Example Skrevet 16. februar #221 Del Skrevet 16. februar 1365 skrev (1 time siden): USA: 335 millioner mennesker verdens største økonomi verdens beste universiteter ledende på forskning og innovasjon et stort flertall av nyhetesmediene støtter demokratene Langt over halvparten av velgere stemmer på Trump. Er amerikaneres dumhet den beste forklaringen på dette? Da er hodet ganske lang nede i sanden. De færreste som går på disse universitetene stemmer på Trump. De færreste av forskerne du nevner stemmer på Trump. Noen av de innovatørene stemte nok på Trump, men kun på grunn av skatteregler. Jevnt over er Trumps velgere de laveste sjiktet i dette delte landet. De rødeste statene er ikke der økonomien og innovasjonen er størst, for å si det sånn. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
1365 Skrevet 16. februar #222 Del Skrevet 16. februar PeeWee skrev (15 minutter siden): Men USA trenger jo ikke det når de vokser mye raskere enn de aller fleste andre vestlige land. Det er heller ikke vår næreste allierte, men heller en fiende etter at Trump ble president. Regner med de bare hater land hvor de fattige ikke sulter og alle i prinsippet har tilgang til helsetjenester. Ja, toll på landsbruksprodukter har de fleste, men Norge har toll på lite annet. 1. Hva er det USA ikke "trenger"? De har mistet 95% av sin industrielle produksjon siste 50 år. 2. Tror du sittende statsminister, forsvarsminister eller utenriksminister er enig med deg i at USA er vår fiende? 🤪 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
1365 Skrevet 16. februar #223 Del Skrevet 16. februar Example skrev (1 minutt siden): De færreste som går på disse universitetene stemmer på Trump. De færreste av forskerne du nevner stemmer på Trump. Noen av de innovatørene stemte nok på Trump, men kun på grunn av skatteregler. Jevnt over er Trumps velgere de laveste sjiktet i dette delte landet. De rødeste statene er ikke der økonomien og innovasjonen er størst, for å si det sånn. Så du holder fast ved at det er lav intelligens som er årsaken, altså? Fascinerende. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PeeWee Skrevet 16. februar #224 Del Skrevet 16. februar 1365 skrev (5 minutter siden): Hva er det USA ikke "trenger"? De har mistet 95% av sin industrielle produksjon siste 50 år. Det er nok stort set på grunn av andre steder enn Europe. Norge, Storbritannia, Sverige, Frankrike også videre har også mistet mye av din industrielle produksjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 16. februar #225 Del Skrevet 16. februar 1365 skrev (2 minutter siden): Så du holder fast ved at det er lav intelligens som er årsaken, altså? Fascinerende. Jeg har ikke sagt at det er lav intelligens. Dog tror jeg nok at hvis man hadde målt ville nok en gjennomsnittlig demokrat scoret bedre enn gjennomsnittlig MAGA-republikaner. Det som derimot er sikkert er at mange av Trumps tilhengere har mislykkes i livet. Det betyr ikke at de nødvendigvis er dumme, men at de føler misnøye rundt egen tilværelse, og at de er villige til å velge en radikal mann som skal kaste opp ned på hele tilværelsen. Jeg tror nok at en del tror at de ikke kan få det så mye verre. Samtidig ser vi jo allerede nå hvordan Trumps politikk påvirker en del av de som stemte på han. Akkurat det er ingen overraskelse, da hans politikk uunngåelig vil ramme de som har minst. Tollmurene og kuttet i føderale utgifter er en del av det. Den fattige, tidligere gruvearbeideren i West Virginia vil ikke få en bedre tilværelse av at matprisene stiger mer og at velferdsgoder han nyter godt av kuttes. Ei heller at Musk og hans venner skal betale enda mindre skatt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bålkaffe Skrevet 16. februar #226 Del Skrevet 16. februar (endret) Gunnhilda10 skrev (På 12.2.2025 den 16.26): Folk som har jobbet hardt for å komme seg frem på ærlig vis, i motsetning til karrierepolitikere som har lurt folk og tjent seg rike på folkets bekostning i alle år? Donald Trump trenger ikke pengene, han gjør jo dette kun for sitt eget land og innbyggerne. Det står det faktisk ekstremt stor respekt for. Hvor mange konkurser er det han der har på seg nå, egentlig? Trump, altså? Og hva var det to av selskapene hans ble dømt for i desember 22? Endret 16. februar av Bålkaffe 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LukeDanes Skrevet 16. februar #227 Del Skrevet 16. februar 1365 skrev (2 timer siden): 49,8% prosent, nest høyest i historien (etter Biden i 2020, https://www.cfr.org/article/2024-election-numbers) Du synes ikke det er litt tidlig å konkludere med løgn etter en måned? Feks finnes ikke inflasjonstall for denne perioden. Nei, 49.8% er ikke nest høyest. Artikkelen refererer til antall stemmer (77 millioner) som nest høyest etter Biden (2020). En ganske naturlig konsekvens som følge av at det stadig blir flere mennesker på planeten. Men det er klart man karrer til seg "wins" der de er å hente siden Trumps seier, matematisk, er ganske midt på treet, ettersom det var flere som ikke stemte i det hele tatt enn som faktisk stemte på Donald. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
1365 Skrevet 16. februar #228 Del Skrevet 16. februar LukeDanes skrev (2 minutter siden): Nei, 49.8% er ikke nest høyest. Artikkelen refererer til antall stemmer (77 millioner) som nest høyest etter Biden (2020). En ganske naturlig konsekvens som følge av at det stadig blir flere mennesker på planeten. Men det er klart man karrer til seg "wins" der de er å hente siden Trumps seier, matematisk, er ganske midt på treet, ettersom det var flere som ikke stemte i det hele tatt enn som faktisk stemte på Donald. Jeg er helt enig, det var jeg som leste litt fort i kilden. Bra du påpekte det. Vinnersiden trenger ikke "wins" - de fikk jo The Win Det virker mer karrende å lete etter statistikker som illustrerer poenget ".. men egentlig var seieren marginal, se her: ..." 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sportydame Skrevet 16. februar #229 Del Skrevet 16. februar Example skrev (1 time siden): Jeg har ikke sagt at det er lav intelligens. Dog tror jeg nok at hvis man hadde målt ville nok en gjennomsnittlig demokrat scoret bedre enn gjennomsnittlig MAGA-republikaner. Det som derimot er sikkert er at mange av Trumps tilhengere har mislykkes i livet. Det betyr ikke at de nødvendigvis er dumme, men at de føler misnøye rundt egen tilværelse, og at de er villige til å velge en radikal mann som skal kaste opp ned på hele tilværelsen. Jeg tror nok at en del tror at de ikke kan få det så mye verre. Samtidig ser vi jo allerede nå hvordan Trumps politikk påvirker en del av de som stemte på han. Akkurat det er ingen overraskelse, da hans politikk uunngåelig vil ramme de som har minst. Tollmurene og kuttet i føderale utgifter er en del av det. Den fattige, tidligere gruvearbeideren i West Virginia vil ikke få en bedre tilværelse av at matprisene stiger mer og at velferdsgoder han nyter godt av kuttes. Ei heller at Musk og hans venner skal betale enda mindre i Jeg kjenner at jeg er "litt" bekymret for den yngre generasjonen - som påvirkes av din "sannhet"! Jeg tror - sånn helt objektivt - at de som evner å forstå hva som skjer i verden nå stort sett kan grupperes i 2 kategorier: Kattemennesker og Hundemennesker. Kattemennesker er bevist å ha høyere IQ enn hundemennesker - rett og slett fordi kattemennesker bifaller individualister. Jeg kan godt legge ved kilder på det men fordi jeg vet at disse kildene eksisterer velger jeg her og nå å overlate denne googelingen til de som er interessert 😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PeeWee Skrevet 16. februar #230 Del Skrevet 16. februar Sportydame skrev (5 minutter siden): Jeg kjenner at jeg er "litt" bekymret for den yngre generasjonen - som påvirkes av din "sannhet"! Hva er det som er så galt med "hans sannhet" da? Jeg synes du er systematisk veldig vag. Du nekter å si hva som er så galt med sosialdemokratiet og hva som fungerer så mye bedre? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sportydame Skrevet 16. februar #231 Del Skrevet 16. februar (endret) PeeWee skrev (21 minutter siden): Hva er det som er så galt med "hans sannhet" da? Jeg synes du er systematisk veldig vag. Du nekter å si hva som er så galt med sosialdemokratiet og hva som fungerer så mye bedre? Dersom jeg skal velge meg ut det som provoserer meg mest I dagens "sosialdemokrati" så tror jeg det er den kroniske fordømmelsen av alt naboen/"sosialdemokratiet"(som jeg engang stemte på selv) anser for å være politisk korrekt - i Juda's og gjengen sine "øyne" står for. Det som fikk meg til å "bikke" når det gjelder å nekte å noensinne ever igjen å underkue meg zombiene var den gangen jeg stod i kø på Gardermoen for covid testing. Minst 50 av oss testet positivt - 40 måtte tilbringe de neste dagene på karantenehotell og jeg erindrer at ei dame fra Nannestad ble henter av mannen sin tross at politiet mente at hun måtte på karantenehotell - hun ble ANMELDT- HR fastslo senere at dette faenskapet var imot grunnloven og alt det innebærer - men hva det gjorde mot samfunnet som en helhet har i ettertid preget meg mer enn jeg liker å innrømme. Og jeg har personlig vært i både Tingretten og Lagmannsretten i ettertid - og sett hvordan korrupsjonen i Norge består. 😉 Forretningsjus 😉 Endret 16. februar av Sportydame Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PeeWee Skrevet 16. februar #232 Del Skrevet 16. februar Sportydame skrev (3 minutter siden): Dersom jeg skal velge meg ut det som provoserer meg mest I dagens "sosialdemokrati" så tror jeg det er den kroniske fordømmelsen av alt naboen/"sosialdemokratiet"(som jeg engang stemte på selv) anser for å være politisk korrekt - i Juda's og gjengen sine "øyne" står for. Det som fikk meg til å "bikke" når det gjelder å nekte å noensinne ever igjen å underkue meg zombiene var den gangen jeg stod i kø på Gardermoen for covid testing. Minst 50 av oss testet positivt - 40 måtte tilbringe de neste dagene på karantenehotell og jeg erindrer at ei dame fra Nannestad ble henter av mannen sin tross at politiet mente at hun måtte på karantenehotell - hun ble ANMELDT- HR fastslo senere at dette faenskapet var imot grunnloven og alt det innebærer - men hva det gjorde mot samfunnet som en helhet har i ettertid preget meg mer enn jeg liker å innrømme. Og jeg har personlig vært i både Tingretten og Lagmannsretten i ettertid - og sett hvordan korrupsjonen i Norge består. 😉 Forretningsjus 😉 Dette her er jo konsekvent ondsinnet søppel. ALLE hadde Covid tiltak i den periode, og viruset tok på det stadiet livet av endel og veldig mange ble alvorlig syke, havnet i koma og lignende. Viser vel bare at du mener at folk som ble veldig syke av viruset er svakt søppel som bare burde dø? Du har tydeligvis heller ikke noe problem med at fattige dømmes mye enklere i resten i USA, oftere får urettmessig dødsstraff og lignende? Hun som nektet å være på karantene hotel bude bare vært plaffet rett ned. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 16. februar #233 Del Skrevet 16. februar Sportydame skrev (1 time siden): Jeg kjenner at jeg er "litt" bekymret for den yngre generasjonen - som påvirkes av din "sannhet"! Jeg tror - sånn helt objektivt - at de som evner å forstå hva som skjer i verden nå stort sett kan grupperes i 2 kategorier: Kattemennesker og Hundemennesker. Kattemennesker er bevist å ha høyere IQ enn hundemennesker - rett og slett fordi kattemennesker bifaller individualister. Jeg kan godt legge ved kilder på det men fordi jeg vet at disse kildene eksisterer velger jeg her og nå å overlate denne googelingen til de som er interessert 😉 Ok. Det var vel ikke noe svar på det jeg skrev, men greit. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sciurus Skrevet 16. februar #234 Del Skrevet 16. februar Tråden er ryddet for brukerangrep. Sciurus, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PeeWee Skrevet 16. februar #235 Del Skrevet 16. februar Example skrev (7 minutter siden): Ok. Det var vel ikke noe svar på det jeg skrev, men greit Forventet du virkelig å få det? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 16. februar #236 Del Skrevet 16. februar PeeWee skrev (19 minutter siden): Forventet du virkelig å få det? Ikke egentlig, men jeg prøver. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sportydame Skrevet 16. februar #237 Del Skrevet 16. februar Example skrev (56 minutter siden): Ok. Det var vel ikke noe svar på det jeg skrev, men greit. Du nevnte IQ- jeg svarte på det 😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 16. februar #238 Del Skrevet 16. februar Sportydame skrev (33 minutter siden): Du nevnte IQ- jeg svarte på det 😉 Nei, jeg nevnte intelligens som et svar som gikk på dette. Ikke IQ. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 17. februar #239 Del Skrevet 17. februar 1365 skrev (18 timer siden): USA: 335 millioner mennesker verdens største økonomi verdens beste universiteter ledende på forskning og innovasjon et stort flertall av nyhetesmediene støtter demokratene Langt over halvparten av velgere stemmer på Trump. Er amerikaneres dumhet den beste forklaringen på dette? Da er hodet ganske lang nede i sanden. Langt over halvparten av velgerne stemte på Trump? Nope. Drøye 31% stemte på ham. 36% av de med stemmerett stemte ikke i det hele tatt. Så nei. Over halvparten stemte ikke på ham. Litt over halvparten av de som faktisk stemte, stemte på ham. Men det betyr IKKE at Trump har halvparten av amerikanske velgere bak seg. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 17. februar #240 Del Skrevet 17. februar LukeDanes skrev (14 timer siden): Nei, 49.8% er ikke nest høyest. Artikkelen refererer til antall stemmer (77 millioner) som nest høyest etter Biden (2020). En ganske naturlig konsekvens som følge av at det stadig blir flere mennesker på planeten. Men det er klart man karrer til seg "wins" der de er å hente siden Trumps seier, matematisk, er ganske midt på treet, ettersom det var flere som ikke stemte i det hele tatt enn som faktisk stemte på Donald. Stemmer. 36% stemte ikke i det hele tatt. Som er omtrent 5% mer enn det som stemte på Trump. Så kan man godt diskutere hvorfor 36% ikke stemmer i et så viktig valg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå