt. Dette her går nok bare én vei. 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Akebrett Skrevet 24. februar #279 Del Skrevet 24. februar Example skrev (1 time siden): Rettelse: Han sa tydelig veldig mye han skulle gjøre, og han velger å gjennomføre noe av det. Til nå har fokuset vært toll, innvandring (til dels), utskifting av byråkrater og de siste ukene utenrikspolitikk. Den sakene han ble egentlig ble valgt på, privatøkonomi og prisstigning har han gjort lite med. I tillegg legger han opp til å kutte I for eksempel Medicaid. Innvandringen har han slitt med å gjøre så alt for mye med, eller fått litt kalde føtter. Litt usikkert om det er viljen eller evnen det går på der. Allerede nå er hans approval rating på vei ned. Den verste på nåværende tidspunkt i en presidentperiode siden 50-tallet, bare slått av seg selv i 2017. Nå har heller ikke hans økonomiske krumspring rukket å få noe særlig effekt. Dette her går nok bare én vei. Uff, er som å følge ett sirkus! Jeg blir helt satt ut av alt han og noen av følgerene hans klarer lire av seg! Og jeg blir direkte sjokkert over det faktisk er folk som tror på det han sier😬 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thanos Skrevet 24. februar #280 Del Skrevet 24. februar Akebrett skrev (5 minutter siden): Og jeg blir direkte sjokkert over det faktisk er folk som tror på det han sier😬 Han gjør det han sier. Når han sier til velgerne at han ønsker noe gjort, så vet velgerne at det blir gjort. Så lite komplisert er det. I motsetning til samtlige europeiske og amerikanske ledere de siste 20 årene, lover Trump noe og gjør alvor av det. Den amerikanske befolkningen har lidd ekstremt under politisk tafatthet i flere tiår. Den udugeligheten har resultert i at USA langt på vei idag er et U-land. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå